خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون گفت: چهل سالگی انقلاب دوران پیری و عقب گرد انقلاب نیست.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۱۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، شایان باذلی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کازرون با اشاره به نقش رهبری در پیروزی،نظام سازی و پیشبرد انقلاب بیان کرد: اهمیت رهبری انقلاب اسلامی فقط به دوران هدایت خیزش مردمی برای رسیدن به هدف معنا نمی‌شود و امروز رهبری انقلاب اسلامی چه‌بسا از اهمیت بیشتری نسبت به دوران پیروزی برخوردار است.

وی افزود: حدود 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و بدون شک، رهبری آن یکی از مولفه‌های مهم تداوم انقلاب اسلامی و هدایت آن در مسیر درست است. پایداری انقلاب‌اسلامی که در اصل اساسی و نظریه «ولایت‌فقیه» امام خمینی (ره) معنا می‌شود، مانع از انحراف انقلاب اسلامی شده است و دراین مسیر، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشی برجسته درهدایت انقلاب اسلامی دارند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در ادامه با مقایسه نظام اسلامی متکی به رای و نظر مردم با نظام سلطنتی استبدادی پهلوی گفت: مهمترین و اصلی‌ترین مزیت حکومت اسلامی نسبت به حکومت شاهنشاهی نوع مشروعیت حکومت است که مبتنی بر مشروعیت الهی است که درآن افراد صرفاً بر اساس داشتن ویژگی‌ها و لیاقت‌های خاصی به حکومت می‌رسند. به عبارتی اساس شکلگیری نظام اسلامی، مشروعیت الهی حکومت با ضمیمه شدن به مقبولیت مردمی است.

باذلی بابیان اینکه برای بررسی عملکرد هر نظام حکومتی شاخصه هایی مانند اهداف اعلامی در آغازنهضت،امکانات و موانع پیش روی آن و همچنین مقایسه با نظام سیاسی قبل از آن را باید بررسی کرد گفت: بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها زمانی با قضاوتی منصفانه و به دور از پیش‌داوری همراه است که انقلاب را در بستر تاریخی و اجتماعی و با تمامی اتفاقات همراه آن ببینیم؛ ببینیم ملتی تنها و تنها با تکیه بر ایمان خود و بدون حمایت هیچ کشورخارجی، بر نظامی غلبه می‌کند که از حمایت ابرقدرت‌های زمان خود بهره‌مند است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی کازرون با تشریح حرکت ها و نهضت های مردم ایران ،آنها را مبتنی بر دین و با محوریت علمای اسلام دانست و گفت: آرمان های ملت ایران برای در انداختن طرحی نو در جهان در 130 سال گذشته بر محور دین و معنویت و اسلام خواهی، آزادی و مردم سالاری و رهایی از سلطه استعمار با کسب استقلال همه جانبه بوده است. جنبش مشروطه، نهضت ملی کردن صنعت نفت و دیگر مجاهدت ها و قیام های محدود ملت ایران تحقق این آرمان ها را میسر نکرد؛ اما ملت در انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام خمینی (ره)، اتحاد همه جانبه و مشخص کردن مسیر مبارزه راه رسیدن به این آرمان ها را در قیام بر ضد رژیم پهلوی و محو سلطنت و تاسیس جمهوری اسلامی دیدند.

وی در ادامه بیان کرد: از این نظر ملت ایران با آگاهی از تجربه دو سده گذشته خود و مبارزان راه آزادی در سال 57 به تحقق یکی از آرمان های خود نایل آمدند. می توان گفت انقلاب ملت ایران در بسیاری عرصه ها به تحقق آرمان ها نایل شده و برخی دیگر از این آرمان ها همچنان نیاز به تلاش و کوشش بیشتر دارد.

این فعال دانشجویی با مثبت ارزیابی کردن کارنامه چهل ساله نظام اسلامی با وجود همه فرازوفرودها وتوطئه های خارجی و داخلی بر علیه ملت و انقلاب اسلامی مردم ایران گفت: درچهل سال گذشته، ملت ایران بر توطئه‌هایی چون؛ کودتاها، غائله تجزیه‌طلبی، تروریسم داخلی مورد حمایت بیگانه، جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، فتنه‌های بزرگی چون فتنه ۸۸ و جنگ‌های نیابتی و گروهک‌های تروریستی تکفیری در منطقه، غلبه کرده است.

باذلی همچنین افزود: اکنون شعارهای اصلی انقلاب و ارزش‌های بنیادین انقلاب، پس از چهل سال، نه تنها فراموش نشده، بلکه مورد توجه جدی نظام، رهبری و توده‌های مردم است. دلیل اصلی دشمنی‌های نظام سلطه با محوریت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، پایبندی نظام و مردم به همین شعارها و ارزش‌ها است. مردم نسبت به اصل انقلاب، شعارهای اصلی انقلاب، آرمان‌ها و اهداف انقلاب، با گذشت چهل سال از زمان پیروزی انقلاب، همچنان وفادار و معتقد هستند.

وی در پایان به کلام رهبری درباره عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد که در بیانات  فرمودند: چهل سالگی انقلاب دوران پیری انقلاب نیست، دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران پختگی و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل سالگی، بحمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچم‌های اصلی، همچنان دارد به پیش می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها