کد خبر: ۹۱۰۸۷۹۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در واحد مقاومت دانش آموزی ولیعصر(عج) بازفت برگزار شد.

حجت الاسلام محسن غلامی در جمع دانش آموزان بخش بازفت گفت: اگرچه  بزرگداشت مصائب فاطمی یک امر مهم و وظیفه است، ولی باید توجه داشت  که فاطمه شناسی و درک فضائل حضرت زهرا(سلام الله علیها)، یک  ضرورت و وظیفۀ همگانی  برای جامعه اسلامی است.

مدیرحوزه علمیه بخش بازفت تاکیدکرد: فاطمه شناسی جزء سلسله علل خداشناسی است و این جزء اعتقادات مسلمانان است که تا اهل بیت(علیهم السلام) شناخته نشوند، خدا را نمی توان شناخت.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) شخصیتی است که به مقتضای خلقت نوری که خدا در وجود او دمیده همانند سایر معصومین(علیهم السلام) ولایت تکوینی دارد و در روز قیامت یکی از شفاعت کننده ها است.

حجت الاسلام غلامی،اظهار داشت: فاطمه شناسی مقدمه برای خدا شناسی است و روایات و ادعیه هم دلیل برحقانیت همین مطلب است.

غلامی گفت: مهم‌ترین درس مکتب حضرت زهرا(سلام الله علیها) بحث ولایت‌پذیری است که باید در جامعه تبیین شود.

این کارشناس مسایل دینی، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند الگو قرار دادن درس های ولایت مداری و سبک زندگی این بانوی مکرم اسلام است.

وی افزود: عظمت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل مراجع و بزرگان دین تاکید فروانی بر با شکوه بزگرار شدن مجالس سوگواری شهادت این بانوی بزرگ اسلام در کشور دارند و فاطمیه سرمایه  معنوی بزرگ برای کشور است.

مدیرحوزه علمیه درپایان اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت بسیار مناسبی است برای شناخت دقیق تر و کامل حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) تا مردم بیشتر با شخصیت و جایگاه این بانوی بزرگ آشنا شوند.

ارسال نظرات