خبرهای داغ:
جهانگیری:

پس از پیروزی انقلاب توسعه کشور با سرعت پیش رفته است

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تولید فروآلیاژها، مس و سیمان و ذخایر معدنی و تولید چندین برابری این ذخایر گفت: پس از پیروزی انقلاب توسعه کشور با سرعت پیش رفته است.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۵۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

پس از پیروزی انقلاب توسعه کشور با سرعت پیش رفته استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس شهرستان ملایر بیان کرد: آرمان های انقلاب امروز برای نسل جوان تازگی دارد و همیشه برای ملت ایران آرمان های بزرگی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با پیروزی انقلاب به استقلال، آزادی و عدالت رسیدند تاکید کرد: باید به انقلاب اسلامی افتخار کنیم چراکه با واسطه پیروزی انقلاب مردم بر سرنوشتشان حاکم شدند.

جهانگیری با اشاره به موقعیت ایران در شرایط بین المللی حاطرنشان کرد: جشن های انقلاب امروز فرصتی است که همه افتخارات و دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان و مردم بازگو شود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در پیروزی انقلاب ما دنبال عدالت بودیم که یک گوهر بی نظیری است.

جهانگیری گفت: برخی رسانه های خارجی اصرار دارند که بگویند وضع ملت ایران بدتر از قبل شده است در حالی که با شاخص‌های معتبر می گویم که فاصله فقیر و غنی به شدت کاهش یافته و حرکت به سمت عدالت بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه انقلاب ایران تنها انقلابی است که با روش های مسالمت آمیز و با حضور گسترده همه اقشار محقق شد گفت: نسل جوان امروز که انقلاب را درک نکرده اند و بخش وسیعی از جمعیت انقلاب را ندیده اند، اما آرمان های انقلاب برای آنها تازگی دارد.

وی بیان کرد: ما در آزادی بسیار پیشرفت کرده ایم و نقشی که انتخابات و حضور گسترده مردم در تعیین سرنوشت شان دارند، بی نظیر است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نهادهایی به دستور امام راحل(ره) تاسیس شد که صرفا به محرومان و رسیدگی به نقاط محروم رسیدگی کنند.

جهانگیری با اشاره به انتشار برخی تصاویر از وضعیت جاده ها و مدرسه در روستاها در فضای مجازی تاکید کرد: امروز روستاهای ما دارای امکانات بسیاری هستند و عدالت اجرا شده و همچنان به دنبال اجرای عدالت در سراسر کشور هستیم و این شرایط با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه همه اقدامات برای رفع محرومیت زدایی بوده است، یادآور شد: ما از فساد در جامعه ناراحت هستیم و باید این فساد از بین برود، چراکه هرگز با آرمان‌‌های امام خمینی(ره) و انقلاب سازگار نیست و انقلاب پیروز شد تا فساد و تبعیض را از بین ببرد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر حرکت به سمت توسعه کشور گفت: اقدامات و اتفاقات بی نظیری در کشور همچون در بخش صنایع معدنی رخ داده است و تولید محصولات معدنی چندین برابر شده است.

جهانگیری با اشاره به تولید فروآلیاژها، مس و سیمان و ذخایر معدنی و تولید چندین برابری این ذخایر افزود: پس از پیروزی انقلاب توسعه کشور با سرعت پیش رفته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود دشمنی هایی که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون علیه انقلاب و مردم ایران شده است، اما با موفقیت مسیر پیش رو را طی کرده ایم و باید به این انقلاب و دستاوردهای آن افتخار کنیم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: آمریکا همواره چوب لای چرخ انقلاب گذاشته است و زمانیکه این چرخ انقلاب می خواست سریع بچرخد، اما آمریکا با به راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی در صدد کُند کردن حرکت انقلاب بود.

جهانگیری گفت: پس از جنگ تحمیلی و تحریم ها، توافق کردیم، اما آمریکا از توافق بیرون رفت و تحریم ها را مجددا اعمال کردند.

وی اظهار داشت: دشمنی آمریکا دولت و مسئولان نظام نیست، بلکه با ایران است و نمی خواهند یک کشور بزرگی در این منطقه به نام ایران قدرتمند حضور داشته باشد و نمی گذارند این توانمندی نظام که با جمهوریت و اسلامیت سازگار است، محقق شود.

جهانگیری با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی مبل و منبت و شهرک صنعتی فروسیلیس شهرستان ملایر بیان کرد: این شهرستان شایستگی ها و توانمندی هایی دارد که اگر به این ظرفیت ها تکیه شود، علاوه بر داخل شهرستان، قادر است مسایل سایر نقاط را نیز حل کند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: آثار هنری که منبت کاران ملایری خلق می کنند، کار بسیار فوق العاده ای است که با هنر دستشان چوب را به آثاری تبدیل می کنند که در بازاهار داخلی و خارجی مود توجه خاص و عام است و می تواند درآمد و اشتغال ایجاد کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه هر کدام از شهرستان های استان همدان ظرفیت های ویژه و استثنایی دارند که باید به کار گرفته شود خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد کمک کند و مردم و بخش خصوصی نیز به صحنه بیایند.

وی همچنین واحدهای صنعتی فروسیلیس این شهرستان و مجموعه میدکو را مجموعه ای توانمندی و دارای ظرفیت های ویژه ای دانست که باید دغدغه ها و مشکلات این واحد ها همچون مشکل برق آنها حل شود.

معاون اول رییس جمهوری به آغاز عملیات اجرایی واحد تولدید شمش منیزیم توسط این مجموعه صنعتی اشاره و آن را کاری استثنایی دانست و افزود: دنیا فکر می کند تولید شمش منیزیم در انحصار کشورهای بزرگ صنعتی است، اما ما امروز به این توانمندی رسیده ایم و هر کسی بتواند به این فلز با کاربرد خاص دسترسی پیدا کند، حتما به یک درجه ای از فناوری رسیده است.

جهانگیری تاکید کرد: درخواست هایی که از سوی مسئولان و نمایندگان این شهرستان در راستای توسعه صنعت منبت کاری و واردات چوب عنوان شد، باید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کنند تا این دغدغه ها حل شود و ما نباید بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی مانع ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: به طور حتم ما از جهانی شدن ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران حمایت می کنیم و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این کار را باید پیگیری کند و این جزو وظایف ما است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به اعطای تسهیلات اشتغال روستایی با همت دولت اشاره کرد و گفت: رقم بسیار خوبی در این زمینه گذاشته ایم که حدود 100 هزار میلیارد ریال آن باقی مانده است و مرحله به مرحله در حال پرداخت است.

معاون اول رییس جمهوری درباره توزیع سبد کالا نیز ابراز داشت: سبد کالا فقط برای کارمندان نیست، بلکه تعبیر ما این بوده که افرادی که حاشیه نشین هستند و یا در شهر و روستا زندگی می کنند و درآمدشان کمتر از 30 میلیون ریال است، سبد کالا دریافت می کنند.

جهانگیری گفت: سبد کالا برای این گروه یک مرتبه نیست، بلکه به صورت دوره ای که مردم در فشار اقتصادی قرار گرفته اند، پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه سبد کالای این قشر بار دیگر تکرار می شود، اضافه کرد: اگر منابع را تامین کنیم برای سال آینده نیز این سبد کالا را تکرار می کنیم و نباید مردم را در شرایط سختی که قرار گرفته اند، تنها بگذاریم و در حد توان که بتوانیم منابع را تامین کنیم.

گفتنی است؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار نیروگاه خورشیدی، 2 واحد صنعتی فروسیلیس، یک کارخانه دارو سازی و یک کارخانه فولاد در استان همدان توسط معاون اول رییس جمهوری بهره برداری شد.

جهانگیری در این سفر با حضور در شهرک صنعتی ویان واقع در شهرستان کبودراهنگ، علاوه بر بازدید و بهره برداری از واحد صنعتی فولاد راد، سه نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی را به طور همزمان در سطح استان افتتاح کرد.

وی در ادامه برنامه های این سفر یک روزه، کارخانه هگمتان دارو در شهرستان تویسرکان را بهره برداری و سپس از شهرک مبل و منبت شهرستان ملایر بازدید کرد.

افتتاح 2 واحد صنعتی فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در شهرستان ملایر و شرکت در جلسه شورای اداری استان که با حضور کارآفرینان، نخبگان و جوانان این استان برگزار می شود از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان همدان است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار