خبرهای داغ:
نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا:

انقلاب اسلامی احیاء كننده دین است /ایران سانتیفیوژ تولید امنیت است

نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا ب بیان اینکه انقلاب اسلامی احیاء كننده دین است، گفت: مردم ایران با این انقلابی كه به وجود آوردند در تمام عرصه‌ها مستقل شدند و استقلال سیاسی دارند.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۲۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

انقلاب اسلامی احیاء كننده دین است /ایران سانتیفیوژ تولید امنیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دكتر عبداله بلم از كشور بوركینافاسو در نشست بصیرتی «من انقلابی‌ام» در جمع خانواده‌های پاسداران همدان، ضمن گرامیداشت ایام ل دهه فجر و 40 سالگی انقلاب اسلامی در ایران و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: بوركینافاسو یكی از كشورهای آفریقا و در غرب این قاره واقع شده است.

وی گفت: این كشور دارای 20 میلیون جمعیت است كه 65 درصد آن مسلمان است و 25 درصد مسیحیت و بقیه بت پرست و بی دین هستند و مسلمانان اكثرا مالكی مذهب و جزء محبان اهل (ع) هستند اما هنوز تعداد شیعیان خیلی كم است.

نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا در ادامه افزود: قبل از نقلاب اسلامی ایران جمعیت این كشور 3هزار نفر بود ولی به بركت انقلاب اسلامی ایران این رقم افزایش یافت و این می تواند یكی از بركات انقلاب اسلامی ایران باشد.

وی در ادامه گفت: به نظر من بهترین خانواده جهان در روی كره زمین سپاه است چراكه سپاه یك خانواده شهیدپرور، استكبارستیز، عدالتخواه، محافظ عزت استقلال و اقتدار، خانواده محافظ دین و ترویج دین و بالاتر از آن محافظ و ترویج انسانیت است تا هر كس سهم خود را داشته باشد.

بلم گفت: خانم‌ها در آفریقا  بیشتر از مردها در بازار هستند و از صبح تا شب كار می ‌كنند و همچنان در فقر به سر می‌برند در حالی که این كشور دارای معادن بسیار است اما در بوركینافاسو نه یك مدرسه وجود دارد و نه یك بیمارستان و تمام این منابع و معادن به اروپا صادر می‌شود و 90 درصد مردم آفریقا در فقر مطلق زندگی می‌كنند.

وی تصریح كرد: با وجود جمعیت و آنچه كه می گویند نخبگان و مغز متفكر، تفكرشان برای غرب است اما شما مردم ایران با این انقلابی كه به وجود آوردید در تمام عرصه‌ها مستقل هستید و استقلال سیاسی دارید و غرب هیچ‌گونه دخالتی در كارهای شما ندارند اما كشور ما اینگونه نیست همچنین از لحاظ اقتدار ملی نیز قابل مقایسه نیست.

نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با بیان اینکه یمن اكنون نیاز به كمك مردم ایران دارد و عراق و سوریه نیز به همین شكل است، ادامه داد: یك نمونه كوچك ایران در روی كره زمین، حزب اله لبنان است چراكه اگر ایران نبود فتوکپی آن نیز به وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه شما امنیت دارید و حتی امنیت را هم تولید می‌كنید، ابراز داشت: ایران سانتیفیوژ تولید امنیت است ما می‌گوئیم با انقلاب ایران بمب اتمی منفجر شده است چراكه این انقلاب احیاء كننده دین است، روسری و چادر شما زنان نماد عفت است و بالاترین و مهمترین چیزی است كه محافظ دارد.

بلم تصریح کرد: عسل بهترین نوع غذا است شفا دارد و اكثر ویتامین‌ها را هم دارد، بهترین گل، گل محمدی است و آن خار هم دارد بالاترین مقام در كشور محافظ دارد و هر چیزی كه دارای اهمیت باشد محافظ دارد یعنی در ایران خانم‌های ایرانی كه محجبه هستند می‌گویند ما با ارزش هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جایی كه چادر وجود دارد امنیت فرهنگی و غیرفرهنگی نیز وجود دارد، گفت: غربی‌ها می‌خواهند چادر را از سر خانم‌ها بردارند اگر توانستند یعنی اسلام و هویت نیز می‌رود و به خاطر این مسئله می‌جنگند؛ فرنگی‌ها فرهنگشان را از دست دادند و می‌خواهند بی فرهنگی خود را رواج دهند.

نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا عنوان کرد: اگر خانم‌ها حجاب داشته باشند در تمامی عرصه‌ها جای آقایان را می‌گیرند همچنان كه اكنون شاهد آن هستیم.

وی افزود: نرخ رشد ایران در دوران 40 سالگی آن قابل مقایسه نیست چطور شد كه در 40 سال با  وجود این تحریم‌ها این همه پیشرفت داشتید و غرب به این همه پیشرفت شما غبطه می‌خورد؛  در دنیا سه دانشگاه الزهرا، مدینه و جامعه المصطفی وجود دارد كه یكی از آنها متعلق به ایران است در زمان رنسانس تفكیك دین و علم به وجود آمد و انقلاب اسلامی آمد و مشخص كرد كه هیچ جدایی بین دین و علم وجود ندارد.

بلم گفت: در دانشگاه المصطفی  بیش از 130 ملیت وجود دارد كه 17 هزار دانشجو آمدند تا انقلاب را یاد بگیرند و ارزش‌هایی كه شما تولید كردید را یاد بگیرند و برگردند، ایران یك نعمت است كه توانست این انقلاب را به وجود بیاورد.

وی ابراز داشت: من نمی‌گویم مشكلاتی وجود ندارد، در غرب نیز برخی مردم از سطل‌های زباله تغذیه می‌كنند و مشكلاتی دارند و بزرگانشان زندگی مرفه دارند اما خداوند عنایت كرد رهبری دلسوز به مردم ایران داد که ایشان رهبر ایران نیست بلکه رهبر جهان است و در هیچ كجای دنیا رهبری این چنین پیدا نمی‌شود كه به فكر مستضعفان كل دنیا و اقلیت‌ها باشد.

نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با بیان اینکه هركسی در این كره زمین امروز بخواهد استقلال خود را به دست بیاورد باید ایران را نگاه كند، تصریح كرد: ایران برای ما به عنوان الگو است.

وی ادامه داد: امروز مرزهای ایران گسترش یافته و صدور انقلاب ایران، صدور جنگ نیست و به خاطر این مسئله كل دنیا درگیر جنگ علمی و اقتصادی و فرهنگی است، امروز ما در بوركینافاسو به خودكفایی غذایی رسیدیم اما متاسفانه رهبر ما را خریدند و مشكلاتی در كشور ما به وجود آمد و احساس ظلم و بی عدالتی در كشور ما وجود دارد، در بوركینافاسو مردم قیام كردند اما اروپا سفیرانش را فرستاد و گفتند كه ما با شما هستیم و امروزه وضعیت هر روز كشور ما بدتر می‌شود و اروپا هم چیزی نمی‌گوید.

بلم با اشاره به اینکه حقوق زن در ایران وجود دارد اما در كشورهای دیگر وجود ندارد، ابراز داشت: اولین موضوع وحی و علم است كه در قرآن به آن اشاره شده است و جمهوری اسلامی آمد و وحی را همراه علم 40 سال جلو می‌برد.

وی با بیان اینکه حضور زنان در تمامی عرصه ها بدون قید و بند وجود دارد، بیان داشت: خداوند اسلام را به فاطمه زهرا(س) داد و شما زنان وصل به كوثر هستید، بهشت را شما زنان دارید و در بهشت واقعی زندگی می كنید اما برخی سعی دارند از بهشت خارج شوند در حالی كه عده‌ای می خواهند وارد شوند.

نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با اشاره به اینکه این وحدت بین ادیان و اقوام بین كشورهای دیگر نیست، گفت: در آفریقای مركزی و ساحل عاج نیز صرف مسلمان شدن جرم است در حالی که شما با حرمت و آزادی‌های انسانی و اسلامی مطلق و با دینتان زندگی می‌كنید اما جاهای دیگر اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم این دوستی و این پرچم را از شما الگو بگیریم، خاطرنشان كرد: گاهی مشكل از خود ما است و باید اصلاح كنیم، ما در سایه انقلاب اسلامی زندگی می‌كنیم و این یك نعمت است و باید آن را پاس بداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات