ذبیح الله لطفی زاده گفت: حماسه آفرینی و پیروزی سپاهیان اسلام در عملیات والفجر 8 نتیجه رعایت اصول حفاظتی و اطلاعاتی تك تك نیروهای حاضر در این عملیات بود .
کد خبر: ۹۱۰۸۵۹۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین والفجر هشت و روز حفاظت اطلاعات در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان، به تشریح گوشه هایی از این عملیات پیروزمند پرداخت.

ذبیح الله لطفی زاده، گفت: عملیات والفجر ۸ در ششمین سال جنگ تحمیلی و در روز ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ در مرز جنوبی استان خوزستان و در جنوب جزیره آبادان، در منطقه فاو، در آن سوی رودخانه اروندرود، محدود به منطقه رأس البیشه و خورعبدالله صورت گرفت و این عملیات در منطقه بسیار حساسی انجام شد، زیرا از یک طرف در مرز اروندرود قرار داشت که رژیم بعثی عراق به بهانه تسلط بر آن، جنگ با ایران را آغاز کرده بود و از طرفی در تنها مسیر ارتباطی کشور عراق با دریای خلیج فارس قرار داشت و ارتباط بندر ام القصر را از طریق خورعبدالله با خلیج فارس برقرار می‌کرد.

ذبیح الله لطفی زاده افزود: در عملیات والفجر 8 اصل و اساس اصول حفاظتی و اطلاعاتی توسط همه نیروها رعایت شد و اجرای این عملیات در چنین محدوده ای و با عبور از اروند رود، دشمنان نظام را حیرت زده كرد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصوم (علیهم السلام) رعایت اصول حفاظتی در بین فرماندهان و رزمندگان جایگاه وی‍ژه ای داشت و اكنون نیز رعایت اصول حفاظتی در بین نیروهای نظامی كشور ما به عنوان یك وظیفه شرعی محسوب می شود .

لطفی زاده به دستاوردهای عملیات والفجر8 در ابعاد سیاسی و نظامی اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات والفجر۸ روحیه جدیدی را برای فرماندهان و طراحان عملیاتی به وجود آورد و موجب نشاط رزمی در آنان شد و همچنین قدرت دفاعی و عملیاتی رزمندگان اسلام را بالا برد و یک بار دیگر نشان داد به کارگیری ابتکار عمل، قدرت و تفکر و کسب اطلاعات صحیح از دشمن می‌تواند برتری در صحنه نبرد را به همراه داشته باشد و دشمن را منفعل کند..

وی، ادامه داد: از طرفی به لحاظ موقعیت جغرافیایی شمال خلیج فارس و منطقه فاو عملیات والفجر ۸ از اهداف سیاسی و نظامی ویژه ای برخوردار بود.

یادگار دفاع مقدس در پایان عنوان کرد: مهم‌ترین نتایجی که از عملیات والفجر 8 حاصل شد عبارتند از؛  تصرف شهر فاو و تأسیسات بندری آن،  تصرف بخش انتهایی اروند رود و تسلط بر قسمتی دیگر از آن، تأمین خور موسی و امکان تردد کشتیرانی امن به بندر امام خمینی (ره)،  تهدید بندر ام القصر، محل استقرار ناوگان نیروی دریایی عراق،  تأمین امنیت کشتیرانی در شمال خلیج فارس و کمک به امنیت جزیره خارک.

وی، انسداد مسیر تردد ناوگان نظامی و تدارکاتی رژیم بعثی عراق به خلیج فارس از طریق خور عبد الله و  ایجاد فشار روانی بر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای قطع حمایت‌های مالی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی از رژیم صدام را از دیگر نتایج عملیات پیروزمندان والفجر8 برشمرد.

ارسال نظرات