امام جمعه مراغه:

اقدامات فرهنگی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

امام جمعه مراغه در دیدار مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی با اشاره به نقش موثر اقدامات فرهنگی در کاهش جرائم گفت: توجه به اصلاح و تربیت زندانیان در قالب طرح های اجتماعی و فرهنگی، به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.
کد خبر: ۹۱۰۸۱۲۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد تقی پور محمدی افزود: تمام سازمان ها باید در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و حمایت از اصلاح و تربیت مددجویان حرکت کنند.
وی ادامه داد: برای این منظور تخصیص و صرف بودجه فرهنگی مصوب در نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله شهرداری ها، برای انجام چنین اموری ضروری است.
پورمحمدی اضافه کرد: همچنین امر اصلاح و تربیت در کنار اجرای برنامه های مدون در راستای آزادسازی زندانیا، اقدام بزرگ فرهنگی و اجتماعی است.
وی گفت: اقدامات سازمان زندان های استان در کمک به زندانیان و حمایت از خانواده آنان با همکاری انجمن های حمایت و ستاد دیه تاکنون بسیار ارزنده و موثر بوده است.
امام جمعه مراغه همچنین خواستار تسریع در اجرای طرح احداث پروژه زندان مراغه شد.
مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به وضعیت موجود زندان های استان گفت: در حال حاضر 31 درصد جمعیت زندانیان استان مربوط به مواد مخدر، 21 درصد سرقت، 10 درصد جرایم مالی و مابقی نیز مربوط به سایر جرایم هستند.
حسن محمدیاری افزود: مشکل اصلی حال حاضر زندان های استان کمبود فضای فیزیکی بوده و برای پیشبرد اهداف اصلاح و تربیت در سازمان زندان ها، اختصاص فضای فیزیکی مناسب به زندان ها ضروری است.
وی با اشاره به میزان پیشرفت طرح جدید زندان مراغه، از انجام مناقصه دوم برای ادامه پروژه خبر داد و گفت: امید است با همیاری مسئولان شهرستانی و استانی شاهد پیشرفت سریع تر این طرح باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار