خبرگزاری بسیج: 160 عنوان برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۵ بقاع متبرکه شهرستان ری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۰۶۸۳۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت تقارن ایام الله دهه مبارک فجر با عنوان فجر با ایام شهادت حضرت زهرا(س) فجر فاطمی نامگذاری شده که سوگوارهای یاس نبوی در بقاع و امامزادهای شهرستان برگزار می شود. همچنین غرفه هایی با عنوان خیمه‌های معرفت در بقاع شهرستان ایجاد می شود و ۲۰ مبلغ روحانی آموزش دیده از حوزه علمیه قم و ۲۰ مبلغ نیز از شهرری در این غرفه ها به انجام امور مشاوره خانواده و مسائل دینی و مذهبی می پردازند.

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزاده‌های شهرستان از دیگر برنامه های اداره اوقاف است که شاخص ترین آنها برگزاری ویژه برنامه‌ شهادت حضرت زهرا(س) در بقعه متبرک شیخ صدوق(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی، مداحی حاج سعید حدادیان و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله محمدی ری‌ شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

 همچنین 40 سال خدمات موقوفات استان در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در محل باغ موزه دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار می گیرد.

  حجت‌الاسلام صادقی با تاکید بر شفاف سازی دخل و خرج این سازمان، خاطرنشان کرد: در دهه فجر گزارش بیلان کاری و مالی بقاع متبرکه ری را اعلام و و دخل و خرج ها یازده ماه گذشته را در ورودی هر امامزاده نصب می‌کنیم تا مردم از وضعیت آن مطلع شوند.

 وی با اشاره به تعامل این نهاد با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرسان ری، گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر بازارچه خیریه ای در محل آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) راه اندازی و غرفه هایی را در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می دهیم که صاحبان غرف که از سوی  کمیته امداد معرفی می شوند بدون پرداخت اجاره اقدام به فعالیت می کنند.

گردهمایی 300 روحانی و علمای شهرری با حضور حجت‌الاسلام سعیدی، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در بقعه شیخ صدوق(ره) در روز 13 بهمن، تجلیل از 23 قاری و حافظ قرآن کریم با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی در 16 بهمن، دیدار با معلولان در بقعه شیخ صدوق(ره) با مشارکت اداره بهزیستی در 21 بهمن، دیدار با خانواده های معظم شهدا و غبار روبی گلزار شهدای امامزاده های شهرری از شاخص ترین برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری است.

 روز ۲۲ بهمن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با همکاری اداره تبلیغات اسلامی غرفه ای در مسیر راهپیمایی ایجاد و برنامه های خوبی اجرا خواهیم کرد.

 وی خبرهای خوشی هم از برنامه های سال آینده داد و گفت: مهم‌ترین رویکرد ما در سال ۹۸ بحث آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد، ساماندهی، جمع اوری و درمان معتادان است که به موقع از این طرح رونمایی خواهد شد.

 حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه بیمارستان فیروزآبادی جزو موقوفات شهرستان ری است، اظهار داشت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که نیاز به امور درمانی دارند با معرفی کمیته امداد از تخفیف های ویژه ای بهره مند می شوند؛ همچنین نیازمندانی که احتیاج به خدمات بهداشتی درمانی دارند، می توانند با ارائه معرفی نامه از کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری، امور مساجد، آموزش و پرورش،  دفاتر ائمه جمعه، شهرداری و بخشداری ها، به درمانگاه المهدی محله خانی آباد که از موقوفات شهرستان است، مراجعه کرده و از خدمات و امکانات این مرکز درمانی استفاده کنند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم خبرنگاران  در شفاف سازی و اطلاع رسانی در جامعه گفت: ماه گذشته به دنبال پخش یک گزارش از سیمای جمهوری اسلامی، در مورد وقف ذغال و جایگزینی بخاری به جای این نیت قدیمی واقف، خانمی به ما مراجعه و اعلام کرد: با دیدن این گزارش تصمیم گرفته است که سه دانگ از سهم مغازه اش در خیابان شهید رجایی را وقف کند.

  رئیس اداره اوقاف شهرستان ری اظهار داشت: سال گذشته 8 مورد وقف جدید در شهرستان ثبت شده و امسال با توجه به شرایط اقتصادی 6 مورد وقف جدید ثبت شده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اینکه شهر حسن ابد مظلوم واقع شده گفت: پیشنهاد راه اندازی نمایندگی اوقاف در این بخش را به مدیر کل اوقاف مطرح کرده ام.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بحث امامزاده های جعلی گفت: در دوران قبل از انقلاب آمار دقیقی از امامزادگان کشور وجود نداشت اما در ده سال گذشته سامانه ثبت بقاع متبرکه و موقوفات، راه اندازی شد و بقاع متبرکه در این سامانه شناسایی و ریز اطلاعات آنها در ارتباط با شجره نامه، نوع سازه، مساحت، زیربنا  و حتی تعداد چشمه های بهداشتی آن مشخص شد؛ اما چیزی به تعداد بقاع اضافه نشد بلکه تعدادی از بقاعی که شناسایی یا معرفی نشده بودند اطلاع رسانی شد.

    

ارسال نظرات