فرمانده بسیج مستضعفین در یادواره شهدای ورزشکار و مدافع حرم مازندران در بهشهر:

ایستادگی پای حق کار زهرایی و در مسیر خداست

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه درس ایستادگی و مقاومت پای حق از شهداست، اظهار داشت: اگر پای حق ایستادیم، کار زهرایی کردیم و اگر مقاومت نشان دادیم در مسیر زهرای اطهر(س) قرار داریم.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۱۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز (دوشنبه 15 بهمن ماه) در یادواره شهدای ورزشکار مدافع حرم مازندران و شهرستان بهشهر که در مصلی آیت‌الله جباری بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: شهدا و رزمندگان نشان و اسوه هستند و باید زندگی و سیره آنان فراروی جوانان باشد تا از مکتب‌شان درس‌آموزی داشته باشند.

فرمانده بسیج مستضعفین  گفت: مردم شریف بهشهر باید قدر خود را بواسطه وجود سرمایه های معنوی بدانند که در دورانی حماسه دفاع مقدس و در دوران نچندان دور دفاع از حرم آل الله(حماسه خانطومان) را خلق کردند.

سردار غیب پرور یادآور شد: گرچه حماسه خانطومان توسط قهرمانان مازندرانی رقم خورد، اما افتخاری برای همه مردم ایران زمین است که بعد از گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی اثبات کردند هنوز هم فرزندان امام و ولایت در میدانند.

این فرمانده بسیجی ادامه داد: شهدا از خصایص فاطمه زهرا(س) تاسی کردند و بیان خصایص زهرا(س) نه در بضاعت بنده است و نه در لحاظ زمان در حوصله جلسه.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) با این ویژگی که اول مدافع حریم ولایت است تاکید کرد: یک نکته ظریف در زندگی حضرت و دفاع از ولایت ایشان وجود دارد تا بدانیم این دفاع در چه دوران و چگونه رقم خورد.

سردار غیب پرور عنوان داشت: دفاع حضرت در دوران اوج مظلومیت اسلام که کانون قدرت و ثروتی که دلهای آلوده را خریده یا تهدید می کردند و رعب و وحشت را ابزاری در دست قرار داده بودند اتفاق افتاد و آن حضرت(س) در کنار اسوه حق، مولی الموحدین، امیر المومنین(ع) ایستاد، علی ای که اسم اعظم خداست و امیر المومنین کلمه الله و عین حق است و همه انبیاء به جایگاه حقه او شهادت دادند.

فرمانده بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه دین بدون علی اعتبار ندارد و این کلمه الله و اسم اعظم پروردگار به واسطه غفلت خواص و بی اعتنایی عامه مردم خانه نشین شد و در روز های اول کسی جز زهرا(س) نبود تا از استوانه تمام حق دفاع کند، گفت: در این شرایط هر شب دخت رسول الله(ص) دست حسنین(ع) را می گرفت و خانه به خانه مسلمین متظاهر، دق الباب می کرد تا اقرار به حقانیت علی و حمایت او بگیرد و اما صبح گاهان کسی مرد میدان نبود،که امان از نامردیها.

وی افزود: این زهرا(س) بود که قاطبه رزمندگان اسلام با تمسک و توسل به عنایت او سربند بسته و اسلحه گرفته و مردانه و شجاعانه بدون ترس به دل دشمن می تاختند.

سردار غیب پرور ضمن بیان اینکه بچه های مازندرانی در فاو خوش درخشیدند و اگر بگوئیم اینان فاتحان اصلی والفجر 8 در بهمن 64 بودند گزاف نیست که با یاد و نام آن حضرت(فاطمه زهرا س) به دل آب زدند، افزود: اگر می خواهیم در مکتب زهرا(س) شاگرد خوبی باشیم مهمترین درس، ولایتمداری، ایستادگی و مقاومت پای دین، ولایت و رهبری حق _ نه در فضای آرام که در فضای ملتهب، پرآشوب و فتنه_ است.

فرمانده بسیج بااشاره به اینکه درس ایستادگی و مقاومت پای حق از شهداست، اظهار داشت: اگر پای حق ایستادیم، کار زهرایی کردیم و اگر مقاومت نشان دادیم در مسیر زهرای اطهر(س) قرار داریم.

این مسئول در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شیطنت دشمنان مربوط به یک سال و ده سال نیست افزود: دشمنی استکبار مربوط به 40 سال از زمانی که نام انقلاب اسلامی را شنیدند است و از همان موقع نهضت امام(ره) موضع گیری، تخطئه و دشمنی کردند و تلاش داشتند، پول و زمان خرج کردند، تا چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی محقق نشود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در پرتو معنوی زهرا(س) و خون شهیدان با موفقیت به 40 سال دوم وارد شد گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ماندن در خط اسلام ولایی است، اسلامی که امام(ره) از آن اسلام ناب محمدی نام می بردند.

عمار ولایت مطلقه فقیه با یادآوری اینکه محال است شیطنت و کید دشمنان کنار گذاشته شود، افزود: دشمنان آنچه می توانستند با ترور، اختناق، درگیری های داخلی، جنگ تحمیلی، شهادت دانشمندان و بهترین های ما، تهدید و فشار همه ما را داغدار و متالم کردند، من بعد هم ادامه دارد، لذا ما باید از مکتب عصمت و طهارت درس بیاموزیم که باعث رشد اسلام وجود انسانهای مقاوم و با بصیرت در تامل این مکتب است.

وی تاسی از مکتب زهرا(س) را نسخه ماندگار دانست و تصریح کرد: من که از کاروان شهدا عقب ماندم، اگر عاقبت بخیری بخواهم جز ماندن در خط انقلاب اسلامی راهی ندارم، گرچه ذائقه ما از گرانی و تنگی معیشت خوش نیست، تلخ است و نگرانیم، اما نگرانی بیشتر ما از نگاه هایی است که بعضی به دروازه اروپا و آمریکا دوخته اند.

سردار غیب پرور با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی و بچه های انقلاب مقاومند افزود: اگر برای هیچ چیز به دنیا نیامده باشیم الا، برای دفاع از حکومت نوپاییی که زمینه ظهور مهدی عج باشد، کفایت دارد، زیرا این جان ناقابل ما فدای حکومت دینی و رهبر الهی که به شایستگی سکاندار انقلابند.

فرمانده بسیج مستضعفین گفت: شما خانواده های شهدا و بچه های جبهه و جنگ، نشانی در عالم فراروی نسلی هستید که گرچه جنگ را ندیده اند، اما رشادت ها، مقاومت، وفاداری، یاری، ولایتپذیری و ولایتمداری را از چهره هایتان می بینند.

وی با درود و مسئلت رضوان خدا بر شهید مدافع حرم بهشهر(حاج رحیم کابلی) تصریح کرد: رحیم مثل همه شهدا آرام و بی هیاهو بود، لذا آنچه شهدا در این جلسه سخن بگویند و با گوش دنیا بشنویم اینست که در مسیر انقلاب و پای حمایت از ولایت و رهبری ایستادگی کنیم.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه تنور وفا داری به اسلام هر چه داغ تر، شکل گیری راه ولایت بهتر می شود گفت: در تنوری هستیم که به فضل خدا گلستان ابراهیمی را انتظار دارد، و این وعده انبیاء و اولیاء خداست که شهدا پیشتر در آن مسیر قرار گرفتند.

وی پیام شهدا را ایستادگی در مسیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما هر چه داریم از شهدا و مقاومت خانواده‌های شهداست و همه ما مدیون این عزیزان هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: دنیا ببیند و بداند وقتی پای دفاع از انقلاب پیش می‌آید، جوانان ما پهلوانی خود را در صحنه دفاع به نمایش می‌گذارند و شهدا اهل‌ بیت را سرافراز، دل زهرا را شاد و اسلام را یاری کردند.

وی تصریح کرد: کسانی که در جبهه حق و ولایت و رهبری هستند با زبان امید با هم سخن بگویند؛ زیرا خیلی‌ها از زبان یأس سخن می‌گویند و زبان امید، تخطئه نیست چرا که داشته‌های انقلاب ما فراوان است و باید این توانمندی‌ها بیان شود.

در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر یادبود شهید مدافع حرم ورزشکار «سید سجاد خلیلی» از خانواده شهدای مدافع حرم استان مازندران نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها