خبرهای داغ:
فرماندار البرز :

شهرستان البرز مولود انقلاب و شهرستانی قهرمان پرور است

فرماندار البرز گفت : وجود قهرمانان ورزشی در حوزه بانوان از برکات انقلاب اسلامی است که حضور پر رنگ زنان را در عرصه های مختلف تسهیل کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۸۷۱۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز ، در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز قزوین از شهرستان البرز با عنوان شهرستان قهرمان پرور یاد کرد و گفت : شهرستان البرز مولود انقلاب است و هر آنچه در حوزه های زیرساختی در این شهرستان ایجاد شده به برکت وجود انقلاب اسلامی است.
وی افزود : وجود قهرمانان ورزشی جهانی ، آسیایی و ملی در رشته های مختلف ورزشی بویژه در حوزه بانوان از جمله خانم اعتدادی و خانم صفر پور مایه امیدبخشی ، نشاط و مصداق واقع کلمه ما می توانیم است، لذا وجود قهرمانان ورزشی در حوزه بانوان از برکات انقلاب اسلامی است که حضور پر رنگ زنان را در عرصه های مختلف تسهیل کرده است.
گروسی همچنین با اشاره به پتانسیل بخش کشاورزی شهرستان در کنار بخش صنعت گفت : ۲۱ درصد تولید شیر و ۷ درصد تولید گوشت استان در شهرستان البرز صورت می گیرد.
وی افزود : ۶/۵ درصد اراضی کشاورزی استان در شهرستان البرز واقع شده است که بیش از ۱۲ درصد محصولات کشاورزی استان را در زمینه محصولات باغی و زراعی تامین می نماید.
فرماندار البرز در بخش دیگری از این گفتگو به بهره مندی اکثریت روستاهای شهرستان از مواهبی همچون آب و برق و گاز اشاره نمود اذعان داشت : علی رغم اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان البزط در حوزه شهری سکونت دارند اما به یمن انقلاب روستاهای شهرستان البرز جزء روستاهای برخوردار هستند .
وی با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی در سطح روستاها و تسهیل کار آفرینی بانوان گفت : در سالجاری تا کنون ۳۴ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال شامل ۵۳ فقره وام که ۲۱ فقره در حوزه اشتغال خانگی به مبلغ ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال ، در حوزه اشتغال روستایی ۱۳ فقره به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و سایر فصول به مبلغ ۶ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
گروسی در بخش دیگر سخنان خود به قدمت شهر صنعتی البرز اشاره نمود و ادامه داد: تا کنون با پرداخت تسهیلات بهین یاب به میزان ۷۰ میلیارد تومان جهت بهینه سازی صنایع شهرستان تلاش زیادی صورت گرفته و واحدهای صنعتی همچون مخمل پاسارد ، فرش پارس و بسیاری واحدهای بزرگ و کوچک دیگر از این تسهیلات بهره مند شده اند.
وی افزود : برخی صنایع شهرستان به دلیل برخی سوء مدیریتها ، واگذاریهای غیر کارشناسانه و حتی احداث شهرکهای صنعتی دیگر که با مشوقهای متعدد ترغیب کننده سرمایه گذاران بیشتری جهت حضور هستند دچار افت شده، اما علی رغم تمام موارد مذکور شهرصنعتی البرز به دلیل دسترسی به راه آهن اختصاصی ، گمرک و وجود زیرساختهای اساسی هنوز هم مورد نظر و امکان سرمایه گذاری بیشتر را دارد.
فرماندار البرز در بخش پایانی سخنان خویش از افتتاح ۹۶وپروژه عمرانی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان اشاره نمود و اذعان داشت : این طرحها در حوزه های کشاورزی ، صنعتی ، آموزشی و بهداشت و سلامت افتتاح خواهد شد که در حوزه بهداشت و درمان ۲ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند و تسریع در ساخت پروژه بیمارستان امام (ع) و هم چنین فرایند اهداء زمین به بیمارستان سجادیه مهرگان طی مراحل و یک روند قانون مدار نگاه ویژه وجود دارد.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار