خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی عملیات 750 پروژه محرومیت زدا در استان آغاز می شود که بخشی از هزینه های آن توسط بنیاد برکت و آستان قدس رضوی و بخشی توسط کار گروه استانی بسیج تامین شده است.
کد خبر: ۹۱۰۶۷۰۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کشوری ۴۰هزار طرح عمرانی محرومیت زدا و زودبازده از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور و ۷۵۰ طرح استانی توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه‌انصارالرضا(علیه‌السلام) که به صورت ویدیوکنفرانس برگزارشد اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 با فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه آغاز به کار بسیج سازندگی با فعالیت گروهای جهادی بود افزود: ابتدا با حضور جهادگران بومی در کنار بسیجیان که آشنا با منطقه بودند باعث شکل گیری و توسعه فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی شد و از سال 79 تا الان تعداد 15هزار نفر درقالب 300 گروه جهادی در استان فعالیت کردند.

 هنری با بیان اینکه حضور گروه های جهادی در مناطق باعث رشد و تعالی مورد نیاز اسلام شده است افزود: در طرح اطلاع جهادی 227 گروه جهادی در استان براساس مشخصات جغرافیایی مناطق فعالیت می کنند که تا 5 سال آینده این فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری دوره های تخصصی برای گروه های جهادی خبر داد و افزود: تلاش ما در بسیج سازندگی این است تا گروه های جهادی را در زمینه اشتغال و کارآفرینی فعالیت کنند.

وی از فراگیری مهارت های امداد ونجات در قالب دوره های هلال احمر توسط جهادگران خبر داد وافزود: گروه های جهادی خراسان جنوبی با حضور در منطقه زلزله زده کرمانشاه به مدیریت بحران پرداختند که در این زمینه با جمع آوری 300 میلیون تومان از اعتبارات مردمی به روستای شیخ صله کرمانشاه کمک شد و همچنین 100 میلیون تومان در قالب بهسازی معابر، آسفالت خیابان ها هزینه شد که تا پایان اسفند ماه بهره برداری خواهد شد.

هنری با اشاره به همکاری نهادهایی همچون بنیاد برکت ، آستان قدس رضوی  و بانک ها با بسیج سازندگی در راستای انجام پروژه ها گفت : در بخش پروژه های مشارکتی با انعقاد قرارداد با دستگاه ها و سازمان های مدیریت حدود۳هزار پروژه در دست اقدام است که از این تعداد هزار و۲۰۰ پروژه تکمیل شده و مبلغ 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 70 درصد پروژه های عمرانی بسیج در زمینه تأمین منابع آبی و طرح های منابع طبیعی است افزود: در پروژه های محرومیت زدایی استان تاکنون 3 میلیارد هزینه شده است که از این مقدار 50 درصد آن توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه هزینه شده و مابقی از کمک های مردمی و هزینه دستگاه اجرایی بوده است.

هنری ادامه داد: در زمینه کمک به مشاغل روستایی 28 هزار نفر در قالب برگزاری برنامه های آموزش عمومی و تخصصی در قالب ایجاد 3 هزار و ۲۰۰ کارگاه آموزش دیدند و مبلغ 32 میلیون تومان در زمینه کمک به اشتغال روستایی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه اقتصاد معیشتی به منظور خود کفایی مردم برای تأمین تخم مرغ و گوشت مورد نیازشان توزیع 60 هزارجوجه بومی یک ماهه را به اهالی روستا ها داشتیم و هم چنین در زمینه دام سبک نیز با انجام اقداماتی همچون تامین علوفه دام مشغول فعالیت هستیم.

هنری با بیان اینکه امید داریم تا با کمک های دولتی بتوانیم بحث اشتغال استان را در 186 دهستان شناسایی شده روستاهای منتخب پیش ببریم افزود: امروز درچهل سالگی انقلاب اسلامی عملیات 750 پروژه محرومیت زدا در استان آغاز می شود که بخشی از هزینه های آن توسط بنیاد برکت و آستان قدس رضوی و بخشی توسط کار گروه استانی بسیج تامین شده و امیدواریم تا با جذب بیشتر اعتبارات مردمی و دولتی این پروژه ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها