بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی شهرها وروستاهای شهرستان چرداول رشد 100 درصدی پیدا کرده اند.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۴۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیشرفت کشورها ابعاد زیادی دارد ویکی از ابعاد آن توسعه شهرها و روستاها می باشد که این امر نیازمند کار وتلاش فراوان است تا این امرمهم تحقق یابد .

در زمان طاغوت متاسفانه پیشرفت به استانهایی مانند ایلام اصلا نمی رسید واستان ایلام از قافله توسعه عقب بوداما با پیروزی انقلاب اسلامی کم کم مناطق محروم هم از از توسعه برخوردار شدند.

در زمانی که به بعضی روستاها اصلا راهی وجود نداشت وشهرهای انگشت شماری پیدا می شد امروزه شهرها وروستاها رنگ توسعه به خود گرفته اندومی توان گفت روزنه ی امید درآن ها پیدا شده است.

بعدا از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه به محروم ترین نقاط در استان ایلام کشیده شد ودر شهرستان چرداول با توسعه شهرها وروستا ها وایجاد بخش ها مردم به امکانات رفاهی دسترسی پیدا کردند.

شهرستان چرداول کی از شهرستان‌های استان ایلام است جمعیتی بالغ بر 70 هزارنفرودارای 157 روستا که مرکز آن شهر سرابله می‌باشد.

 شیروان و چرداول در سال ۱۳۶۰ از شهرستان ایلام جدا شد و در تقسیمات کشوری قبل از ۱۳۶۰ از بخش‌های آن محسوب می‌شد. با جدا شدن شیروان از این شهرستان شیروان به شهرستان سیروان وبقیه شهرستان با نام چرداول نامگذاری شد.

این شهرستان دارای ۴ بخش و هفت دهستان است؛ بخش مرکزی: مرکز آن سرابله است و شامل یک دهستان به نام آسمان آباد است که مرکز آن دهستان، شهر آسمان آباد است. نقاط شهری: آسمان آباد، سرابله بخش شباب: مرکز آن شهر شباب است و شامل دو دهستان به نامهای شباب (به مرکزیت هلسم) و زنجیره (به مرکزیت زنجیره علیا) است. نقاط شهری: شباب، بخش زاگرس: مرکز آن شهر بلاوه است و شامل دو دهستان به نامهای بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت شله کوش) است. نقاط شهری: بلاوه بخش هلیلان: مرکز آن شهر توحید است و شامل دو دهستان به نامهای هلیلان (به مرکزیت کهره) و زردلان (به مرکزیت پیازآباد) است. نقاط شهری: توحید

 

حجت السلام احمد امرایی امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ما گفت:قبل از پیروزی انقلاب مردم در سخت ترین شرایط به امرومعاش می پرداختند وبا کوچکترین بیماری تلفات انسانی بالا می رفت.

وی افزود:با پیروزی انقلاب اسلامی آب، برق، گاز، بهداشت، خدمات ارتباطی به شهرها وروستاها کشیده شد و مردم به خدمات رفاهی دسترسی پیدا کردند.

امام جمعه چرداول تصریح کرد:در شهرستان چرداول روستاها از پراکندگی زیادی برخوردار هستند وبا این وجود پیشرفت های خوبی در سطح شهرستان حاصل شده است.

 

مراد یگانه فرماندار چرداول درگفتگو با خبرنگارما گفت:پیشرفت های انقلاب اسلامی قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: پیشرفت های خوبی در شهرها وروستاهای شهرستان چرداول  با آمدن انقلاب اسلامی صورت گرفته وخوشبختانه روستاها وشهرها به اماکانات رفاهی دسترسی داشته وبرای پیشرفت های بیشتر برنامه ریزی شده است.

فرماندار چرداول تصریح کرد:برای تبدیل آسمان آباد به بخش و هلیلان به شهرستان پیگیری های لازم صورت گرفته است.

شهاب منصوری شهردار شباب درخصوص پیشرفت های صورت گرفته در شهر شباب گفت اظهار داشت: قرار گرفتن شهر شباب به عنوان قدمگاه زائرین امام حسین(ع) باعث رونق اقتصادی و کسب‌وکار در این منطقه در چند سال اخیر شده است. تاسیسات زیرزمینی از جمله، فاضلاب شهری، آب شرب، فیبر نوری،گاز که لازمه هر شهری است در شباب نیز حال تکمیل شدن است.

وی ضمن اشاره به عملکرد مثبت شهرداری، افزود: احداث ساختمان آتش نشانی، فاضلاب شهری، آسفالت و شن ریزی معابر، نصب تابلو و علائم معابر، ساماندهی قصابی ها، احداث جدول گذاری برای دفع آب های سطحی از جمله اقداماتی است که در طول 4 ساله در شهر شباب رخ داده است.

شهردار شباب تصریح کرد: تعریض خیابان اصلی راه کربلا به میزان 10 متر از دوطرف، احداث بلوارهای متعدد به همراه مبلمان شهری و احداث 20 چشمه سرویس بهداشتی در ورودی شهر از مهمترین عملکرد شهرداری شباب است.

وی ادامه داد: تکمیل میدان امام خمینی(ره) و سیل‌بندهای سطح شهر در دست اجرا است، از طرفی موزائیک فرش بلوار راه کربلا، امام جعفرصادق(ع) و پیامبر اعظم(ص) به مناقصه گذاشته شده است تا هرچه سریع‌تر شاهد پیشرفت وآبادانی این شهر باشیم.

 

روح اله پری زاد شهردار سرابله در این باره  گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهرسرابله در حوزه توسعه وعمران شهری به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده است.

وی افزود: مهمترین برنامه مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر برای توسعه شهر را در قالب 3 برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عنوان کرد که شامل ساماندهی پارک ها و فضای سبز، ساخت میدان میوه و تره بار، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، ساماندهی ورودی و خروجی شهر، درآمدزایی پایدار شهرداری، توسعه شهر، ایجاد مبلمان شهری متناسب با فرهنگ بومی منطقه و جاده سلامت است.

پری زاد وجود دریاچه توریستی تفریحی شهر سرابله را یک فرصت و پتانسیل دانست و گفت: برای تجهیز و تکمیل این مجتمع پنج میلیارد ریال اختصاص یافته که ساخت رستوران در وسط دریاچه با رشد فیزیکی 80 درصدی در دست ساخت است.

وی ایجاد پیست اسکی، آلاچیق، پارکینگ، مغازه های فروش ، زمین چمن مصنوعی فوتبال، ایجاد غرفه های متنوع را از دیگر برنامه ها برای توسعه و گسترش این مرکز تفریحی برشمرد که زیباسازی شهر، جذب گردشگر و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

وی کاشت 500 اصله درخت در سطح شهر، چمن کاری پنج هزار متر مربع، ایجاد و ساماندهی بازارچه میوه و تره بار و آغاز عملیات گلخانه شهرداری در سطح چهار هزار متر مربع برای کاشت داروهای گیاهی و درخت با اعتبار 250 میلیون ریال را از دیگر برنامه های شاخص شهرداری برشمرد.

رشد 100 درصدی شهرها و روستاهای چرداول بعد از انقلاب + تصاویر

رشد 100 درصدی شهرها و روستاهای چرداول بعد از انقلاب + تصاویر

رشد 100 درصدی شهرها و روستاهای چرداول بعد از انقلاب + تصاویر

رشد 100 درصدی شهرها و روستاهای چرداول بعد از انقلاب + تصاویر

 

ارسال نظرات