به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه مراسم سوگواری آن حضرت با مداحی مداح نونهال حاج علی عموزادی در سپاه ناحیه شهرستان سوادکوه شمالی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۲۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه مراسم سوگواری آن حضرت با مداحی مداح نونهال حاج علی عموزادی در سپاه ناحیه شهرستان سوادکوه شمالی برگزار گردید.

در این مراسم معنوی حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی صداقتی با ذکر مصیبت و فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سخنان و زندگی عبادی، سیاسی و اجتماعی فاطمه(س) به مثابه میراثی برجای مانده از او مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است و در آثار مسلمانان از آن‌ها یاد شده است. مصحف فاطمه، خطبه فدکیه، تسبیحات و نماز حضرت زهرا بخشی از میراث معنوی فاطمه است.

مهدی صداقتی به جایگاه فاطمه نزد خدا و پیامبر اشاره کرد و افزود: علمای شیعه و اهل سنت محبت و دوست داشتن فاطمه را سفارش خدا به مسلمانان دانسته‌اند. آنان بر اساس آیه ۲۳ سوره شوری مشهور به آیه مودت محبت و دوست داشتن فاطمه را لازم می‌دانند. در آیه مودت پاداش رسالت پیامبر(ص) دوستی و محبت با خویشاوندان معرفی شده است که مفسران از آن به اهل‌بیت(ع) تعبیر کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، خویشاوندان یا اهل‌بیت در این آیه فاطمه(س)، علی(ع) و حسنین(ع) است. علاوه بر آیه مودت، روایاتی از پیامبر نقل شده است که بر اساس آن خداوند به خشم فاطمه خشمگین و به خشنودی او خشنود می‌شود. در برخی از منابع روایی، خلقت فاطمه علت خلقت آسمان دانسته شده است و در جایی دیگر خلقت افلاک در گرو خلقت پیامبر و خلقت پیامبر در گرو خلقت علی(ع) بوده است و خلقت پیامبر و علی در گرو خلقت فاطمه.

در ادامه مراسم نیز مداحان اهل بیت کربلایی میثم خانگلی و مداح نونهال حاج علی عموزادی در رثای بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) به ذکر مصیبت و سینه زنی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها