خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی گفت: همایش«زن، حماسه دفاع مقدس و انقلاب» در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۴۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، شهلا تاجفر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شعله‌ور شدن آتش انقلاب، زنان مسلمان نیز که تا آن روز با فعالیت‌های مخفی با رژیم طاغوت مخالفت می‌کردند، با چادرهای مشکی و با فرزندانی که در آغوش داشتند با فریاد مرگ بر شاه برای نشان دادن انزجار خود به خیابان‌ها آمدند و همین فعالیتشان باعث قدرت گرفتن راهپیمایی‌ها و تشویق مردان برای مبارزه شد.

 وی ادامه داد: چهل سالگی، در فرهنگ ایرانی و باورهای دینی، معنی و باور خاصی دارد و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود قرار دارد، با تمام قدرت، سنگرها را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و این در حالی است که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا با ایجاد ناامیدی در دل مردم، روحیه مردم را نسبت به رهبری تضعیف کرده و بدبین کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است که دستاوردهای چهل ساله انقلاب را به‌صورت تدریجی برای نسل جوان بازگو کنیم، بیان کرد: نباید ارائه دستاوردها فقط مختص دهه فجر باشد و در تمامی ایام باید عملکردها نشان داده شود تا مردم نسبت به نظام امیدوار باشند.

 وی یادآور شد: بررسی وضعیت چهل ساله انقلاب یک نکته مهمی را در خود نهفته دارد و آن این است که سن بلوغ را جشن می‌گیریم و باید زنان تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا حضور خود را به‌نحواحسن بیان کنند، انقلابی که ثمره خون هزاران شهید و تلاش مردان و زنان بوده و با پایداری و استقامت و ایمان مردم به آرمان‌های خود و پیروی از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه به آن دست یافته‌اند و برای دیگر انقلاب‌ها چنین اتفاقی نیفتاده است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی افزود: نقش زنان در دنیای امروز بسیار پررنگ شده است از سیاست داخلی گرفته تا سیاست خارجی کشورها، زنان به صورت جدی و قدرتمند ظاهر شده‎اند.

 تاجفر به حضور زنان در زمان جنگ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین نقش زنان در انقلاب به ویژه جنگ بوده و هیچ کس نمی‎تواند منکر این موضوع باشد، در آن زمان به امام(ره) گفته شد که به زنان بفرمایید که به خیابان‌ها نیایند ولی این موضوع مورد مخالفت امام قرار گرفت و بنابراین حضور زنان مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب است.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه زنان پس از انقلاب اتفاقات خوبی رخ داده است، تصریح کرد: رفع محدودیت پذیرش داوطلبان دختر در برخی رشته‌های دانشگاهی که قبلاً منحصر برای آقایان بود، سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی زنان، سیاست‌های امور بین‌الملل که امروز زنان، نه تنها در داخل کشور، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز ایفای نقش می‌کنند، از جمله دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان بوده است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، برنامه‌هایی در حوزه زنان در سطح استان تدارک دیده شده که نشست با زنان کارآفرین پس از دهه فجر، بازدید از طرح‌های کارآفرینی موفق زنان، برگزاری مسابقات ورزشی بین بانوان در تمامی ادارات و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها است.

 تاجفر افزود: در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که ۱۸ بهمن‌ماه در محل پارک جنگلی ارومیه افتتاح خواهد شد، ۱۰ غرفه برای ارائه دستاوردها و تولیدات توسط بانوان خواهد بود.

 وی گفت: در تاریخ ۸ تا ۱۳ اسفند‌ماه نیز نمایشگاه توانمندی‌های زنان هم در عرصه روستا و عشایر و هم عرصه شهری را به تعداد بیش از ۲۰۰ غرفه برگزار شده و همچنین برگزاری جشن بزرگ کودک و خانواده، برگزاری همایش تجلیل از ۴۰ مادر نمونه و فجرآفرین، کارگاه‌های مختلف آموزشی والدین آرام و کودکان شاد، نمایشگاه‌های تجسمی، راه‌اندازی پارلمان مشورتی زنان از دیگر برنامه‌های امور بانوان استانداری در ایام‌الله دهه فجر است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی افزود: اصلی‌ترین برنامه امور بانوان به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، همایش زن، حماسه دفاع مقدس و انقلاب خواهد بود که ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری در محل مجتمع امام علی(ع) ارومیه برگزار می‌شود و همچنین اطلس زنان نامی استان را نیز تهیه خواهیم کرد.

 وی خاطر نشان کرد: دشمن، در جنگ نرم‌افزاری خود خانواده و بانوان را هدف اصلی قرار داده است؛ چرا که بانوان می‌توانند در تربیت جامعه اثرگذار باشند و باید در این زمینه تولید محتوا کرده و رسانه‌ها نقش بسزایی در این زمینه دارند و اگر بانوان نجات یابند، کودکان و نسل آینده کشور نیز نجات خواهند یافت.

 تاجفر گفت:زنان سرمایه های اجتماعی انسانی جامعه هستند که با بازنگری قوانین مدنی در جهت استیفای حقوق زنان و نگاه سیستماتیک و همه جانبه در جهت رفع نیازهای آنان، جامعه به توسعه و تعالی خواهد رسید.

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، زنان ایرانی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند به نحوی که آنها با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. با حضور در همه عرصه ها از جمله گردآوری اخبار و توزیع اعلامیه، پناه دادن به فعالان سیاسی زخمی، شرکت در راهپیمایی و...به مبارزه با رژیم پهلوی پرداختند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات