خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند تأکید کرد

لزوم ساماندهی ۸۰۹ کیلومتر کانال خاکی کشاورزی در نهاوند

فرماندار نهاوند بر ساماندهی ۸۰۹ کیلومتر کانال خاکی کشاورزی در شهرستان نهاوند تاکید کرد و گفت: این کانال‌ها هدر رفت آب را افزایش می دهد.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۶۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

لزوم ساماندهی ۸۰۹ کیلومتر کانال خاکی کشاورزی در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مراد ناصری در آئین آغاز عملیات اجرایی سد گرین نهاوند که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، بیان داشت: شهرستان نهاوند دارای ۴۱ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه آبدهی سراب‌های نهاوند ۱۰ هزار میلی‌متر در ثانیه است، گفت: اگر هدر رفت آب در شهرستان وجود نداشته باشد ۵ برابر این ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی با این میزان خروجی آب؛ سیرآب می‌شوند.

فرماندار نهاوند ادامه داد: از یک هزار و ۳۹ کیلومتر کانال کشاورزی شهرستان نهاوند در دوران بعد از انقلاب تاکنون تنها ۲۳۰ کیلومتر آن ساماندهی شده است.

وی بر ساماندهی ۸۰۹ کیلومتر کانال خاکی کشاورزی در شهرستان نهاوند تاکید کرد و گفت: این کانال ها هدر رفت آب را افزایش می دهد.

ناصری خطاب به وزیر نیرو با اشاره به اینکه شما می‌توانید این مهم را در شورای عالی آب که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می شود منتقل کنید، گفت: در حال حاضر ۸۰۹ کیلومتر از این میزان رها شده که ۱۰۰ کیلومتر از آن کانال‌ها در حوزه تحت مدیریت شما است.

وی ادامه داد: از این ۱۰۰ کیلومتر تاکنون ۲۰ کیلومتر انجام‌شده و ۸۰ کیلومتر باقی‌مانده لذا از شما تقاضا داریم در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین آسوده ‌خاطرشدن کشاورزان این مهم را در دستور کار قرار دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات