نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بزرگ ترین دستاورد انقلاب خودباوری بود/ مردم محروم پشتیبان انقلاب هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بزرگ‌ترین دستاوردی که نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ما به ارمغان آورده، افزایش روحیه معنوی و دین باوری مردم ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۹۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

بزرگ ترین دستاورد انقلاب خودباوری بود/ مردم محروم پشتیبان انقلاب بودند، نه قشر مرفه

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و هر کسی که به هر عنوانی مشغول خدمت در نیروهای مسلح است، باعث عزت کشور هستند.

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاوردی که نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار این همه دستاوردها برای ما به ارمغان آورده، افزایش روحیه معنوی و دین باوری مردم ایران اسلامی است. طوری که مردم ما امروز به معنویت روی آورده‌اند، با گذشته قابل مقایسه نیست. با اینکه برخی‌ها گلایه می‌کنند  که در جامعه ما چقدر لاابالی‌گری هست و جوانان به مسائل غیر مذهبی روی آورده‌اند، اما رشد آن را هم ببینید. ببینید که چگونه جوانلن به معنویات روی آورده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: مگر همین جوانان نبودند که داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بین داوطلبانه به مدافعان حرم می‌پیوستند. مگر نبودند نوجوانانی که شناسنامه خود را در دوران دفاع مقدس عوض می‌کردند و عازم جنگ می‌شدند. مگر این جوانان نیستند که در اعتکاف مساجد را پر می‌کنند و در همین شهر تبریز یک مسجد در شب‌های قدر خالی نمی‌ماند. این قدرت اسلام و امام راحل بود که اینها را تغییر داد. هدف اصلی ما همین بود و امام می‌خواست چیزی از اسلام کم یا زیاد نشود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: ما چقدر در حوزه صنعتی و دفاعی پیشرفت کردیم؟ روزی سپاهی وجود نداشت، اما الان قدرت سپاه در حوزه‌ موشکی می‌بینید که چگونه لرزه بر اندام دشمن انداخته است. بعد از انقلاب تحریم‌های زیادی علیه ما اعمال شد، اما این تحریم‌ها متخصصان دلسوز کشور را واداشت تا کمر همتی که دشمنان ما برای نابودی ما بسته بودند، در مقابل دشمن همت خود را بیشتر کنند و در این راه دستاوردهای گوناگونی را رقم بزنند.

وی با اشاره به ساخت انواع تجهیزات نظامی توسط نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، انواع سلاح‌ها، تجهیزات نظامی و هواپیماها ساخته شد و ما در ساخت هواپیمای بدون سرنشین متخصص شدیم. قبل از انقلاب مگر امکان داشت بچه‌های نیروی هوایی ما دست به هواپیما بزنند؟ نه‌خیر، مستشران آمریکایی کار می‌کردند و اجازه نمی‌دادند بچه‌های ما به آنها نزدیک شوند. الان تخصص ساخت انواع بالگرد مانند بالگرد شاهد، ضد تانک ۲۰۹۱ و تعمیر انواع بالگرد را کسب کرده‌ای و در اختیار داشتن رتبه پنجم جهانی جزو دستاوردهای ماست.

امام جمعه تبریز به شمردن پیشرفت‌های نظامی ایران پرداخت و عنوان کرد: پیشرفت ایران در زمینه ساخت و تولید انواع موشک‌های بالستیک و انواع موشک‌های دریایی به قدری شگفت‌انگیز بوده که ایران را در ردیف سازندگان موشک‌های فوق‌ دقیق قرار داده است. ساخت انواع رادر و پرتاب چندین ماهواره به فضا از جمله مواردی است که به برکت انقلاب برای ما ارمغان آورده شده است. اینها برای ما افتخار نیست؟ ساخت و تعمیر ناو و ناوچه، قایق‌های دو زیست و ساخت سایر وسایل نظامی ایران را به دومین کشور در توسعه ناوگان دریایی و هفتمین قدرت برتر جهانی تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: صدور برخی از محصولات نظامی به ۳۲ کشور جهان بخشی از دستاوردهای ما در دوران بعد از انقلاب است. قبلاً این اجازه را به ما نمی‌دادند. ما در دوران انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشتیم و اینها فقط در حوزه دفاعی بود. در حوزه‌های مختلف ببینید که ما چقدر پیشرفت داشتیم.

وی همچنین افزایش نرخ امید به زندگی را هم یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و عنوان کرد: بعد از انقلاب کارهای با ارزشی در کشور انجام گرفته است. شما ببینید که ایران اسلامی بعد از انقلاب در حوزه صنعت نفت چقدر پیشرفت کرده و امید به زندگی بعد از انقلاب چقدر رشد داشته است. نرخ امید به زندگی قبل از انقلاب 52 سال بود اما الان به ۷۶ سال رسیده است. تک‌تک این موارد موفقیت‌هایی است که ما بعد از انقلاب داشتیم. این موفقیت‌ها البته در سایه ایستادگی و پیشرفت به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به تشریح اقدامات دشمن در جهت ضربه زدن به انقلاب پرداخت و گفت: ما باید مراقبت کنیم، دشمن بیکار ننشسته و همیشه برنامه‌ریزی دارد، چون نمی‌تواند این موفقیت‌ها را تحمل کند. امسال بحث تابستان داغ را مطرح کردند و تلاش‌شان این بود که انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد. آنها حتی اعلام کرده بودند که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران برگزار خواهند کرد، اما می‌بینید که برنامه‌های دهه فجر با قدرت انجام می‌شود.

آل‌هاشم در ادامه بیان داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این کشور را آباد کنیم و باید سعی کنیم از چالش‌ها بگذریم. یکی چالش‌های موجود این است که ما را وادار به زندگی اشرافی و اشرافی‌گری کنند. باید با این مسائل مقابله کنیم. می‌خواهمد به جای توجه به قشر ضعیف، دل سپزدن به قشر مرفح در دستور کارمان باشد، اما اگر دلمان با قشر ضعیف نباشد ضرر می‌کنیم. طبقه پایین جامعه انقلاب را نگه داشته، قشر مرفه این گونه فداکاری نکرده و ما نباید خود‌مان را به آنها وابسته کنیم. یکی دیگر از موانع، دل‌ خوش کردن به خارجی‌ها و اعتماد به آنها به جای مردم است.

وی با بیان اینکه «همه جای ایران سرای من است»، ادامه داد: قبیله‌گرایی سیاسی، قبیله‌‎گرایی قومیتی و سرگرم شدن به اختلافات قومی از موانع این مملکت است و باید در مقابل آنها هوشیار باشیم. دشمن برنامه‌ریزی می‌کند که اختلافات مدهبی و قومی را روز به روز بیشتر بکند.عرب، عجم، کرد، فارس و ترک؛ همگی مربوط به ایران هستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مصرف‌گری، اسراف، زیاده‌روی در خرج کردن و رفته طلبی افراطی هم جزو دیگر مواردی است که به ما ضربه می‌زند. انسان باید اعتدال را در همه حال رعایت کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ضمن محکوم کردن برخی نظرات راجع‌به ضعف ایران در مقابل آمریکا، اظهار داشت: یکی از مواردی که خیلی می‌تواند به ضرر ما تمام شود، این است که قدرت خودمان را کوچک بشماریم و توان دشمن را بیشتر جلوه بدهیم. این مسئله گاهاً با زبان خودی‌ها هم مطرح می‌شود و آنها می‌گویند «مگر می‌شود در مقابل آمریکا ایستاد و جنگید؟» ایمان و اعنقاد ما نسبت به وعده‌های الهی نباید ضعیف شود. وعده الهی حق است و ما باید به آن مطمئن باشیم.

وی ادامه داد: ما نباید منافع بیگانگان را در مسائل مختلف بر منافع ملت خودمان مقدم بدانیم. از موانع ما بی‌توجهی به اقتصاد درون‌زا و متکی بودن اقتصاد کشور به نفت است. یکی از جنایت‌های رژیم شاهنشانی این بوده که اقتصاد را وابسته به نفت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همه مردم به اتحاد و همبستگی فراخواند و افزود: برخی‌ها می‌گویند که «ما در خط امام هستیم و در دوران ابتدای انقلاب کارهایی هم انجام دادیم، اما الان نمی‌توانم انقلاب را همراهی کنم» اطاعت از امام در اطاعت از مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کند، وگرنه این خط امام نیست. آن چیزی که کشور را به پیشرفت می‌رساند، انسجام و اتحاد ملی است. رمز پیروزی ما این است که اتحاد، صمیمیت و همدلی را با محوریت ولایت پیش ببریم. اگر این اتفاق بیفتد، پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان از آمادگی نیروهای مسلح در دفاع از آب و خاک ایران خبر داد و تاکید کرد: همچنان که نیروهای مسلح ما در طول 40 سال انقلاب نشان دادند، الان هم آماده‌اند تا دستورات مقام معظم رهبری را اجرایی و از آرمان‌های حضرت امام (ره) تا آخرین قطره خون خود دفاع کنند و برای این کار آمادگی خود را اعلام می‌دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار