آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با رئیس سازمان استاندارد کشور:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که در بحث دارو انجام شده است در برخی موارد دیده شده که داروهای بی کیفیت چینی وارد می شود که این یک خیانت بزرگ و آشکار به ملت و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۰۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و جمعی از مدیران استان مرکزی گفت: در ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی همین طور که با تلاش ها و مجاهدت های فراوان تاکنون به اینجا رسیدیم بتوانیم برای پنجاه سال آینده برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و گام های خوب و موثری در کشور و به خصوص در اداره استاندارد برداریم.

وی افزود: دستگاه استاندارد باید از سلامت کافی برخوردار باشد،این دستگاه تست مادر کلیه دستگاه های تعیین سنجش است و در حقیقت باید یک ترازوی 100 درصدی از خود ارائه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در اداره استاندارد مولفه هایی چون سلامت،قدرت،مهارت،تخصص،صداقت و دانش روز باید به صورت دقیق دنبال شود و به روز رسانی این مولفه ها باید همواره مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: به تعبیر اصطلاح معروف که سرم را بشکن ولی نرخم را نشکن اداره استاندارد هم باید به عنوان یک ترازوی دقیق میزان را به شکل بسیار دقیق عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به مراتب باید مولفه های استانداردی در موضوع صادرات و واردات و عرضه محصولات جهانی باید حفظ شود که در حقیقت اداره استاندارد امین نظام و مردم هستند و یک رفتار 100 درصدی صادقانه و دلسوزانه داشته باشد.

وی افزود: در بحث تولید مواد غذایی مردم باید یک کنترل دقیق و حساس انجام شود و با توجه به جایگاه ایران در منطقه و دنیا باید در بحث صادرات حساسیت ویژه ای انجام شود.

امام جمعه اراک در رابطه با تهیه دارو و درمان و تجهیزات پزشکی نیز گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه ای که در بحث دارو انجام شده است در برخی موارد دیده شده که داروهای بی کیفیت چینی وارد می شود که این یک خیانت بزرگ و آشکار به ملت و نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در موضوع دارو تذکر داده شود که پزشکان هم مرتب نگویند از فلان داروی آلمانی و خارجی استفاده شود بلکه تکیه کلیه عناصر پزشکی بر تولید مطلوب دارو در داخل باشد و تجویز برخی از داروها برای بیماری های خاصی مثل سرطان باید در داخل تولید شوند.

وی افزود: در بحث ساختمان و تجهیزات آن موضوعاتی که مربوط به ادراه استاندارد می شود باید یک تلاش مضاعف در آن شکل گیرد ولی موضوع اصلی تهیه مواد غذایی مردم است که حتما باید در استاندارد سازی 100 درصدی آن یک عنایت ویژه ای شکل بگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به معضلات خوردو سازی و عرضه محصولات بی کیفیت در بازار گفت: در صنایع کشور و موتورهای محرکه و به خصوص خودرو سازی هم باید یک تولید با دقت و با کیفیت انجام شود.

وی افزود: متأسفانه خودروسازان هزینه های سرباری خود را به مردم تحمیل می کنند،در همین استان مرکزی هم شرکت آلومینیوم 4700 نفر پرسنل در آن مشغول هستند در صورتی که مواد اولیه آن که آلومینا است وجود ندارد که این ضرر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات خودروسازان تشکیلات گسترده آنهاست و اینکه هزینه ها را بالا ببریم و در عوض کیفیت را پایین بیاوریم اشتباه است و باید جلوگیری شود.

وی افزود: در استان مرکزی طی پنج سال اخیر به تولید 40 درصدی قطعات خودرو می رسیم که این حاصل مجاهدت های جوانان استان است و جوانان در سایر موضوعات دیگر هم باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد:در شرایط جنگ اقتصادی باید بیشترین مراقبت را داشته باشیم و انتظار این است که خودرو سازان برنامه ریزی دقیق داشته باشند و در بازارهای داخلی و خارجی یک محصول شاخص و با کیفیت عرضه شود و در خور شأن نظام اسلامی باشد.

وی افزود: کشوری که تحت بمباران رژیم های غاصب و مستکبری است و می خواهد سربلند و سرافراز از این جنگ نابرابر پیروز بیرون بیاید باید خیلی تلاش و مجاهدت انجام بگیرد و نباید نارضایتی از محصولات شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث جابه جایی مدیران چه در استان مرکزی و چه در کشور باید توجیه مناسب داشته باشیم و نباید خدشه ای به اصل کار وارد شود.

ارسال نظرات