به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) وایام الله دهه فجرهمایش زنان انقلابی،بصیرت فاطمی در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۴۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این مراسم با حضور امام جمعه محترم شهرستان اردکان حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر واساتید واعضای هیات امنای مدارس علمیه میبد وخواهران طلبه سطوح مختلف حوزوی برگزار گردید .
امام جمعه محترم اردکان به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) به تبیین جایگاه آن حضرت ونقش زنان در جامعه پرداخت ودر این راستا خاطر نشان کرد: آن حضرت با وجود اینکه عمر کوتاهی داشت اما الگوی تمام مردان وزنان می باشدو باید این مهم بررسی شود که ایشان چطور در آن برهه از زمان که هیچ امکانات پیشرفته امروزی وجود نداشته وفقط در سرزمین مکه ومدینه زندگی کردند می توانند الگوی تمام مردان وزنان در همه زمانها باشند؟
وی در ادامه افزود: یادگارهایی که آن حضرت از زندگی ومنش خویش برای بشریت به جا گذاشته اند هرگز کهنه نمی شود وتغییر زمان ومکان در آن اثری ندارد. درسهایی در زندگی حضرت زهرا (س) بوده که همیشه برای تمام نسلها تازگی دارد وحتی نمونه هایی از رهنمود های آن حضرت به صورت عملی در برخی کشور های غیر اسلامی جزء قوانین آن کشورها می باشد.همانطور که برخی از آموزه های قرآنی مانند حکم قصاص در قانون اساسی کشور فرانسه وجود دارد؛ تفکیک جنسیتی وجدایی محیط کاری زنان ومردان هم در این کشور از طرف نمایندگان آنها پیشنهاد داده شده که همان پیام حدیث حضرت زهرا (س) است که : «بهترین زنان کسی است که مردان نامحرم اورا نبینند واو هم مردان را نبیند»این حدیث برای حفظ آرامش زنان بیان شده است. این تفکیک مانع آزادی مشروع زنان در عرصه های مختلف نیست.
شاکر در ادامه گفت: حفظ حریم از شاخصه های رفتاری بزرگان دینی ماست. بحث بر سر بهتر بودن این روش است نه حلال وحرام بودن آن. با رعایت دو اصل مهم، حفظ جایگاه وشانیت زن ودیگری حفظ حریم میان زن ومرد برای نقش آفرینی زنان در جامعه اسلامی هیچ ممانعتی وجود ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: با حفظ این دومهم می توان از تاثیر گذاری زنان در عرصه های مختلف جامعه استفاده کرد. حضرت زهرا(س) در عرصه های اجتماعی حاضر بودند نمونه هایی مانند حضور ایشان در جنگ احد و پرستاری از مجروحین وحضور در جنگ خندق در مستندات ذکر شده است در زمان بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) هم با ایراد خطبه فدکیه حقانیت ولایت امیر المومنین علی (ع) را اثبات می کنند.
حجت الاسلام شاکر در ادامه خاطر نشان کرد: در مورد محل دفن حضرت زهرا (س) سه قول وجود دارد؛ نقل شده که حضرت در خانه خودش که کنار خانه رسول الله بوده دفن شدند دومین نقل این است که در روضه نبوی بین منبر ومحراب دفن شدند وسومین نقل محل دفن آن بزرگوار را قبرستان بقیع ذکر کرده است ولی از نگاه علماء بزرگ شیعه همان خانه خود حضرت زهرا (س) که درش به سوی مسجد النبی باز می شد، نقل برتراست.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات