ششمین ایستگاه کاروان رسانه انقلاب در سبزوار

نخستین کاروان رسانه انقلاب با فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان سبزوار در محل فرمانداری به گفت‌وگو نشست.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۵۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نخستین کاروان رسانه انقلاب  به همت سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در ششمین ایستگاه به سبزوار رسید و صبح امروز نشست اعضای کاروان با مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در این نشست گفت: کار‌های قابل توجهی طی ۴۰ سال اخیر در نظام انجام شده است.

احمد برادران با بیان اینکه امروز پس از ۴۰ سال؛ نظام در عرصه‌های مختلف توفیقات بزرگی داشته است، افزود: تشکیل، دوام و بقای انقلاب اسلامی مقصد عالی نظام و وحدت کلمه است و در ۴۰ سال پیش مطالبه اصلی مردم انقلاب، آزادی و جمهوری اسلامی بود و بابد به آرمان، اصول و رمز انقلاب اسلامی برای استمرار نظام توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در صحنه‌های بین المللی قدرت استکبار جهانی را شکسته است، ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها برای تامین نیاز‌های اساسی دچار مشکل نشده ایم و به گونه‌ای به روی پای خودمان ایستاده ایم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار بیان کرد: در حوزه بیمه‌های خدماتی و درمانی در کشور ۱۱ میلیون نفر و در سطح شهرستان سبزوار ۶۷ هزار نفر فاقد دفترچه بوده اند، ولی اکنون طی پنج سال اخیر از دفترچه بهره‌مند شده اند.

برادران با اشاره به وجود پایگاه اورژانس هوایی در سبزوار، تصریح کرد: وزارت بهداشت سالانه حدود ۱۷۰ میلیون تومان برای اجاره بالگرد اورژانس هوایی سبزوار می‌پردازد که وجود این اورژانس نقش مهمی در کاهش تلفات حوادث جاده‌ای به عنوان یکی از پر تردد‌ترین جاده‌های سطح کشور داشته است.

وی گفت: در قبل از انقلاب اسلامی ۷۰ درصد جمعیت سبزوار در حوزه روستایی و ۳۰ درصد در حوزه شهری است، ولی اکنون تنها ۳۰ درصد جمعیت این شهر در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار افزود: در حال حاضر ۹۳ درصد جمعیت روستایی سبزوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند و تاکنون ۲۴۵ کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا‌های این شهرستان ایجاد شده است.

برادران با بیان اینکه در گذشته گاز رسانی روستایی در شهرستان سبزوار کمتر از یک درصد بود، ولی تا نیمه سال آینده روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت بدون گاز نداریم، ادامه داد: هم اکنون عملیات گاز رسانی به ۵۲ روستای سبزوار در حال انجام است.

وی بیان کرد: سالانه حدود ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۳۳۰ مرغداری این شهرستان انجام می‌شود و یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ و آبزیان هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ تنها سطح زیرکشت گلخانه شهرستان سبزوار ۲۰ هزار متر مربع بوده، ولی اکنون با رشد ۶ برابری به ۱۲۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.

برادران ادامه داد: در حوزه صنعت نیز ۲۴۲ پروانه بهره برداری با ظرفیت اشتغالزایی برای پنج هزار نفر صادر شده و در حوزه معدن نیز یک سرمایه گذار خارجی جذب شده است.

وی بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به دنبال سیاه نمایی علیه دستاورد‌های نظام هستند و رسانه نباید بر طبل ناامیدی بکوبند.

در این نشست مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز گفت: کاروان رسانه انقلاب نخستین کاروان در سطح کشور محسوب می‌شود و با همراهی مدیران رسانه‌ها و همراهی مسئولان استانی شکل گرفته است.

عباس محمدیان افزود: هدف این کاروان معرفی دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال اخیر است که این موضوع از بستر رسانه و اصحاب رسانه محقق می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه دشمن به دنبال ترویج یاس و نا امیدی در خصوص دستاورد‌های نظام در میان مردم است و باید با همراهی و هم گرایی مسئولان و رسانه‌ها از هجمه‌های دشمن جلوگیری کنیم.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی متعلق به جناح خاصی نیست بلکه کارنامه نظام در چهلمین سالگرد نظام جمهوری اسلامی باید به مردم معرفی شود.

محمدیان تاکید کرد: کارنامه نظام عزت، اقتدار و شرافت بوده و نسل چهارم و پنجم انقلاب از جریان اصل انقلاب اسلامی غافل شده اند و یکی از این دلایل فاصله میان مردم و مسئولان است بنابراین رسانه‌ها باید این خلاء را از بین ببرند.

وی همچنین از شناسایی بیش از ۹۰ دستاورد ویژه در خراسان رضوی که در قبل از انقلاب اسلامی در استان نبوده، خبر داد، گفت: این دستاورد‌ها در کشور‌های بلوک شرق وجود نداشته است.

وعده وزیر اسبق ارشاد برای اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار به احداث المان پدر شعر انقلاب

همچنین شهردار سبزوار نیز در این نشست در این خصوص محل تدفیناستاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، گفت: برای محل اختلاف تدفین استاد سبزواری اختلاف نظر‌های زیادی وجود داشته و پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیده ایم که در محل پارک جانبازان واقع در میدان کارگر تدفین شود.

سید علی کوشکی افزود: براساس اعلام محسن ممتحنی فرزند استاد سبزواری جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار به احداث المان و یادبود پدر شعر انقلاب داده شد، ولی تاکنون این اعتبار داده نشده است.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر سبزوار و فرمانداری مقرر شده بود تا زمان اختصاص اعتبار، عملیات بهسازی آرامگاه استاد سبزواری انجام شود.

شهردار سبزوار بیان کرد: همچنین برای گرفتن آثار و وسایل استاد سبزواری برای انتقال به موزه سبزوار به تهران مراجعه کرده ایم، ولی متاسفانه تاکنون هیچ آثاری از سوی فرزند ارشد استاد سبزواری به ما تحویل داده نشده است.

کوشکی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون خبری از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار وزارت ارشاد تحویل داده نشده و همچنین تحویل وسایل و آثار استاد سبزواری به ما نشده است.

سبزوار توانایی تولید ۲۵ میلیون مترمکعب آب را دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار نیز گفت: امروز این شهرستان توانایی تولید ۲۵ میلیون مترمکعب آب را دارد و این شهرستان ۱۰۰۰ لیتر آب در ثانیه تولید می‌کند.

حسین ریاضی با بیان اینکه مجموع شبکه توزیع آب در خراسان بزرگ در ابتدای انقلاب ۸۰۰ کیلومتر بوده است، افزود: در حال حاضر در شهرستان سبزوار ۶۵۰ کیلومتر است و شبکه جمع آوری فاضلاب قبل از انقلاب در استان صفر بود که این رقم امروز در شهرستان سبزوار به ۴۵۰ کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین دو تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان وجود دارد که یکی در حال اجراست.

بهره مندی هشت هزار و ۳۱۳ خانوار از نعمت گاز در سبزوار

رئیس اداره گاز ناحیه سبزوار نیز گفت: در قبل از انقلاب اسلامی ایران در سطح شهرستان سبزوار هیچ روستایی از نعمت گاز برخوردار نبود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران از ۱۷۱ روستای شهرستان سبزوار ۱۰۶ روستا واجد شرایط گازرسانی هستند که این روستا‌ها ۱۶ هزار و ۴۴۹ خانوار دارد.

مجید آهنچیان افزود: در حال حاضر ۵۲ روستا گاز رسانی شده و ۵۴ در حال گازرسانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار و ۳۱۳ خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند و برای هفت هزار ۶۳۶ خانوار گازرسانی در حال انجام است و میزان شبکه گاز اجرا شده در شهرستان دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۳۶ متر شبکه است.

رئیس اداره گاز ناحیه سبزوار بیان کرد: ۶۵ هزار انشعاب گاز در این شهرستان داریم که ۲۷ هزار انشعاب مربوط به روستا‌ها است و گازرسانی به تمام روستا‌های شهرستان سبزوار تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

آمار بی سوادی در سبزوار ۸۵۰ نفر است

مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سال ۱۳۳۵ باسوادی در این شهرستان ۱۵ درصد بود که این میزان در حال حاضر به ۹۷/۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

حسن محرابی افزود: آمار بی سوادی در شهرستان سبزوار ۸۵۰ نفر است و همچنین تعداد مدارس در شهرستان سبزوار از ۷۸ مدرسه در ابتدای انقلاب امروز به ۲۹۵ مدرسه و ۳۸۵ فضای آموزشی افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۴۵ مدرسه در سه سال اخیر در شهرستان احداث شده و در سال گذشته این شهرستان ۸۳ درصد رشد در آمار قبولی کنکور داشته است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد مدارس شهری و روستایی مجهز به سیستم مرکزی گرمایشی استاندارد هستند و در مناطق روستایی نیاز به فضای آموزشی نداریم، اما در فضای شهری کمبود فضای آموزشی احساس می‌شود که امیدواریم با کمک خیرین و دولت این کمبود‌ها جبران شود.

۳ مرکز پرورش خاویار در شهرستان فعال است

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این نشست گفت: ۳۵ درصد گوشت ماهی استان در سبزوار تولید می‌شود و سالانه ۳۵۰۰ تن ماهی سردآبی و ۲۲۵ تن ماهی گرمابی در این شهرستان تولید می‌شود.

منصور برغمدی افزود: برای نخستین بار در استان پرورش خاویار در شهرستان سبزوار ایجاد شد که در حال حاضر ۳ مرکز پرورش خاویار در شهرستان فعال است.

وی بیان کرد: حدود ۱۴۰ مرکز پرورش ماهی سبزوار مشغول فعالیت هستند که این شهرستان یکی از قطب‌های تولید ماهی در استان محسوب می‌شود.

همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست در خصوص عدم پاسخگویی به مطالبات مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به مدیر فرودگاه سبزوار اعتراض کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها