مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: سوگواره یاس نبوی از 17 بهمن تا 21 بهمن ماه به مدت 5 روز در 56 بقعه متبرکه به ضورت ویژه و به طور کلی در 70 بقعه متبرکه این طرح در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۰۷۰۹۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست خبری این اداره گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چهل سال ایستادگی و ایثار در سایه آموزه های فاطمی و علوی ملت قهرمان ایران هستیم که امید است این راه پرافتخار همواره با قدرت ادامه پیدا کند.

وی افزود: با توجه به پیش روبودن سال جدید یکی از وظایف ذاتی سازمان اوقاف و امور خیریه باعنایت به موقوفه های بی شماری که در استان انجام گرفته است هرساله کارگروهی تحت عنوان "کارویژه دست های مهربانی" بر اساس توان سازمان در دستگیری از ایتام و سرپرست های کم توان و نیازمند کار مطلوبی را در دستور کار قرار می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی از 17 بهمن تا 21 بهمن ماه به مدت 5 روز در 56 بقعه متبرکه به ضورت ویژه و به طور کلی در 70 بقعه متبرکه این طرح در استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری 53 مورد سخنرانی شاخص در مورد کرامات حضرت زهرا(س)،در 21 بقعه مراسم شام غریبان حضرت،برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 9 بقعه متبرکه،برپایی 12 خیمه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه های سوگواری یاس نبوی است.

حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: همچنین اعزام 257 مبلغ بومی و غیر بومی برای ارایه مشاوره های خانواده، کودک و نوجوان و برنامه های فرهنگی و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی 22 ایستگاه "همه واقف باشیم" در راستای تشریح آثار و برکات وقف در بقاع متبرکه، استقرار 33 خیمه مشاوره خانواده و برگزاری 23 همایش ویژه دختران انقلاب در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این اداره استانی در قالب سوگواره یاس نبوی می باشد.

وی با اشاره به برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط این اداره کل گفت: در سطح کلیه بقاع متبرکه از سخنرانان کشوری برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده می شود،حضور در نمایشگاه "افتخار به گذشته و امید به آینده" که در شهر اراک برگزار می شود از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک اداره اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی فعالیت می کرد اما امروز با عنایت به تلاش های گسترده شهرستان های 12 گانه این استان میزبانی تشکیلات اوقاف و امور خیریه را دارند.

وی ادامه داد: همچنین ساخت 6 هزار واحد مسکونی و تحویل به نیازمندان و قشر متوسط به پایین در قالب تعاونی های مسکن، ساخت مجتمع های تجاری از قبیل آسمان و سنا، ساخت مجتمع پزشکی نوین در منطقه کرهرود اراک، بازسازی و مرمت بیش از 120 بقعه متبرکه ، ایجاد مزرعه 1200 هکتاری، ایجاد مجتمع گاوداری 550 راسی، تولید گوشت و پرورش گوشفندو ایجاد زنجیره های کشاورزی از دیگر فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در 40 سال پرافتخار پیروزی انقلاب اسلامی که باید به اطلاع مردم عزیز برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان با اشاره به کارویژه "دست های مهربانی" خاطر نشان کرد: در سال 96 توسط اداره اوقاف 320 بسته حمایتی به ارزش 320 میلیون ریال در بین اقشار ضعیف توزیع شد و امسال هم 700 بسته سبد کالا به صورت استاندارد در دست تهیه می باشد که با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد با هدف دستگیری نیازمندان انجام خواهد شد.

ارسال نظرات