خبرهای داغ:
مدیر کل زندان های همدان با تاکید بر امر تحصیل در بین فرزندان مددجویان گفت: هیچ فرزند مددجویی از تحصیل باز نماند.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۴۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

هیچ فرزند زندانی از تحصیل بازنماندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی ویژه فرزندان مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان با حضور مدیرکل زندان های استان همدان، مهدی فضلی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان، جمعی از مسئولان ستادی اداره کل، همسران و فرزندانیان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت همدان در سالن آمفی تئاتر اداره کل زندان‌های همدان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های همدان، برگزاری این دوره‌های آموزشی را  گام مثبتی در راستای واکسینه کردن خانواده‌‌های زندانیان انجمن عنوان کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف حفظ ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مسیر توانمندسازی خانواده زندانیان برگزار می‌شود.

پژمان پروین در ادامه رسیدگی به وضعیت خانواده‌های مددجویان و فراهم کردن بستر لازم برای بازگشت مجدد مددجویان به کانون خانواده و باز اجتماعی کردن آنان را از اولویت کاری خود عنوان کرد.

وی با تاکید بر امر تحصیل در بین فرزندان مددجویان خطاب به مدیران عامل انجمن حمایت زندانیان استان گفت: هیچ فرزند مددجویی از تحصیل باز نماند.

مدیرکل زندان‌های همدان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بین سطح تحصیلات و ارتکاب به جرم رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد و بیشترین افرادی که مرتکب جرم شده‌اند از سطح تحصیلات  پایینی برخوردار بوده و اشخاص با سطح تحصیلات بالا کمتر در دام مجرمین گرفتار می‌شوند.

وی در جمع فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان گفت: شما فرزندان زندانیان در خانواده‌هایی زندگی می‌کنید که سرپرست خانواده حضور ندارد خیلی بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارید و این آسیب نگران کننده است.

پروین خطاب به فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان خاطرنشان کرد: به والدین خود احترام بگذارید و وقتی به والدینتان احترام می‌گذارید، به آنها نشان می‌دهید که دوستشان دارید و مطمئناً والدینتان شایسته این احترام هستند.

وی در ادامه  نقش و تاثیر دوست در زندگی را بسیار مهم عنوان کرد و خطاب به فرزندان زندانیان گفت: دوستان ما می‌توانند آینده ما را تحت تاثیر قرار دهند و همواره این را در ذهن خود داشته باشید که باید دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید.

این دوره آموزشی توسط اساتید مجرب نظامی و صالحی تدریس شد و مباحث مربوطه به خانواده مددجویان آموزش داده شد و در این دوره آموزشی به 100 نفر از فرزندانیان زندانیان کارت هدیه اهدا ء شد.

گفتنی است؛ این دوره با استقبال چشمگیر خانواده زندانیان همراه بود و این دوره‌ها در سایر شهرستان‌های استان از جمله ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد نیز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات