استاندار ایلام با تشریح تحولات در ایلام بعد از انقلاب، گفت: ثمرات 40 ساله انقلاب در استان ایلام هویدا است.
کد خبر: ۹۱۰۷۰۴۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه سلسله گزارشات پایگاه خبری ایلام بیدار در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این بار می خواهیم یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان را مورد بررسی  قرار دهیم، انقلابی که به دست مردم آغاز شده، به پیروزی رسیده و استمرار پیدا کرده و امروزه اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

همانگونه که در گزارشات قبلی اشاره شد با فروپاشی رژیم طاغوت خون انقلاب اسلامی در رگ ها تقویت شد و از همان زمان تاکنون علی رغم فراز و نشیب ها انقلاب راه خود را محکم و استوار تر از گذشته طی کرده است.

خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این مدت از عمر با برکت خود آن گونه است که بنا بر شواهد و آمار موجود قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و در برخی کاراکترهای پیشرفت مقایسه میان بودن و نبودن است.

یکی از استان هایی که با شکل گیری انقلاب اسلامی از روند توسعه ای برخوردار بوده استان ایلام که در غربی ترین نقطه کشور قرار دارد؛ استانی که دستاوردهای آن در بعد از انقلاب هنوز که هنوز مورد توجه رسانه ها است.

یکی از دلایل جلب توجه به استان ایلام این است که این استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی یکی از استان های درگیر با جنگ در طول هشت سال بود که به گفته برخی تحلیلگران در استان ایلام با در نظرگرفتن اینکه ایلام تا یک الی دو سال بعد از جنگ نیز درگیر حوادث پس از آن نیز بوده و با احتساب هشت سال جنگ 10 سال از توسعه بازمانده است.

به نوعی با همه هر آنچه از جنگ برای این استان به جا ماند بلافاصله ساز و کارهای لازم برای توسعه استان ایلام ترسیم و سال به سال این میزان با پیشرفت هایی در حوزه های مختلف به خصوص بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام رو به رو شد.

به همین علت و علیرغم این وقفه 10 ساله اما باز امروز این استان در سطح کشور در بسیاری از پارامترها حرفی برای گفتن دارد؛ علیرغم همه مشکلات و جنگ هشت ساله و یا بعد از آن به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده است که بنا بر گفته استاندار ایلام ثمرات 40 ساله انقلاب در استان ایلام هویدا است.

 ثمرات 40 ساله انقلاب در استان ایلام هویدا است

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ایلام استانی بسیار ارزشمند دارای مردانی غیور، مرزدارانی شهیدپرور، عاشق نظام و حافظ میهنف دارای امکانات خدادادی بسیار زیادی است که قابل مقایسه با بسیاری از استان ها نیست. از جمله ظرفیت های مهم استان، مرز مهران است که زمانی مشکل ساز بود و امروز یک مزیت بسیار بالایی برای استان است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های اقتصادی مرز در دستور کار مسئولان استان است چراکه هم اکنون روزانه در حدود پنج هزار نفر زائر از مرز مهران تردد می کنند و این ظرفیت بزرگی برای اجرای طرح هایی مثل مجتمع های خدمات رفاهی، خانه مسافرها و...است، همچنین حدود ۳.۵ درصد ذخایر نفت و بیش از ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور در این استان قرار دارد، همچنین ظرفیت های آب، کشاورزی، اربعین در استان فرصتی برای توسعه استان است.

استاندار ایلام افزود: در استان ایلام بر اساس اسنادهایی که موجود است در اوایل انقلاب پزشکان خارجی در استان مشغول به کار بودند، هم اکنون استان ایلام در سراسر دنیا پزشک دارد و در بیمارستان های معتبر تهران پزشکان قدرتمند ایلامی حضوری فعال دارند، هم اکنون در استان بیش از ۳۰ هزار دانشجو مشغول به تدریس هستند، در قسمت راه های مواصلاتی استان هر چند بسیار جای کار دارد اما عمیقا در راههای استان  تحول ایجاد شده است.

صنعت پتروشیمی استان یکی از صنایع مهم کشور است

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در مسائل اشتغال در آن زمان اشتغال استان فقط اشتغال کشاورزی و دامداری بود اما اکنون صنایع بسیار عظیمی در استان وجود دارد، صنعت پتروشیمی استان یکی از صنایع مهم کشور است، فاز دوم پتروشیمی ایلام و واحد الفین و گوگردزدایی این پتروشیمی در شرف افتتاح هستند.

واحد گوگردزدایی یا شیرین سازی گوگرد آن تا بهمن ماه و واحد الفین نیز نهایتا تا شهریور ماه سال آینده افتتاح خواهد شد، همچنین پتروشیمی دهلران بعد از سال ها آغاز شده، هم اکنون نزدیک به یک هزار نفر در آنجا به کار مشغول به کار هستند و حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارز به آن تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: واحد ان. جی . ال دهلران که خوراک پتروشیمی بود آغاز به کار کرده و در حدود ۷۰۰ نفر در آنجا مشغول به فعالیت و کار هستند.

 

 

ارسال نظرات