نشست خادمان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با نماینده ولی فقیه در استان

خادمان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۹۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
مسعود پرهیزگار جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با بیان اینکه تا زمانی که این قرارگاه کاری را به سرانجام نرساند آن را رسانه‌ای نمی‌کند گفت:: فلسفه شکل گیری این قرارگاه حرکت در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: با بررسی مدل‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در روستا‌ها به این نتیجه رسیدیم که با فعالیت مردم کار را آغاز کنیم  و در این خصوص ۵ دهستان پایلوت در استان مشخص و کار آغاز شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت  و ابادانی سپاه فتح گفت: دیشموک. جاورده. زیلایی و چین از ۵ دهستان پایلوت در کهگیلویه و بویراحمد برای فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی انتخاب شدند و تا کنون ۱۳۰ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در  این دهستان‌ها به سرانجام رسیده است.

پرهیزگار جاده سازی، کانال‌های هدایت آب کشاورزی، آبرسانی به روستا‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی را ازجمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

وی حضور و مشارکت مردم در پروژه‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت:: در کارگروه فرهنگی، زیست مردم و فرهنگ و هویت روستایی و اصیل ایرانی مهم و در اولویت قرار گاه پیشرفت و آبادانی می‌باشد.

پرهیزگار سبک زندگی اسلامی و آموزش در این خصوص را از دیگر برنامه‌های این قرارگاه ارزیابی کرد و گفت:: این قرارگاه در حوزه تعلیم و تربیت تمامی دانش آموزان در روستا‌های دهستان‌های تابعه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست صمیمی با اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان اظهار داشت: حرکت، حرکت جهادی و آمیزه‌ای از اجتهاد، اخلاص و هدفمندی بوده است.
وی هدف از انتخاب کلمه قرارگاه به جای سازمان را بازتاب حرکات و اقدامات دوران جنگ دانست و افزود: در همه عرصه‌ها انسان در مصاف با دشمن است و در برابر شیطان نیازمند ایجاد قرارگاه هستیم.
آیت الله ملک حسینی با توصیه به اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان، گفت: قدر کلمه قرارگاه را بدانید و به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دقت گوش کنید، زیرا آهنگ صحبت و توقع رهبر معظم انقلاب از قرارگاه پیشرفت و آبادانی با آهنگ و توقع از وزیر، رییس جمهور و مسئول متفاوت است.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به مفهوم کلمه آبادانی، با بیان این مطلب که انقلاب می‌تواند به گذشته خود افتخار نماید؛ تصریح کرد: ما درگیر پارادوکس هستیم، پارادوکس افتخار به گذشته و توهین به انسان‌هایی که در گذشته خدمت کرده اند.
آیت الله ملک حسینی اضافه کرد: توهین به مسئولان و افتخار به گذشته انقلاب تناقض نمایی دارد و این تناقض‌ها موجب عدم سپاسگزاری شده است.
نماینده، ولی فقیه در استان بیان داشت: خدماترسانی‌های مطلوبی از ناحیه مسئولین در گذشته انجام شده است، اما بعضاً رقابت‌های انتخاباتی موجب شده تا هرگز از گذشته سپاسگزاری نکنیم و این بُعد انقلاب را در نمود گزارش مجسم نکنیم.
آیت الله ملک حسینی در ادامه با انتقاد از برخی خدمات رسانی به روستا‌ها و مناطق دورافتاده، ابراز داشت: برخی از خدمات، تصور خدمت بوده که اگر مسئولین دانسته و بر اساس منافع سیاسی و اجتماعی موجب انجام این خدمات شده اند، خداوند به فریادشان برسد.
وی با بیان این مطلب که برخی زیرساخت‌ها به عنوان زیرساخت‌های ویرانی بوده است، ادامه داد: امکاناتی مانند راهف برق، گاز سایر خدماتی که به عنوان زیرساخت‌های یک منطقه از آن یاد می‌شود به عنوان زیرساخت‌های ویرانی یک منطقه یاد می‌شود و زمینه را برای انتقال مردم وتبدیل منطقه مولد به منطقه تفرجگاهی فراهم کرده است یعنی امکانات به جای ایجاد بالندگی و رشد بهانه‌ای برای تبدیل منطقه به بومگردی شده است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان با هشدار به این موضوع که به جای آباد کردن انسان به آباد کردن نقطه حضور مردم پرداخته ایم، افزود: این امر موجب تبلیغ روح تنبلی، نفرت و آمادگی برای ستیز علیه دیگران در فرد می‌شود.
آیت الله ملک حسینی با تقدیر از حرکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان، خطاب به اعضای قرارگاه گفت: آفرین بر شما که کار با مردم، برای مردم و در نهایت تبدیل به کار به دست مردم کرده اید.
وی افزود: مردم اگر کاری انجام دهند از آن پاسداری می‌کنند، ولی این امر زمانی مفید است که در مقایسه با نقطه و مکان دیگری نقطه حضور خود را ترجیح دهند.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به طرح آمایش سرزمینی، اظهار داشت: لازم است قرارگاه پیشرفت و آبادانی به طرح آمایش سرزمینی حاشیه بزند و بعد از درک دقیق این طرح پیشنهادات خود را برای تفکر و اجرا به استاندار ارائه دهند.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه دو حقیقت همجوار نتیجه مطلوب نمی‌دهند، تصریح کرد: برخی مواقع به دلیل قرار گرفتن تلاش‌ها در کنار کار دولت، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود که نیازمند اصلاح در سیاست گذاری‌ها است.
وی در پایان با بیان اینکه دلخوشی شما فرمانبرداری رهبری باشد، اظهار داشت: کاری که به فرمان رهبری انجام می‌دهید مستظهر به دعای ایشان است
ارسال نظرات
آخرین اخبار