معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان در آیین گشایش جشنواره و نمایشگاه علوم قرآنی با تأکید بر گفتار و عمل توأمان قرآنی بیان داشت: نتیجه به‌هم‌ریختگی زندگی مردم عدم اجرای سبک زندگی اقتصادی قرآنی است.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۹۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب در آیین گشایش جشنواره و نمایشگاه علوم قرآنی به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب با اشاره به این‌که جشنواره و نمایشگاه علوم قرآنی باهدف ارائه سبک زندگی قرآنی، معارف و آموزه‌ها آن و بهره‌وری مردم در تربت‌جام راه‌اندازی شد افزود: قرآن در سایر حوزه‌های سبک زندگی برای ما برنامه، روش و الگو دارد که باید استخراج‌کنیم.

وی با تأکید بر گفتار و عمل توأمان قرآنی یادآور شد: مردم ما بر روی سبک زندگی اقتصادی از منظر قرآن کار نکردند و زندگی‌های دهه اول انقلاب الآن به‌هم‌خورده است که نتیجه به‌هم‌ریختگی زندگی مردم عدم اجرای سبک زندگی اقتصادی قرآنی است.

وی با اشاره این‌که قرآن محور وحدت و همدلی است خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان تلفیقی خوب جواب داده و الحمدالله شاهد رویداد‌های بزرگ قرآنی و معرفتی هستیم.

در ادامه امام‌جمعه تربت‌جام بابیان این مطلب که وضعیت زندگی مردم به گونه ایست که باید به قرآن پناه ببرند گفت:، چون قرآن سرمشق زندگی بشریت در تمام حوزه‌ها است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران قرآن را در متن جامعه الگو قرار داده است افزود: شیعه و اهل سنت در این منطقه در حوزه تفسیر نیازمند پشتیبانی بیشتری هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام ارائه مجموعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی، توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، پرهیز از موازی کاری، امکان دسترسی آسان مردم به آثار و محصولات، توجه ویژه به قرآن به‌عنوان محور اتحاد ملی و تنوع بخشیدن به محصولات را از اهداف مهم برگزاری جشنواره علوم قرآنی د. راین شهرستان برشمرد.

حسین حیدر بیگی تصریح کرد: تجلیل از فعالان قرآن، تکریم از پیش‌کسوتان، موذنین، برپایی ایستگاه کودک و سلسله سخنرانی کارشناسان قرآنی از دیگر اهداف جشنواره هست.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه جشنواره ۱۴ غرفه متفاوت در بخش‌های تصحیح و آموزش قرائت قرآن، بسیج، شب خاطره، داستان‌سرایی قصص قرآن، محافل انس با قرآن، ایثار و شهادت، ناشران قرآنی و محصولات فرهنگی، تلاوت قرآن توسط قاریان بین‌المللی و تئاتر برای کودکان دایر است.

وی ابراز داشت: تصویرگری، تفسیر، نشست‌های قرآنی خوشنویسی، کتابت قرآن، قصص قرآن، صنایع‌دستی، تفسیر، وقف قرآن، آثار حجمی، نقاشی، سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های ابتکاری و جذاب نیز در جشنواره علوم قرآنی ارائه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها