فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرف‌های جدیدی در دنیا به وجود آمد و تعادل ابر قدرت‌های جهان به هم ریخت.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۱۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

انقلاب اسلامی ایران تعادل ابر قدرت‌های جهان را به هم ریختبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سردار موسی صدقی در نخستین یادواره 280 شهید بخش سامن در سالن ورزشی امیرکبیر این شهر با اشاره به وضعیت کشور در آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرف‌های جدیدی در دنیا به وجود آمد و تعادل ابر قدرت‌های جهان به هم ریخت.

وی به اتحاد ابر قدرت‌های دنیا علیه ایران اسلامی در جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: هیچ‌گاه در طول تاریخ دو ابرقدرت با هم متحد نشدند جز در جنگ تحمیلی ایران که شرق و غرب عراق را همراهی کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به مهمترین رویکردهای ابر قدرت‌ها برای ضربه زدن به هر کشور اشاره کرد و گفت: برای ضربه زدن به هر کشور فضای اقتصادی و سیاستی و فضای نظامی آن کشور را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، ما از لحاظ سیاسی تحت فشار بودیم، جنگ نظامی علیه ما به راه انداختند و تحریم‌های شدیدی بر ضد ایران اعمال کردند.

سردار صدقی گفت: وقتی شاه از ایران فرار کرد، قیمت نفت 39 دلار بود و دشمنان برای فشار به ایران آن را به 6 دلار رساندند و جنگ نظامی را علیه ما راه انداختند، ما را تحریم کردند و حتی سیم خاردارد هم به ما نمی‌دادند و شرایط سختی برای ما پیش آمده بود.

وی به وضعیت نظاپی عراق در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: عراق با 5 هزار و 400 تانک و نفربر به ما حمله کرد و در طی جنگ 3 تا 4 هزار تانک و نفربر را رزمنده‌های اسلام منهدم کردند اما در آخر جنگ عراق 9 هزار تانک داشت.

این راوی دفاع مقدس بیان کرد: عراق با 230 هواپیما به ایران حمله کرد ایران در سه عملیات 150 هواپیما را منهدم کرد و در آخر جنگ 400 هواپیما داشتند.

وی حضور 7 لشگر زرهی آماده و لشگر میلیونی را از دیگر گوشه‌های قدرت نظامی عراق در زمان جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در این موقعیت امام خمینی(ره) بیان کردند که دشمن قوی است و جوانان ما باید در مقابل یک دشمن ابر قدرت بایستند و برای مقابله با آن یک راه بیشتر ندارند و آن توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) است.

سردار صدقی گفت: جوانان ما با توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) در مقابل تانک‌های 35 تنی دشمن می‌ایستادند و همین توسل باعث شد جنگ را سربلندانه به پایان برسانیمِ.

وی درپیان سخنانش عنوان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و نباید آنان را فراموش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات