خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در جریان بازدید از آسیاب آبی، خانه قدیمی کشف شده، کاروانسراهای صفوی و دوقلو بر احیای آثار تاریخی شهرری تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۳۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی شهرری از تعدادی آثار تاریخی شهرری بازدید کرد و در جریان این بررسی میدانی گفت: احیای آثار میراثی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری منطقه 20 با هدف توسعه گردشگری به شمار می رود و تلاش می کنیم تا با هم افزایی متولیان امر، این مهم محقق شود.

افشار با اشاره به اینکه بعضی از آثار ثبت شده همچون آسیاب آبی شهرری مالک دارند، افزود: با توجه به کمبود منابع مالی، رویکرد مدیریت شهری همچون سابق بر اساس تملک نیست و احیای این آثار با حفظ امتیازات ویژه برای مالکین انجام خواهد شد.

وی به بهسازی کاروانسرای صفوی و توسعه کالبدی این فضا اشاره کرد و گفت: این محدوده مستعد برنامه های گردشگری برای زائران و گردشگران است و پتانسیل خوبی برای تقویت گردشگری محسوب می شود.

افشار در ادامه بازدید از کاروانسرای دوقلو واقع در میانه بازار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز بازدید کرد و در خصوص این دو کاروانسرا که جزء آثار ثبت شده ملی است، گفت: با توجه به بافت فرسوده این کاروانسراها، نیاز است از بخش خصوص دعوت شود تا در احیای این محل مشارکت کنند تا شهروندان بتوانند از این پتانسیل تاریخی بهره مند شوند.

وی در ادامه گشت تاریخی، از آثار کشف شده حین گودبرداری یکی از املاک ناحیه یک منطقه 20 بازدید کرد و یادآور شد: کارشناسان و پژهشگران میراث فرهنگی در حال کاوش هستند و در صورتیکه ارزش تاریخی این آثار به اثبات برسد، این مکان به عنوان محل پژوهشی و یکی از نقاط گردشگری ری مطرح خواهد شد و  درغیر اینصورت، پس از حفاری و اتمام فعالیت پژوهشی، اجازه ساخت به مالک داده می شود.

شهردار منطقه 20 افزود: تا کنون دو ظرف قدیمی ذخیره آذوقه و بخشی از بناهای دوره سلجوقی در این حین گودبرداری از این ملک کشف شده است وهمچنان تحقیقات در این محل ادامه دارد.

ارسال نظرات