یادمان شهدای زمین فوتبال شهر چوار از توابع شهرستان ایلام با حضور جمعی از مسئولان استانی مراسم کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۱۰۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین کلنگ‌زنی‌ یادمان  شهدای زمین فوتبال چوار با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار ایلام و احاد مردم برگزار شد.

در این مراسم ایوب درویشی، به اهداف یادمان شهدای زمین فوتبال چوار اشاره کرد و اظهار داشت: بمباران زمین فوتبال چوار بمبارانی بود که از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی عراق در تاریخ 23 بهمن 1365 در  زمین فوتبال  بخش چوار استان ایلام و در هنگام برگزاری مسابقه فوتبال انجام شد و منجر به شهادت جوانان ورزشکار ایلام گردید.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: بمباران زمین فوتبال چوار در دقیقه 55 بازی انجام شد و لحظاتی هولناک و صحنه‌های دلخراشی را برجای گذاشت که امروز هم خون شهدای این حادثه برای ما الهام بخش مقاومت و ایثار در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است.

درویشی، به شهادت 10 فوتبالیست، سه  کودک، یک داور، و یک تماشاگر در این حادثه اشاره و افزود: یادمان شهدای زمین فوتبال چوار برای ماندگاری نام و یاد همواره بودن این عزیزان است.

وی گفت: شهدا چشمه جوشانی هستند که یاد و نام آنان هیچگاه در هیچ زمان و مکانی فراموش شدنی نیست و ایجاد یادمان برای شهدای گلگون کفن برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل کنونی است.

وی در ادامه یادآورشد:  بمباران زمین فوتبال چوار جنایت جنگی در تاریخ ورزش جهان است که سابقه‌ ی آن در طول تاریخ یافت نشده است

ارسال نظرات