کمیته پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی با حضور اعضای کمیته و مدیران مدارس متوسطه پسرانه و دخترانه در سالن جلسات سپاه ناحیه گرمسار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۹۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار جلسه کمیته پشتیبانی بسیج دانش آموزی با حضور سرهنگ ناظریه فرمانده سپاه ناحیه گرمسار و علی نجفی رئیس آموزش و پرورش و با حضور سرهنگ طاهری مسئول بسیج دانش آموزی استان و حجت الاسلام والمسلمین معمارزاده و اعضای کمیته و مدیران مدارس متوسطه دوره اول در سالن جلسات سپاه ناحیه گرمسار برگزار شد.
سرهنگ مجید ناظریه گفت:خاستگاه و هدف اصلی طرح شهید بهنام محمدی پیوند دوباره مسجد و مدرسه است و هدف نهایی این طرح مسجد محوری و سوق دادن دانش آموزان به مساجد می‌باشد و اهمیت استفاده از ظرفیت دانش آموزی در بلندمدت و ضرورت سرمایه گذاری در این قشر یکی دیگر از اهداف طرح شهید «بهنام محمدی» است.
وی همچنین با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که ((در بلند مدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد)) عنوان کرد: تربیت انسان‌های متفکر، فعال و اثرگذار و متعهد به ارزش‌های انقلاب نیازمند توجه به ضرورت کادرسازی و توجه ویژه به ظرفیت‌های مدرسه است که در طرح شهید بهنام محمدی به خوبی به آن پرداخته شده است.
فرمانده سپاه ناحیه گرمسار افزود: طرح شهید بهنام محمدی به دنبال احیاء تربیت دانش آموزانی با ویژگی‌های مهذب و دین مدار، کارآمد با روحیه جهادی و مسئولیت پذیری، دانش آموز بلند همت و دانش آموز متفکر و انقلابی می‌باشد.
علی نجفی رئیس آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور با آرمان‌های انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی آشنا  می‌شوند. وی تأکید کرد رعایت نکات ایمنی برای برگزاری بی خطر این اردو‌ها لازم است و اظهار امیدواری کرد نتایج این سفر معنوی در روحیه دانش‌آموزان تأثیرات بسزایی خواهد داشت.
نجفی در خصوص طرح شهید بهنام محمدی نیز گفت: این طرح با دیدگاه تربیتی درصدد است تا آموزش و پرورش را در تربیت نسلی متدین یاری نماید لذا می‌بایست بین مربی طرح و مدیر مدرسه هماهنگی‌های لازم به وجود آید تا اهداف طرح به خوبی عملیاتی شود. وی افزود طرح شهید بهنام محمدی در راستای ساحت‌های ششگانه سند تحول است. سه رکن تربیت را خانواده، مدرسه و مسجد نام برد و در مورد این ارکان تربیتی گفت:سلول بنیادین شکل گیری شخصیت فرد، خانواده اش است.
یوسفعلی طاهری فرمانده بسیج دانش آموزی استان سمنان گفت: عالم و اهل فکر شدن، مهذب و دین مدار شدن، کار آمد و توانمند و مسئولیت پذیر شدن، انقلابی وآگاه شدن، بلند همت شدن و دارای نگاه تمدنی شدن از اهداف طرح شهید بهنام محمدی است که دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم تحت آموزش مربیان مجرب و آموزش دیده قرار می‌گیرند.
سرگرد محمد تقی بابکی فرمانده حوزه مقاومت حضرت روح الله (ره) بسیج دانش آموزی گرمسار در ادامه گفت: همزمان با سراسر کشور در برنامه شهید بهنام محمدی در چهار دبیرستان اندیشه و الزهرا (س) و شهدای گمنام ایوانکی و شهید محمد منتظری سرگروه‌ها مشغول به فعالیت هستند.
در پایان به مدیران مدارس احکام مسئولیتی و با عنوان رئیس کمیته پشتیبانی اهدا شد.
 


عکاس: امین سلمانی
ارسال نظرات
پر بیننده ها