اهدای کمک 20 میلیون تومانی برای ازدواج و درمان مددجویان

خبرگزاری بسیج: نیکوکار تهرانی کمک 20میلیون تومانی خود را برای گره گشایی در پرداخت هزینه ازدواج، تحصیل و درمان بیماران مددجو به کمیته امداد منطقه 19 تهران اهدا کرد.
کد خبر: ۹۱۰۶۸۳۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج استان تهران، علیرضا صابری، 59 ساله یکی از کارخانه داران تهرانی است که سال هاست در حوزه تولیدمحصولات پلاستیک فشرده فعالیت می کند.

وی درباره نحوه آشنایی و همکاری با کمیته امداد توضیح داد: پیش از این کمک به نیازمندان را به صورت پراکنده و از طریق معرفی دوستان و آشنایان انجام می‌دادم که با آشنایی طرح اکرام ایتام و محسنین همکاری ام را با کمیته امداد آغاز کردم .

صابری افزود: پس از آشنایی با کمیته امداد در جریان وضعیت تعدادی از خانوارهای نیازمند این منطقه قرار گرفتم لذا تصمیم گرفتم تا این کمک‌ها را به صورت مستمر به سازمانی اهدا کنم که با نیاز نیازمندان آشنایی دارد و آنها را شناسایی کرده است.

وی بر این عقیده است که کمک به نیازمندان مهربانی را در بین افراد جامعه رواج می دهد و موجب تشویق دیگران برای کمک به نیازمندان است.

این نیکوکار تهرانی،تأکید کرد: همه اعضای خانواده اش را تشویق می کند تا در این کار خیر شرکت کنند و از نیکوکاران می خواهد تا اگر مبلغی هر چند ناچیز هم هست آن را در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا در زمینه های مختلف به مددجویان شناسایی شده این نهاد کمک کنند.

مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران ضمن تشکر از این نیکوکار،گفت: مبلغ 20 میلیون تومان اهدایی با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت شعبه مالک اشتر در جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به پرداخت هزینه ازدواج، تحصیل، ایجاد اشتغال، بیماران مددجو و نوعروسان تحت حمایت در دستور کار این نهاد و در چرخه گره گشایی از نیاز نیازمندان قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه آقای علیرضا صابری  حدود 10 سال است با کمیته امداد منطقه 19 تهران همکاری میکند،افزود: وی در مناسبت های مختلف به ویژه ایام شب های قدر برای خیرات اموات خود با استفاده از بانک اطلاعاتی کمیته امداد اقدام به برپایی سفره های اطعام و افطار می کند.

سامانی همچنین از سپرده گذاری یکی دیگر از خیران و حامیان تهرانی خبر داد و گفت: خانم رقیه جعفری که پیش از این با اجازه مرجع تقلیدش نسبت به پرداخت بخشی از خمس مال خود به 7 خانوار نیازمند سادات تحت حمایت کمیته امداد منطقه 19 تهران اقدام کرده بود نیز مبلغ 3 میلیون تومان برای سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای کارگشایی امور نیازمندان اهدا کرد .

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران، ادامه داد: با گردش وجه سپرده گذاری‌شده از سوی نیکوکاران در این صندوق امکان پرداخت تسهیلات برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر بدون دریافت سود بانکی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به نیازمندان برای ایجاد اشتغال، امور درمانی، ازدواج، تحصیل، بدهی و وام‌های محکومان به جرائم غیر عمد اعطا می‌شود،گفت: در 9‌ماهه امسال 226مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و اشتغال زایی  به مبلغ 2میلیارد و 67 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و سایر بانکهای طرف قرداد پرداخت شده است.

سامانی با دعوت از مردم نیکوکار برای سپرده‌گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و بهره‌مندی از آثار و برکات معنوی این اقدام خداپسندانه،یادآور شد:نیکوکاران،دارندگان صندوق‌های محلی، خانگی و مساجد می توانند در این صندوق در قالب سپرده ویژه برای جاری شدن فرهنگ قرض الحسنه در جامعه سهیم شوند.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران،ابراز امیدواری کرد: با مشارکت نیکوکاران و سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بتوانیم شرایط مناسبی را برای حل مشکلات نیازمندان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات