رئیس شورای هماهنگی بانک‌های یزد خبرداد:
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های یزد، گفت: در دنیا میزان استفاده از کارت‌های بانکی ۴/۳ درصد است که استان یزد نسبت به‌کل کشور رشد بسیار خوبی در این زمینه را در اختیار دارد و این موضوع نشان‌دهنده این است که مردم استان ارتباط خوبی با بانکداری الکترونیک دارند.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۱۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگازری بسیج از یزد، «محمد رضایی» رئیس شورای هماهنگی بانک‌های یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: شورای هماهنگی بانک‎های استان مشتمل بر ۱۷ بانک است که از این تعداد هشت بانک دولتی و بقیه نیمه‌ دولتی هستند.
وی با بیان اینکه مجموع سپرده‌های شبکه‌های بانک‌های استان یزد تا پایان آذرماه سال جاری به مبلغ ۱۸۹ هزار میلیارد ریال است که با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است، افزود: میزان تسهیلات‌دهی در این زمان ۱۳۷ هزار میلیارد ریال است که ۱۳ درصد رشد داشته که این آمار نشان می‌دهد که شبکه‌های بانکی، پولی را که در استان به دست می‌آورند، صرف اقتصاد استان می‌کنند.
وی، میزان مطالبات استان را ۱۳ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: استان یزد در مطالبات رشد ۴۲ درصدی داشته که رشد خوبی نیست.
رضایی از فعالیت ۴۳۰ شعبه بانکی در شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان یزد هزار و سه مورد خود‌پرداز در حال فعالیت هستند و دو میلیون و ۶۵۲ هزار کارت‌بانکی در استان یزد وجود دارد که نسبت به جمعیت استان هر فرد ۲/۶ درصد از کارت‌های بانکی بهره می‌برد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های یزد،  بیانکرد: در دنیا میزان استفاده از کارت‌های بانکی ۴/۳ درصد است که استان یزد نسبت به‌کل کشور رشد بسیار خوبی در این زمینه را در اختیار دارد و این موضوع نشان‌دهنده این است که مردم استان ارتباط خوبی با بانکداری الکترونیک دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر مجموع کارکنان ما در استان سه هزار و ۸۲۵ نفر هستند که چند سالی است که شبکه بانکی عملاً از استخدام نیروی انسانی پرهیز کرده است.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در پایان با بیان اینکه انتظار این است که مردم نسبت به بازار‌های طلا و ارز علاقه‌ای نشان ندهند؛ چراکه این بازار‌ها غیرواقعی هستند، خاطرنشان کرد: درواقع فعالین اقتصادی در استان بایستی در هر فعالیتی که می‌خواهند در بخش ارتباطات بین‌المللی خود انجام دهند، حتماً با بخش‌های ارزی بانک‌ها مشورت کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات