نجات علی عظیمی گفت: پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین هرچـه بیـشتر آنها از موضوعات مهم و ضروری در عصر حاضر است.
کد خبر: ۹۱۰۸۲۸۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در آستانه  فرا رسیدن چهلمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، آزاده جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس درمراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد جامع سامان برگزار شد دهه فجر و ایام فاطمیه را گرامیداشت و به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

نجات علی عظیمی، گفت: انقلاب اسلامی ایران، نعمتی بی بدیل و گرانبها نه تنها برای ملت ایران؛ بلکه برای جهانیان است، چرا که راه حق و حقیقت برای رسیدن بشریت به رستگاری و فلاح را ترسیم کرده است.

وی، افزود: انقلاب اسلامی آمد تا مستکبران را جای خودشان بنشاند و بشریت را از ذلت، گمراهی، بت پرستی و حکومت طاغوت نجات بدهد. به همین خاطر پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین هرچـه بیـشتر آن، ازموضوعات مهم مهم وضروری در عصر حاضر است.

عظیمی گفت: حاکم شدن نظام دین مدار و نظام مبتنی بر تعالیم و هدایت اسلامی، توجه به کرامت انسان، اهتزاز پرچم اسلام در کشور، ایجاد جو قرآنی در کشور و زایل شدن افسانه جدایی دین از سیاست از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

وی  خاطر نشان کرد: مردم سالاری دینی و حکومت مردمی، احساس مسئولیت مردم و خروج از وضع بی توجهی به آینده، نهادینه شدن استقلال و آزادی اسلامی در کشور، عزت ملی و رفع تحقیرشدگی تاریخی، اعتماد به نفس ملی و از بین رفتن خود کم بینی، افزایش آگاهی سیاسی مردم، گسترش کمی و کیفی خدمات به ملت، شکل گیری حرکت های پرجوش و خودجوش دینی و علمی، ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علم و فناوری در کشور از برکات انقلاب اسلامی است.

عظیمی، ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی حوزه ها و دانشگاه ها، خودباوری علمی، گسترش روحیه تحقیق و شکوفایی استعدادهای انسانی، ظهور سرداران بزرگ و رشید دفاع مقدس، رونق گرفتن رسوم و سنت های دینی، شکل گیری هویت ایرانی – اسلامی، آوردن هنر و معارف میان مردم، حکومت انتخابی به جای موروثی، ایجاد فضای انتقاد و تذکر و اصلاح به جای فضای امنیتی، عدالت محوری، گسترش امید و نشاط، یکپارچگی ملت و وحدت مسئولان از جمله دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است .

عظیمی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، نماد جهانی سازی اسلام است و این انقلاب با توجه به وجود موانعی که برخی از آن هـا میـراث دوران گذشــته، بــه ویــژه دوره پهلــوی و برخی دیگر نیز خارجی بوده و بـه دسـت قدرتهای استکباری به وجـود آمـده، و نیز با توجه به امکانـات محـدودی کـه در اختیار داشته اسـت، توانـست مبتنـی بـر آمــوزه هــای اســلامی و تکیــه بــر تــوان داخلی، پیشرفت های چـشمگیری را در عرصــه هــای گونــاگون سیاســی و اقتصادی و نظــام مردم سالاری دینی، توسعه صنایع و بـومی سـازی، خودکفــایی در برخــی عرصــه های علمی و ...، و همچنین گسترش فرهنگ استکبارسـتیزی به دست آورد.

ارسال نظرات