خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان در صحنه حق و باطل قرار می گیرد و باید انتخاب و ایستادگی کند، لذا نیاز به بصیرت دارد تا بتواند مسائل را حل کند.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۱۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز چهارشنبه 17بهمن در دیدار با فرمانده و کارکنان نیروی هوایی ارتش مستقر در استان با بیان اینکه بصیرت شاخصه اصلی ارتش اسلام است، اظهار کرد: هر فردی در هر جایی چنانچه بصیرت خود را از دست دهد دیگر ارتباطش را با خدا قطع کرده است.

 

وی افزود: از بزرگترین آسیب هایی که به جهان اسلام رسید، بی بصیرتی عده ای تحت عنوان خوارج بوده است که به خاطر کمی بصیرت از اعلای حق و ابطال باطل باز ماندند.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در زمان ما دشمن بارها اظهار کرده همه گزینه ها روی میز است و راست نیز می گوید، اما آن گزینه ای که نمی تواند به اجرا گذارد را حذف کرده است، و این تنها به اکنون برنمی گردد بلکه از همان ابتدای انقلاب تهدیدهای خود را آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه قرآن کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر است و تذکر می دهد، تصریح کرد: آن روزی که نیروی هوایی با بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بیعت کرد احتمال شکنجه ها بسیار بود، اما چون حق را تشخیص دادند، از هیچ چیز نترسیدند.

 

وی تأکید کرد: امروز ما با انواع شیطنت ها و تهدیدهای نظامی دشمنان مواجه هستیم و از سویی دیگر نیز جاذبه های نفسانی عده ای در داخل همچون خوارج از دایره حق خارج، باطل را انتخاب و دشمنان و آمریکا را بزک می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تصور نشود که هرگز خدا در کارش مانده است، زیرا هیچوقت مخلوقی نمی تواند بر خدا پیروز شود، اما آنچه مطرح می باشد، بحث آزمایش است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان در صحنه حق و باطل قرار می گیرد و باید انتخاب و ایستادگی کند، لذا نیاز به بصیرت دارد تا بتواند مسائل را حل کند.

 

وی بیان داشت: انسان اشرف مخلوقات است و در برابر آزمایشات الهی نمره می گیرد، اما هرچه آزمایش ها سخت تر شود نمره اش نیز بالاتر خواهد رفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روزی خواهد آمد که به حساب دزدها خواهند رسید، گفت: انسان دارای قدرت تشخیص است و حق را از باطل تشخیص می دهد، لذا وقتی اراده و بصیرت وجود داشته باشد هر مسئله ای هضم می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: فرعونیان رسالت حضرت موسی را انکار و علیه حضرت شعار می دادند، اما در باطن می دانستند که حضرت موسی(ع) درست می گوید، آیا اکنون این گروه ها، طیف ها و حزب ها واقعا نمی فهمند که دنبال ستمگر رفتن بد است و این همه جنایات بین المللی را نمی بینند؟ چرا می فهمند.

 

وی با بیان اینکه متن زیبای قانون اساسی ما برگرفته از قرآن است، عنوان کرد: در متن قانون اساسی هیچ طرحی مبنی بر تعدی و تجاوز به کشورهای دیگر وجود ندارد و از طرفی بر عدم ظلم پذیری تأکید شده است، بنابراین ظلم نمی کنیم و زیر بار ظالم نیز نمی رویم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکامل در آزمایش های الهی است، لذا بالاترین مسئله، مسئله بصیرت است، ادامه داد: امام علی(ع) درباره ارتش می فرمایند "ارتش اسلام برای سلطه، قدرت، فتح کشور و کشورگشایی نمی جنگد بلکه برای هدایت انسان ها و جلوگیری از ظلم و مقابله با ظالم و ستمگر می جنگد،" لذا این اسلحه ای که در دست نیروی نظامی اسلامی است ابزاری برای جابجاکردن بصیرت ها می باشد و این فرهنگ و اندیشه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قدر افتخاری که نصیبتان شده است را بدانید، گفت: خداوند شما را حفظ کند زیرا حافظ ارزش های دینی، الهی و انسانی هستید.

 

وی مطرح کرد: خدا شما را آفریده که خار چشم دشمنان و ستمگران باشید و زمینه جهانی را برای اجرای عدالت کلی آماده کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: نفس کشیدن شما عبادت، سرمایه شما بصیرت و هدف شما اعلای حق و ابطال باطل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها