رییس سازمان استاندارد کشور گفت: اگر تنها یک درصد از این گردش مالی که رقمی معادل 25 میلیارد دلار است توسط ایران انجام گیرد، می‌تواند معضل وابستگی کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۱۰۷۰۹۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نیره پیروزبخت رییس سازمان استاندارد کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نمی‌توان یک وظیفه واحد و خاص را برای اداره استانداردمتصور نمود و سازمان استاندارد کشور یک سازمان نظارتی، حاکمیتی و فرابخشی است و در حقیقت وظایف و مسئولیت‌های سازمان استاندارد با زندگی مردم ارتباط دارد و با 25 وظیفه اصلی خود دارای 8 مرجعیت مهم می باشد.

وی افزود: سازمان استاندارد تنها مرجع تدوین استاندارد در ایران است و امروز قوانین استاندارد در کشور و در بین مردم به صورت محاوره جاری و ساری است و حتی مجموعه دولت محترم نیز به شاخص‌های استاندارد تاکید و توجه ویژ‌ه‌ای دارند به طوری که امروز در تولیدات غذایی، ساخت‌و سازهای ساختمانی و تجهیزات، تجهیزات پزشکی و دارو و درمان شاهد اعمال حاکمیت خوبی از استاندارد هستیم.

رییس سازمان استاندارد کشور با اشاره به تولید حلال گفت: یکی از مواردی که سازمان استاندارد با جدیت دنبال می‌کند بحث تولیدات حلال است که تنها مرجع صدور مجوز و نشان حلال قلمداد می‌شود.

وی تأکید کرد: البته در جمهوری اسلامی همه اقلام حلال است، اما برای تجارت، تبادل اطلاعات، کالا و خدمات باید ثبت نشان حلال بر محصولات صادراتی به دیگر کشورها مورد توجه قرار گیرد که در این راستا به منظور نگارش استانداردهای غذای حلال و استانداردهای بین‌المللی حضرت آیت‌الله جوادی آملی کمک‌های شایانی داشتند.

خانم پیروز بخت ادامه داد: تدوین استانداردهای گردشگری حلال با زعامت مرحوم آیت‌الله شاهرودی انجام گرفت و با توجه به وجود یک فقیه جامع الشرایط با هماهنگی دبیر شورای نگهبان،آیت الله احمد مبلغی به عنوان فقیه مجتهد و صاحبنظر در امر حلال با سازمان استاندارد کشور همکاری دارند.

رییس سازمان استاندارد کشور در پایان گردش مالی غذای حلال در دنیا را سالانه 2500 میلیارد دلار و تجارت غذا را 700 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: اگر تنها یک درصد از این گردش مالی که رقمی معادل 25 میلیارد دلار است توسط ایران انجام گیرد، می‌تواند معضل وابستگی کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهد.

ارسال نظرات