دهه فجر امسال که مقارن شده با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حلاوت خاصی به این ایام بخشیده و مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی در حالی چهل سالگی انقلاب را جشن می گیرند که شاهد استحکام و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم توطئه ها و دشمنی های همه جانبه استکبار جهانی با آن می باشد .
کد خبر: ۹۱۰۶۷۹۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

از این رو صداوسیما برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر برنامه ریزی گسترده و متفاوتی را نسبت به سالهای گذشته انجام داده است .
در این راستا معاونت سیما ویژه برنامه های متعددی را تولید ، تأمین و پخش نموده است .
« طلوع 41 » عنوان ویژه برنامه ای است که در شبکه اشراق تدارک دیده شده است؛ این برنامه که به صورت زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد با حضور کارکنان دستگاههای مختلف اجرایی استان به همراه خانواده هایشان اجرا شده و شامل آیتمهایی همچون مسابقه ، نمایش طنز ، موسیقی می باشد .
دیگر برنامه سیما « انقلاب نغمه لری» نام داشته که در آن موسیقی های درخواستی بینندگان مربوط به سالهای پیروزی انقلاب اسلامی برای تجدید خاطرات آن دوران پخش خواهد شد؛ این برنامه که هر شب به مدت 25 دقیقه روی آنتن خواهد رفت و شامل آیتم گزارش مردمی نیز می باشد .
« انقلاب واژه لری» دیگر ویژه برنامه سیما است که هر شب به مدت 10 دقیقه میهمان خانه های گرم مخاطبان خواهد بود . در این برنامه قرار است شعرهای انقلابی سروده شده با حضور شاعران به تصویر کشیده شود .
شبکه اشراق برای شهرستانها نیز برنامه ویژه ای تدارک دیده و قصد دارد؛ در 7 برنامه 45 دقیقه ای با عنوان « فجر انقلاب» به شهرستانهای استان نیز سفر کرده و حال و هوای این ایام را در شهرهای استان به تصویر بکشد .
این معاونت برای گرامیداشت چهل سالگی انقلاب نیز برنامه های متعدی تولید و پخش کرده و خواهد کرد که از آن جمله می توان به برنامه های مستند با عناوین «51 سالگی» ، «برکت» ، «افق» ، «رهیافت سلامت» ، «اوج» ، «سنگ و خاک» و «دستاورد» و همچنین فیلمهای کوتاهی با عناوین «عکاس 170» ، «انقلابی» و «بازار» اشاره کرد .
علاوه بر این سایر برنامه های روتین و تأمینی سیما نیز به ایام مبارک اختصاص داده شده است .
معاونت صدا نیز همگام با سیما برنامه ریزی ویژه ای را برای دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده است .
«انقلاب حماسه سی» عنوان ویژه برنامه ای است که صدا برای این ایام تدارک دیده است؛ این مجموعه در 10 برنامه 75 دقیقه ای و با آیتمهای مختلفی از جمله خیابان امام که بیانگر فعالیتهای انقلابیون زنجانی است و مولود انقلاب با محتوای معرفی خدمات و فعالیتهای نهادهای شکل گرفته بعد از انقلاب و دهها آیتم دیگر همراه مخاطبان خود خواهد بود .
«رادیو انقلاب» دیگر برنامه صدا می باشد که در هفت برنامه 60 دقیقه ای به بیان دستاوردهای نظام پس از انقلاب در حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی می پردازد .
دیگر برنامه صدا «مستند انقلاب» نام دارد که در 4 برنامه 35 دقیقه ای به رویدادهای انقلاب ، مساجد فعال در انقلاب شخصیتهای موثر در انقلاب زنجان می پردازد .
مجموعه مستند «دستاوردهای انقلاب» در 10 قسمت 35 دقیقه ای با موضوع دستاوردهای نظام ، مجموعه برنامه «چلچراغ» در 10 برنامه 30 دقیقه ای ، 10 مستند کوتاه 10 دقیقه ای از موفقیتهای نظام در حوزه های مختلف ، مسابقه با عنوان «چهل برگ» در 10 برنامه ، 16 عنوان نمایش رادیویی با موضوع شهدای انقلاب در زنجان و دهها برنامه از جمله تولیدات رادیوی استانی برای گرامیداشت دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی می باشد .
سایر برنامه های روتین رادیو نیز در این ایام به فراخور موضوع برنامه با حال و هوای دهه فجر پخش خواهد شد .
معاونتهای خبر و همچنین فضای مجازی نیز در کنار دیگر معاونتهای تولیدی برنامه های متعددی را در دست اقدام و تولید داشته و دارند تا بتوانند گوشه ای از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب را به تصویر بکشند .

ارسال نظرات