خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج استان همدان رهبری و ولایت فقیه را قوی‌ترین نقطه قوت نظام دانست و گفت: رهبری هماهنگ‌کننده و عمود خیمه است که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته که به این نقطه قوت آسیب برساند که باید عالمانه و عاقلانه این جایگاه و نقش آن را تبیین کنیم تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۵۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

رهبری و ولایت فقیه قوی‌ترین نقطه قوت نظام/ بسیجیان موجب ارتقای جایگاه بسیج شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پروفسور محمدعلی زلفی‌گل امروز در نهمین مجمع بسیج استان همدان با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب سلامی با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب همراه با پختگی است، اظهار کرد: سن 40 سالگی آغاز پختگی و عقلانیت است و شیوه عملکرد، مدیریت و حرکت به سمت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی از این به بعد عالمانه و همراه با عقلانیت خواهد بود چراکه 40 سال تجربه لازم را برای حکومت‌داری کسب کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه شهدا جان خود را به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه زندگی در طبق اخلاص گذاشته و از کیان و ناموس کشور دفاع کردند، افزود: این نظام تضمین شده است چراکه خون شهدا هدایت کننده نظام خواهد بود اما مدیران و نخبگان و کسانی که در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نقش دارند باید به این توجه کنند که دشمنان  نظام نمی‌توانند بپذیرند که یک کشوری در خاورمیانه در جایگاه حساس، کاملاً استقلال سیاسی داشته و خودش تصمیم‌گیرنده باشد و دین هم در تصمیم‌گیری این کشور نقش داشته باشد.

رئیس مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه تحمل وجود نظامی با استقلال کامل برای دنیای استکبار بسیار سخت است، گفت: به همین دلیل دنیای استکبار تمام تلاش خود را برای مقابله با این نظام و براندازی آن به کار می‎برند که در این شرایط باید با تلاش و اقدامات لازم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولین بر این باور هستند که دشمن تنها از نقاط ضعف برای ضربه زدن به نظام  استفاده می‌کند،  تصریح کرد: دشمن به هیچ وجه نقاط ضعف را رو نمی‌کند چراکه به آن کاملاً اشراف داد، بلکه  نقاط قوت را شناسایی  کرده و تلاش می‌کند این نقاط قوت را به نقطه ضعف تبدیل کند که  برای مقابله با این ترفند دشمن باید با تأسی از نقاط قوت نقاط ضعف را  شناسایی و آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

زلفی‌گل در ادامه سخنان خود به تشریح نقاط قوت نظام اشاره و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی توانسته بین ملیت، مل‌گرایی و دیانت ارتباط برقرار کرده و دین و میهن را با هم ادغام کند که دشمن در تلاش و برنامه‌ریزی است تا بخشی از جامعه را به واسطه ملی‌گرایی و ملیت از بخش مذهبی و تدین و دیانت جدا کند.

وی ادامه داد: برای مقابله با این ترفند دشمن باید هوشمندانه کار کنیم و ارتباطی که جمهوری اسلامی بین دیانت و ملیت برقرار کرده را حفظ کنیم.

رئیس مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه کشور ایران دارای قومیت و فرهنگ‌های مختلف است، بر لزوم ایجاد وحدت و همدلی بین قومیت‌های مختلف در راستای مقابله با توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه در کشور تاکید کرد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی به واسطه دین و مذهب توانسته قومیت‌های مختلف را با هم ارتباط دهد و دشمن به دنبال این است که از طریق قومیت‌گرایی بخش‌های مختلف کشور را تحریک و تفرقه ایجاد کند.

زلفی‌گل از وحدت به عنوان نقطه قوت کشور یاد کرد و ادامه داد: هرجا هر مسئولی در خلاف جهت وحدت و اتحاد در جامعه حرکت کرد  و زمرمه تفرقه ایجاد شد، باید با آن برخورد کرد و تعارفی نداشت.

وی از بسیج و سپاه به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت کشور یاد کرد و گفت: دشمن به دنبال این است که سپاه و بسیج را در جامعه و در بین مردم منفی جلوه دهد که برای مقابله با این ترفند دشمن باید  تلاش کنیم تا جایگاه ارتش، سپاه و بسیج را هرچه بیشتر برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

رئیس مجمع بسیج استان همدان رهبری و ولایت فقیه را قوی‌ترین نقطه قوت نظام دانست و عنوان کرد: رهبری هماهنگ‌کننده و عمود خیمه است که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته که به این نقطه  قوت آسیب برساند و در نزد مردم محبوبیت را کاهش دهد که در این راستا باید عالمانه و عاقلانه این جایگاه و نقش آن را تبیین کنیم تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

وی به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف در طول 40 سال اخیر اشاره و بیان کرد: در 40 سالگی انقلاب 10 میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی در کشور وجود دارد که نشان از بالا رفتن سواد اجتماعی در کشور است چراکه وقتی بی سوادی در کشوری ریشه‌کن شود این  ملت به سمت بیگاری بیگانه نمی رود.

زلفی‌گل با اشاره به وجود مشکلات بسیار بر توانمندتر شدن سه قوای مجریه، مقننه و قضائیه  تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط کشور تغییر کرده باید سه قوا توانمندتر باشند و نباید اجازه دهیم به جمهوری اسلامی ظلم شود.

وی با بیان اینکه باید بسیجیان در شرایط امروز به گونه‌ای عمل کنند که موجب ارتقای جایگاه بسیج شود، خاطرنشان کرد: اگر اسم خود را بسیجی گذاشته وظیفه سنگینی بر دوش داریم چراکه دشمن تلاش می‌کند بسیج را در بین مردم منفور جلوه دهد بنابراین باید آنچنان صادقانه عمل کنیم که مردم ببیند کسی که بسیجی است باز نسبت به دیگران بیشتر قابل اعتماد است و باید با عمل طوری رفتار کنیم که جایگاه بسیج ارتقا یابد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات