خبرهای داغ:
کارگاه آموزش بافت تابلو فرش با حضور مسئولان در شهر نرجه فعالیت آموزش مددجویان را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۰۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رضا طاهری، فرماندار شهرستان تاکستان با تقدیر از مسئولان امداد برای برگزاری این کارگاه آموزشی بیان کرد: امروز اقشار مختلف در جامعه ما به اشتغال نیاز دارد و دولت از هر نهاد و یا سازمانی که در برای اشتغال زایی در جامعه گام بردارد، حمایت می کند.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای دولت مهم است ولی اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد از ارزش و اهمیت بالاتری برخوردار است.
فرماندار شهرستان تاکستان اضافه کرد: اشتغال، راه حل صحیح برای رفع فقر در جامعه است لذا توانمندسازی مددجویان ، سیاست علمی و منطقی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع محرومیت و فقر در جامعه است.
وی عنوان کرد: رسیدگی به محرومان کار ارزشمندی است که فطرت انسانی بر آن تأکید دارد البته این مهم در سیره انبیای الهی (ع) نیز برجسته بوده است و در شرایط فعلی نیز یاری رساندن به محرومان تنها در قالب کمک مادی و یا کالای اساسی خلاصه نمی شود.
طاهری تصریح کرد: اعطای وام های اشتغال یکی از رویکردهای کمک پایدار به نیازمندان است چراکه در این روش عزت نفس افراد حفظ می شود و جامعه نیز در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی از این اقدام سود می برد.
در ادامه رئیس کمیته امداد تاکستان گفت: کارگاه آموزش بافت تابلوفرش با 16 دار برای آموزش 16 مددجوی زن سرپرست خانوار، دایر شده است تا در یک دوره سه ماهه و پس از گذراندن 450 ساعت آموزش و کسب موفقیت در آزمون پایان دوره، گواهینامه فنی حرفه ای دریافت خواهند کرد.
علی محمدرضایی خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای برگزاری این کارگاه آموزشی 24 میلیون تومان است و در پایان دارهای آموزشی به مددجویان اهداء می شود.
وی تأکید کرد: سیاست جدی و اساسی این نهاد بر توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال استوار است از این رو برای مددجویان ، بر اساس استعداد و علاقه مندی ، در رشته های مناسب دوره های آموزشی برگزار می شود تا بتوانند با دریافت تسهیلات به استقلال معیشتی دست یابند.
رئیس کمیته امداد تاکستان یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا به کار فرمایان براساس ضوابط به شرط بکارگیری مددجویان به ازای هر نفر 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها