مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل‌گیری حکومت اسلامی بر اساس مبانی توحیدی بود.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۹۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام احمد جلیلی پیش از ظهر امروز در همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با افکار تکفیری که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: تغییر در معادلات قدرت امریکای و نقش بر آب کردن تمام طراحی‌های که ضد این انقلاب صورت گرفت را می‌توان از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی به بزرگترین تغییرو تحولات در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل توسط ایران اشاره کرد و افزود: جشن چهل سالگی را یک دوران تکامل در دین اسلام می‌دانیم و این فرصت، فرصت مناسبی برای نشان دادن قدرت نظام ایرانی در مقابل تمام سیاست‌های نادرست دشمنان است.

جلیلی اظهار داشت: داشته‌های ملت ایران پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله استقلال کشور، مردم‌سالاری و حاکمیت مردم، تولید علم و فناوری، پیشرفت‌های اقتصادی، آزادی و رشد معنویت را با دوره پهلوی مقایسه کنیم تا مشخص شود کجا بوده‌ایم و امروز کجا ایستاده‌ایم.

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: نگرش و باور مردم با انقلاب اسلامی تغییر کرد و بزرگترین خدمات نظام در مبانی زیرساختی و زیربنایی تغییر نگرش مردم بود که تاثیرات آن بسیار گسترده‌تر از تحولات مادی بوده است.

جلیلی افزود: در انتخاب انقلاب آنچه در راس انتخابات انقلابی قرار گرفت ولایت توحیدی و عزم و اراده مردم بود.

وی عنوان کرد: به برکت هویت استقلالی و دینی ملت ایران امروز دیگر کسی برای سرنوشت ما برنامه‌ریزی نمی‌کند و خودمان سرنوشت خود را در تمام عرصه‌ها رقم میزنیم.

جلیلی به رسالت امروز جامعه روحانیون در راستای حفظ انقلاب و دستاورد‌های آن اشاره کرد و گفت: همه ما امروز در مقابل شهدا و امانت امام امت و شهدا مسؤولیت داریم و باید در حفظ این امانت با تمام توان تلاش کنیم.

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: گفتمان حاکم بر جوامع آن روز گفتمان کمونیستی و لیبراستی بود و حرفی از مبانی اسلام و قرآن گفته نمی‌شد و عمده گفتمان جامعه گفتمان کمونیستی و لیبرالیستی بود. نهضت امام آمد و این گفتمان را تغییر و صحنه را تغییر داد و گفتمان‌های موجود به گفتمان دینی، قرآنی و علمی تبدیل شد.

وی اظهار داشت: دستاورد زیربنای دوم که به برکت انقلاب و امام امت در ایران، غرب آسیا و خاورمیانه اتفاق افتاد تغییر و تحول در گفتمان جامعه و مردم بود.

جلیلی به دستاورد‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف اشاره کرد افزود: شکل‌گیری حکومت اسلامی بر اساس مبانی توحیدی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی بود.

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امروز در راس هرم جامعه الهی و توحیدی ما در ایران کسی قرار دارد که در سلسله مراتب توحیدی قرار گرفته است.

وی شریعت الهی بر مبنای مدیریت و قانون را از دستاورد‌های دیگر انقلاب دانست و عنوان کرد: از برکات انقلاب و نهضت امام این بود که رهبری در سلسله مراتب توحید قرار گرفت و مبانی اسلامی و دینی در منشور اداره این نظام قرار گرفته است.

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان داشت: حاکمیت و اراده مردم با ظهور انقلاب اسلامی و در پرتو انقلاب اسلامی و شکل‌گیری ولایت الهی و سلسله مراتب ولایت توحید اراده مردم در سرنوشت خودشان رقم خورد که از آن به مردم سالاری دینی تعبیر می‌شود.

نقش علما و روحانیون در همگرایی و مقابله با افکار تکفیری نقش بسزایی دارند

در ادامه این همایش سید محمد حسینی شاهرودی به بوجود آمدن وهابیت به نام اسلام را از کار‌های گروهک‌های تکفیری دانست و گفت: اینان با این کار فقط میخواهند به اسلام لطمه بزنند.

وی با اشاره به اینکه تمام قربانیان این گروه اهل سنت بوده اند گفت: تکه‌پاره کردن کشور‌های اسلامی به وسیله ترویج تفکر تکفیری در طول تاریخ همواره مورد هدف دشمنان اسلام بوده و طی دهه‌های اخیر باز هم اوج گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان از برنامه‌های جدی دشمنان برای جلوگیری از شکل‌گیری تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: سران استکبار که در جنگ‌های نظامی در کشور‌های اسلامی محکوم به شکست شدند تنها راه چاره را ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری و ضربه‌زدن به اسلام یافتند.

وی ادامه داد: قدرت کشور با ۴۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست، ولی در عین حال زمانی می‌توانیم بحث صدور انقلاب را داشته باشته باشیم که نگاه مان وحدت مسلمانان و تغییر تفکر به انقلاب باشد.

در پایان این همایش از خانواده شهدای روحانی، ماموستا برهان عالی و ماموستا محمد کریمیان تجلیل بعمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات