خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

رابطه جدی بین وجود حضرت زهرا(س) و انقلاب وجود دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امام خمینی(ره) یکی از فرزندان حضرت فاطمه(س) است که توانست آرزوهای بر زمین مانده ائمه را در ایجاد حکومت دینی و اسلامی تحقق ببخشد.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۹۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم هیئت مکتب الزهرا(س) شهرستان تاکستان با عرض تسلیت ایام سوگواری صدیقه‌کبری(س) و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: تقارن فجر امسال با چهل سالگی انقلاب جای شکرگزاری دارد که این انقلاب به سن بلوغ و کمال و ثمردهی خود رسید و امیدواریم این انقلاب در چهل سالگی خود از همه توطئه‌ها و صدمات عبور کرده باشد.
امام جمعه قزوین با اشاره به نوع ارتباط بین قیام فاطمی و انقلاب اسلامی اذعان کرد: همه انبیاء برای زمینه سازی و بشارت حضور خاتم انبیاء(ص) آمدند، حضرت رسول اکرم(ص) پس از بشارت همه انبیاء ظهور کرد و همه انبیا و دین آنها در وجود ایشان خلاصه شده و عصاره همه انبیاء بود.
وی با بیان اینکه کتاب قرآن، جامع تر، عمیق‌تر و باعظمت‌تر از دیگر کتب آسمانی است، افزود: پیامبر(ص) و کتاب ایشان و دینی که برای مردم آورد و آنها را به آن دعوت کرد همه خاتم تمام کتب‌های آسمانی و آورده‌های پیامبران گذشته است، یک مسیحی با اسلام آوردن، دین و حقایق دین عیسی(ع) را تکمیل می‌کند و بر دین خود می‌افزاید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: پس از فوت تنها پسر حضرت رسول(ص) در دوره‌ای مهمترین و دغدغه خاتم‌الانبیاء این بود که پس از ایشان تکلیف آینده امت و دین و امانت پیامبران گذشته چه خواهد شد؟ قرآن کریم به این نگرانی پیامبر(ص) پاسخ می‌دهد و می‌گوید خداوند بزودی نعمتی به تو خواهد داد که نگرانی‌هایت از بین خواهد رفت.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: پس از به دنیاآمدن حضرت فاطمه زهرا(س)، خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اسلام فرمود، ما به تو کوثر عطا کردیم، کوثر به معنای خیر گسترده و کثیر است.
وی ابراز کرد: خدای متعال، دنیا به این گستردگی و بزرگی را متاع قلیل معرفی می‌کند، اما وجود مبارک حضرت فاطمه(س) را خیر کثیر می‌نامند، با ادبیات خدای متعال باید این بانوی بزرگ را باعظمت و بزرگ دید.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام نگران آینده امت و دین اسلام بودند، گفت: فاطمه زهرا(س) از نسل پیامبر(ص) به دنیا آمد تا مسیر حکومت دینی تا قیامت ادامه پیدا کند یعنی بین وجود مبارک این بانوی بزرگ و انقلاب ایران یک رابطه جدی برقرار است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امیرمومنان(ع) در جایگاه همسری حضرت زهرا(س) قرار دارد و این زوج آسمانی کفو یکدیگرند که فرزندان آنها از امام حسن(ع) تا امام زمان(عج) مجموعه ای هستند که قرآن و نقشه پیامبر(ص) برای پیاده کردن دین به تصویر کشیدند و اسلام را در جهان احیا کردند.
وی ادامه داد: تنها آئینی که می‌تواند برای دنیا و آخرت و قبل و بعد نسل‌های ما برنامه ریزی داشته باشد دین مبین اسلام است و مسیر دیگری برای سعادتمندی انسان وجود ندارد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ممکن است داروهای مادی و مکتبی که برای انسان صادر می‌شود درابتدا به افق مسیر خود اطمینان و یقین داشته باشند، اما در تاریخ شاهد بودیم که پس از گذشت چندین سال به انحراف و بی‌نتیجه بودن مکتب خود اعتراف می‌کنند، اما نقشه دین پیامبر که براساس قرآن شکل گرفته هر روز شکوفاتر می‌شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: پس از فوت تنها پسر پیامبر گرامی اسلامی کافران شروع به اذیت پیامبر کردند که تو ابتر هستی و نسل تو قطع شده است، اما خدای متعال با عنایت دختری همچون حضرت زهرا(س) خیر کثیر را به ایشان عطا کرد.

وی تصریح کرد: امروز ضروری است که ما از سیره زندگی حضرت صدیقه کبری(س)، یک سبک زندگی استخراج کنیم تا جوانان ما با تمسک به این سیره، سبک زندگی فاطمی و حسینی داشته باشند تا لیاقت فاطمی بودن را پیدا کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این حدیث حضرت زهرا(س) که فرمودند: "الجار، ثم الدار" اول همسایه سپس خودمان، از احادیث مهم و قابل توجه است، امروز چقدر در ضروریات زندگی توجه به این حدیث این بانوی بزرگوار می‌کنیم؟ در دوران دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ بسیار شاهد این صحنه‌ها بودیم که ایثار و ازخودگذشتگی از خود نشان دادند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: امام خمینی(ره) یکی از فرزندان حضرت فاطمه(س) است که توانست آرزوهای بر زمین مانده ائمه را در ایجاد حکومت دینی و اسلامی تحقق ببخشد و بگوید انقلاب خود را به جهانیان صادر می‌کنیم و تا برقراری حکومت دینی در جهان به مبارزه ادامه می‌دهیم.

وی در پایان گفت: همه ما باید با تمسک به قرآن و نهج البلاغه و سیره ائمه(ع) زندگی فاطمی داشته باشیم و باصداقت رفاقت کنیم و نفاق و دورویی و ظلم و ناجوانمردی را کنار بگذاریم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار