همزمان با ایام الله دهه فجر فاطمی مراسم سوگواری ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، اساتید و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب (س) این حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۳۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با ایام الله دهه فجر فاطمی مراسم سوگواری ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول حوزه علمیه خواهران در جمع طلاب، اساتید و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب (س) این حوزه برگزار شد.
در شب اول این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان روایتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: پغمبر (ص) وارد خانه حضرت زهرا (س) شدند و دیدند لباسی که بر تن مبارک حضرت است از پوست شتر می‌باشد و در گوشه‌ای از خانه مشغول آسیاب گندم بودند، پیامبر (ص) از این حالت حضرت فاطمه (س) ناراحت و گریان شدند و فرمودند: دخترم! رنج و مشتقی که در دنیا می‌بینی و با این لباس و مشقت مشغول آسیاب کردن گندمی؛ مرارت دارد، ولی در آخرت شیرینی آن را خواهی چشید، که در همین حین آیه‌ای بر پیامبر نازل شد و ایشان به حضرت فرمودند: فاطمه جان سختی‌ها و مشکلات را تحمل کن و به خودت زحمت بده تا در آخرت شیرینی و حلاوت آن‌ها را بچشی!
وی در ادامه با اشاره به حوادث و دستاورد‌های انقلاب اسلامی افزود: در زمان شاه چند خواسته را مجلس ایران به رئیس جمهور دارد و درخواست تصویب آن‌ها را نمودند که از جمله اعطای ثروت به برخی افراد خاص و آزادی بی اختیار به هر بیگانه‌ای در ایران از جمله آن‌ها بود که در برابر این خواسته مردم به مخالفت برخاستند و دست به قیام و شورش زدند و توانستند مانع این کار شوند!
مسئول حوزه علمیه خواهران در تبیین فجر فاطمی اظهار کرد: در زمان انقلاب درس ولایت فقیه از نجف به وسیله امام شروع شد تا بر اساس محتوای درس در زمان غیبت امام زمان، اختیارات امام در جامعه توسط، ولی فقیه پیاده شود و این گونه مطیع، ولی فقیه بودن بود که موجب پیروزی این انقلاب شد.
وی گفت: در راستای گوش به فرمان بودن ولایت فقیه، الگوی شاخص حضرت زهرا (س) می‌باشند که ایشان هیچ وقت خواسته‌ای از حضرت علی (ع) نداشتند که مباد حضرت نتواند آن را اجابت کند و در نهایت با رعایت تمام شئونات اسلامی به مسجد رفت و به دفاع از همسر و ولایت فقیه برخاست و سخنرانی کرد و این خود مؤید این مطلب است که باید همیشه گوش به فرمان، ولی فقیه زمان باشیم تا آسیبی نبینیم!
مداحی و روضه خوانی توسط آقای شفیعی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات