با تقدیر از فرمانده سپاه بیت المقدس.

همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شد

همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی در سنندج با تقدیر از سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۸۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش فصل چهلم هنر انقلاب اسلامی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سنندج برگزار شد.

سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، در این همایش اظهار کرد: اهمیت هنر و جایگاه هنرمندان بر لزوم ارج نهادن به این جایگاه ضروی است، زیرا هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

وی گفت: امروز هم هنرمندان می‌توانند همان نقش را داشته باشند و با ارائه هنر اسلامی و انقلابی شور و نشاط را در کشور ایجاد کرده و در خدمت اهداف نظام باشند.

سردار رجبی افزود: هنر متعهد، از ذهن و تفکر هنرمندی سرچشمه می‌گیرد و پایبندی او به یک مکتب و اندیشه موجب می‌شود که اثر هنری او در خدمت بیان ارزش‌های آن مکتب و اندیشه قرار گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه سخنان خود از برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان در اردیبهشت ماه سال ۹۸ خبر داد و گفت: هشت اجلاسیه قبل از برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده است که لازم است اجلاسیه هنرمندان شهید در فروردین ماه ۹۸ با توجه ویژه همه دستگاه‌های حوزه فرهنگ و هنر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان تنها استانی است که دو کنگره برگزار می‌کند افزود: با وجود ظرفیت‌های خوب در این استان می‌طلبد که کنگره اصلی ۵۴۰۰ شهید استان به گونه‌ای برگزار شود که از سایر استان‌ها برتری داشته باشد.

سردار رجبی گفت: پیشمرگان مسلمان کرد معرف و نماد ایثار و شجاعت کردستانی‌ها هستند وهنرمندان عرصه دف‌نوازی و موسیقی آیینی کردستان نیز به عنوان نمادی از هنر فاخر و متعهد کردستان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح هستند لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی امر از هنرمندان متعهد و خلق آثار هنری فاخر حمایت نمایند.

در ادامه این همایش سردار ذبیح‌الله مالکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به ازش هنری هنرمندان بسیجی و هنرمندان متعهد و انقلابی در این استان اشاره کرد و گفت: هنر رساترین زبان برای معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

در پایان این همایش، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از سردار رجبی فرمانده سپاه کردستان تجلیل شد؛ و با اجرای برنامه دف‌نوازی و هم‌خوانی در وصف پیامبر و اهل بیت، از خانواده شهید محمود امان‌اللهی تجلیل شد.

رونمایی از تقویم دیواری شهدای هنرمند استان و پوستر دبیرخانه دائمی اجلاسیه شهدای هنرمند کردستان یکی دیگر از برنامه‌های همایش فصل چهلم انقلاب در کردستان بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات