خطیب جمعه چناران:

امریکا و کشورهاى غربى تاکنون توفیقى در محکومیت ونزوئلا نداشته‌اند

امام جمعه چناران بیان داشت: آمریکا و کشورهاى غربى تاکنون توفیقى در محکومیت ونزوئلا در مجامع بین ‏المللى نداشته ‏اند.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۸۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی: حجت الاسلام مظفر تاجی با اشاره به ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى‌گفت: در انقلاب اسلامى با چهار نسل پیاپى مواجه بوده ایم، نسل اول انقلاب در شکل گیرى انقلاب اسلامى و زمینه سازى براى تشکیل نظام اسلامى در ایران تلاش کرده و تحت رهبرى حضرت امام خمینی (ره) موفق به انجام وظیفه اساسى خود شد. نسل دوم انقلاب نیز علاوه بر مشارکت در شکل گیرى انقلاب‌اسلامى به تثبیت و پاسدارى از نظام اسلامى به خصوص درعرصه‌هاى جهاد و شهادت و زمینه سازى و پیشبرد ایجاد دولت اسلامى مبادرت ورزید. نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامى، نسل‌هایى هستند که در دوره جمهورى اسلامى تربیت و رشد یافته و در واقع اولین ثمرات سرمایه سازى انسانى انقلاب اند.

خطیب جمعه چناران افزود: برخلاف نظریات غربى ارائه شده، خوشبختانه انقلاب اسلامى ایران شاهد گرایشى عمیق‌تر در نسل سوم نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌هاى اصیل انقلابى است. از این جهت، همه چیز براى نقش آفرینى نسل سومى‌ها و چهارمى‌ها آماده است. پیشرفت و اعتلاى کشور در گرو بها دادن حقیقى به نسل جوان خصوصاً در مدیریت‌هاى میانى و حتى کلان و سپردن امور اجرایى کشور به نسل سوم انقلاب اسلامى است.

حجت الاسلام مظفر تاجی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی در سطح جامعه گفت: اکنون کشور با چالش‌هاى گوناگون در حوزه اقتصادى و اجتماعى دست وپنجه نرم مى کند که تبعات آن کم وبیش معیشت و آرامش عموم مردم را هدف گرفته است. مدیران نسل اول و دومى رمق خدمت در پست‌هاى اجرایى را یا تقریباً ازدست داده اند یا در آستانه بازنشستگى طبیعى هستند و آن زمانى است که به ناچار باید عرصه را به دست نسل سومى‌هایى بسپارند که هنوز مجال سعى و تلاش در محیط حقیقى را نیافته اند.

امام جمعه چناران ادامه داد: اگر مدیران نسل اولى و نسل دومى، فرصتى را که انقلاب، سه دهه پیش سخاوتمندانه در اختیارشان گذارده است، از نسل جوان دریغ ورزند، به زودى شاهد حادثه ناگوار توقف تربیت مدیران براى آینده کشور خواهیم بود که تبعات سنگین و جبران ناپذیرى براى کشور و نظام به همراه دارد.

وی با اشاره به تجربه‌هاى متراکم چهل ساله انقلاب اسلامى گفت: انقلاب اسلامى به میزانى که علیه سیاست‌هاى داخلى رژیم شاه بود، به همان میزان نیز علیه حضور و دخالت بیگانگان در کشور و دست اندازى آنان بر مقدورات و مقدرات ملت بود. به بیان دیگر، آرمان‌ها و اهداف این انقلاب در تغییر حاکمان و سرنگونى رژیم خلاصه نشد، بلکه همزمان براى قطع نفوذ بیگانگان و دستیابى به استقلال در همه ابعاد آن، به معناى واقعى کلمه کوشش کرد.

خطیب جمعه چناران بیان کرد: تحول خواهى در داخل و تلاش براى اصلاح نظام ظالمانه بین‌المللى، حمایت از مظلومان و مستضعفان، استکبارستیزى و... ازجمله ویژگى‌هاى متمایزکننده انقلاب اسلامى از سایر انقلاب‌هاى معاصر است؛ زیرا انقلاب‌هاى دیگر، آرمان خود را یا صرفاً محدود به چارچوب‌هاى سرزمینى خود تعریف کردند یا اینکه در صورت داشتن آرمان‌هاى فراملى، پس از مدتى با عدول از آن آرمان‌ها، حاضر به پذیرش مفروضات حاکم بر نظام بین‌الملل شدند. ایران اسلامى، تنها کشور انقلابى است که در عین رویکرد تعاملى با جهان، همچنان انقلابى مانده و بر مواضع انقلابى و الهام بخش و افزایش عمق راهبردى خود در سطح منطقه و جهان ادامه مى دهد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامى ایران پس از چهار دهه که از عمر پر برکت و افتخارآمیز آن مى گذرد توانسته است با برهم زدن معادلات قدرت جهانى، بیش از هر زمان دیگرى جایگاه تأثیرگذار و تعیین کننده خود در عرصه تحولات منطقه اى و فرامنطقه اى را تحکیم بخشد و با پیام الهام بخش و عزت آفرین خود، حرکت نوین عدالت خواهى و آزادی خواهى و نداى حق طلبانه ملت‌هاى ستمدیده و مظلوم را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام مظفر تاجی گفت: آینده روشن و درخشان و پر قدرت متعلق به اسلام عزیز و انقلاب اسلامى است و انشاالله بزودى بشریت شاهد اضمحلال رژیم‌هاى سلطه و خودکامه خواهد بود. تجربه چهل ساله انقلاب اسلامى مملو از دستاوردهاى گران بهائی است که مى تواند چراغ راه آینده نظام اسلامى باشد. در این میان برخى اصول و باور‌ها و شعار‌ها حقیقت خود را در عمل آشکار کرده است. شعار‌ها و باورهایى چون: «ما مى توانیم»، روحیه انقلابى، اعتماد به جوانان، فصل الخطاب بودن رهبرى، صبر و ایستادگى، عدم اعتماد به دشمن، مدیریت جهادى، اقتصاد مقاومتى و.

وی در همین راستا و با اشاره به ابعاد و دستاوردهاى چهل سال استقلال سیاسى کشور گفت: یکى از مهمترین دستاوردهاى انقلاب اسلامى که مورد تأکید دوستان آگاه و دشمنان منصف قرار دارد، دستیابى به استقلال سیاسى است. بدون شک امروز جمهورى اسلامى، مستقل‌ترین کشورى است که مبتنى بر منافع ملى خود تصمیم مى‌گیرد و البته هزینه این استقلال را نیز داده است. این استقلال در حالى بدست آمده که دشمنان انقلاب اسلامى با همه توان براى تسلیم ملت ایران تلاش کرده اند.

امام جمعه چناران تصریح کرد: از مفاهیمى که ارتباط آن با مفهوم استقلال به ویژه استقلال سیاسى بر هیچکس پوشیده نیست، مقوله مقاومت و پایدارى و ایستادگى در مقابل قدرت‌هاى سلطه طلب و هر آنچه که آن‌ها در صدد تحمیل به کشور مى باشند، است. شایان ذکر است، مقاومت و پایدارى به خصوص از نوع ارزشى و دینى آن یکى از دستاوردهاى بسیار ارزشمند و بزرگ انقلاب اسلامى ایران است که با وقوع انقلاب از یک آرمان به یک اصل ملموس و محسوس تبدیل شد که امروزه در سرتاسر جهان شاهد اوج گیرى این اصل در میان ملت‌هاى آزادی خواه و استقلال طلب هستیم.

خطیب جمعه چناران افزود: در واقع پیروزى انقلاب اسلامى ایران به رهبرى امام (ره) به صورت خودکار منجر به گسترش موج مقاومت در میان ملت شد. این مقاومت و دامنه آن در طول بیش از سه دهه گذشته نه تنها در میان سایر ملت‌هاى جهان نیز گسترانیده شده است بلکه به معناى اخص کلمه استقلال ملت بزرگ ایران را نیز درعرصه‌هاى مختلف سیاسى، اقتصادى، فرهنگى و... و در مقابله با ترفند‌ها و توطئه‌هاى مختلف دشمنان از حمله نظامى گرفته تا تحریم و جنگ نرم و قس على هذا تضمین نموده است.

وی با اشاره به روز ملى فناورى فضایی به پیشرفت‌هاى علمى به عنوان دستاورد بزرگ درون زاى انقلاب در چهل سالگى آن گفت: ازجمله دستاوردهاى غرورآفرین انقلاب اسلامى ایران، دستیابى به پیشرفت علمى با اتکا به توان داخلى و کوشش و تلاش جوانان با ایمان و دانشمندى است که در این عرصه فعالیت نموده و نه تنها انحصار کشورهاى غربى بر بسیارى از علوم را شکستند، بلکه پا به عرصه هایى از علم و فناورى گذاشتند که براى همگان حیرت انگیز است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران فناورى فضایى ازجمله این عرصه‌هاست و به دلیل اهمیت و جایگاهى که در پیشرفت کشور دارد، شایسته این است که در این روز «روز ملى فناورى فضایی»، بر ارزش تلاش‌هاى انجام شده در این خصوص ارج نهاده و بر افزایش برنامه هاى بیشتر براى تحقق اهداف بلندترهمت گمارده شود.

حجت الاسلام مظفر تاجی گفت: دستیابى به این فناورى و ورود به عرصه فضا، رشد علمى در عرصه اقتصادى را نیز به همراه دارد؛ چراکه امروزه بسیارى از مطالعات در زمینه هایى همچون کشاورزى، زمین شناسى، هواشناسى، اکتشافات معادن و ذخایر زیرزمینى همچون نفت و فلزات گران بها، و نیز ارائه خدمات در حوزه‌هاى خدمات شهرى، محیط زیست و مدیریت بلایاى طبیعى و صنایع مخابراتى از طریق ماهواره هایى انجام مى شود که در مدار زمین قرار دارند.

وی با بیان مصادیقى از وابستگى رژیم پهلوى به بیگانگان گفت: یکى از بارزترین نشانه هاى رژیم پهلوى، وابستگى بى‌حد و حصر به قدرت هاى بیگانه و کشورهاى استعمارى به خصوص آمریکا و انگلیس بود. هرچند که نشانه هاى این وابستگى در همه زمینه‌ها ازجمله صنعت و تجارت و قواى نظامى و... به چشم مى‌خورد. افشاى این واقعیت از زبان پهلوى وعناصر دربار بهترین سند براى وجود ذلت وابستگى در سران پهلوى است.

امام جمعه چناران با اشاره به رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی اصفهان اشاره و گفت: رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ با رویکرد جدید به منظور ارتقای توان بازدارندگی کشور در منطقه عمومی اصفهان برگزار گردید این رزمایش دستاورد‌های مهمی داشت از جمله: برابر منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا که نیروی زمین باید حاضر به یراق آماده به کار باشد در این رزمایش این نیرو با تغییر رویکرد ساختار جدید از پدافندی به آفندی؛ یگان‌های خود را مورد ارزیابی قرار داد

خطیب جمعه چناران افزود: قدرت تحرک و جابجایی سریع یگان‌های زرهی و توپخانه با تجهیزات و تسلیحات از ۷ استان کشور در کمترین زمان ممکن به منطقه رزمایش خودکفایی و روی پای خود ایستادن مهمترین دستاورد نیروی زمینی ارتش در رزمایش اقتدار ۹۷ بود که بدون استفاده از ناوگان حمل و نقل کشوری در کمتر از ۷۲ ساعت از اقصی نقاط مختلف کشور تمام تجهیزات و ادوات را به استان اصفهان اعزام کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از اهداف این رزمایش نمایش استراتژی جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران بود نیروی زمینی ارتش در این رزمایش سرعت عمل نمایش قدرت و آتش سنگین یگان‌های زرهی و توپخانه خود را مورد ارزیابی قرار داد. پیام رزمایش اقتدار ۹۷ نیرو زمینی ارتش برای ملت بزرگ ایران پیام امنیت و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هشدار بود تا افکار فاسد را از ذهن خود بیرون کنند

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران با اشاره به تعلل اروپایی‌ها در اجرای برجام و گستاخی وزیر خارجه فرانسه در این رابطه گفت: چند روز پیش وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ما از ایران دو خواسته داریم؛ ایران باید نسبت به تولید موشک‌ها و به‌ویژه صادرات آن‌ها به‌سوى گروه‌هاى شبه‌نظامى در خاورمیانه، هم‌چنین براى حوثى‌ها تجدیدنظر کند. این مقام گستاخ فرانسوى مدعى شد: گفتگوهاى سختى را با ایران آغاز کرده‌ایم که باید ادامه داشته باشد و اگر این گفتگو‌ها به نتایج مطلوب نرسند، ما آماده هستیم تا با اعمال تحریم، پاسخ قاطعانه‌اى به ایران بدهیم.

وی ادامه داد: ادعاى اخیر وزارت امور خارجه فرانسه را مى ‏توان حلقه ‏اى از یک زنجیر دانست. زنجیرى که پس از تضعیف و مهار توان هسته‏ اى ایران، به ‏دنبال مهار منطقه ‏اى ایران است و در این ‏راه از انواع و اقسام ابزار‌ها استفاده مى ‏کند. یکى از اصلى ‏ترین مسائل در این زمینه آن است که کشورهاى غربى باید موضوع را همیشه زنده و تازه نگه داشته و مانع از به حاشیه رانده شدن آن شوند. پس باید به ‏طورمداوم و پیوسته درباره آن جنجال آفرینى کنند. موضع‏ گیرى وزیر امور خارجه فرانسه از این منظر قابل بررسى است.

امام جمعه چناراناظهار داشت: اروپایى‌ها دو پرونده ساختگى و جنجالى را همراه و همگام با آمریکا علیه جمهوى اسلامى گشوده اند و پیش‌برند. یکى طرح اتهامات بى پایه و اساس تروریستى که اخراج و دستگیرى غیرقانونى دیپلمات‌هاى ایران در همین راستاست و دیگرى جنجال علیه برنامه موشکى ایران و تلاش براى ارجاع آن به شوراى امنیت و تحریم در این زمینه.

وی بیان کرد: سه کشور اروپایى رسماً از اعمال تحریم‌هاى جدید علیه ایران سخن مى گویند، برلین پروازهاى ماهان به آلمان را تعلیق مى کند، پاریس از لزوم مذاکرات موشکى و مجازات ایران سخن مى گوید و جرمى هانت، وزیر خارجه انگلیس نیز به عنوان اولین وزیر خارجه اروپایى از شرکت در نشست لهستان سخن مى گوید. اروپایى‌ها با این سیاست سعى دارند نقض عهد و بدهى برجامى خود را به حاشیه رانده و در فرایندى معکوس، ایران را در جایگاه بدهکار بنشانند.

خطیب جمعه چناران افزود: با توجه به دستگاه تبلیغاتى عرض و طویل جبهه استکبار به رهبرى آمریکا دور از انتظار نیست که در صورت پذیرش کانال ویژه مالى بشردوستانه!، رسانه هاى آمریکا این طرح را به مثابه برنامه نفت در برابر غذا و داروی سازمان ملل متحد در مواجهه با رژیم بعث عراق تصویرسازى نمایند که این خود مى تواند به پیشبرد پروژه ایران هراسى و قهرمان سازى از آمریکا کمک شایانى نماید.

حجت الاسلام مظفر تاجی در ادامه ضمن بدعهدی آمریکا اروپائی‌ها در برجام گفت: هویج پوسیده S.PV و چماق تهدید و تحریم موشکى و منطقه اى به زودى از اروپا مى رسد. نه فریب این هویج گندیده را باید خورد و نه مرعوب چماق قلابى شد. بهترین نسخه مواجهه با این چماق و هویج طبق توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامى شجاعت و عقلانیّت است.

وی با اشاره به مصاحبه سید حسن نصرالله با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پس از چند ماه غیبت رسانه اى، در تاریخ ۶ دى ماه ۹۷ با شبکه پربیننده المیادین، مصاحبه مفصل و مهمى انجام داد. وى در این مصاحبه به شایعات مربوط به بیمارى خود پایان داد و تحلیل جامعى از اوضاع منطقه ارائه داد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران افزود: مهمترین موضوع مصاحبه نصرالله پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستى بود و تأکید کرد: مقاومت به مرحله‌اى رسیده که مى توانیم بگوییم تمام گزینه‌هاى ما روى میز است. نصرالله هشدار داد نخست وزیر رژیم صهیونیستى به دلیل شرایط بحرانى ممکن است مرتکب اشتباه شود و دست به حمله بزند، اما مقاومت براى همه احتمالات آماده است. ماجراى تونل‌ها، موشک‌هاى نقطه زن و پاسخ به حملات اسرائیل در سوریه، از دیگر موضوعات مهمى بود که دبیر کل حزب‌الله به آن پرداخت.

امام جمعه چناران در ادامه گفت: اسرائیلى‌ها به سخنان سید حسن نصرالله، بیشتر از صحبت‌هاى رهبران خود اعتماد و اطمینان دارند. براساس یک نظرسنجى در شمال اسرائیل، ۸۰ درصد اسرائیلى‌ها به سخنان سید حسن نصرالله ایمان دارند و تنها ۲۰ درصد اظهارات مسؤولان سیاسى و فرماندهان ارتش خود را باور مى‌کنند! ظهور رسانه‌اى نصرالله با نشاط و اعتماد به نفس همیشگى به همراه سخنان متین و قاطع، عملیات روانى صهیونیست‌ها را خنثى نمود و بار دیگر نشان داد مقامات تل آویو دروغگو و مزور هستند.

وی با بررسى ابعاد کودتاى آمریکایى در ونزوئلا؛ فتنه کاراکاس تصریح کرد: رهبر مخالفان ونزوئلا با حمایت آمریکا، کودتایى کاملا غربى در کاراکاس به راه انداخته است و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفى کرده است. آمریکا به نوعى به دنبال بستن دروازه آمریکاى لاتین و کاهش نفوذ ایران، چین و روسیه در این منطقه است. با توجه به اینکه آمریکا بنا به دلایل متعدد، دیگر نمى تواند به صورت نظامى در آمریکاى لاتین دخالت و دولت‌هاى چپ گرا را برکنار کند بنابراین سعى کرده است تا با نوعى حرکت خزنده، پروژه‌هاى خود را به پیش ببرد.

خطیب جمعه چناران ضمن اتفاقات اخیردر ونزوئلا گفت: اگر نگاهى دقیق به ماجراهاى چند روز گذشته در ونزوئلا داشته باشیم، روندى که آمریکا و کشورهاى غربى براى برکنارى دولت مادورو دنبال مى ‏کنند، بدعتى خطرناک در روابط بین‏الملل محسوب مى‏ شود. به رسمیت شناختن یک اپوزیسیون شورشى در مقابل دولتى که با رأى مردم روى کار آمده، در حقیقت بازگشت به دوران کلاسیک استعمارگرى است. اما با توجه به حمایت ارتش ونزوئلا از مادورو و همچنین حمایت کشورهایى مانند چین، روسیه و ایران بعید است کودتاى آمریکایى در کاراکاس به نتیجه برسد.

امام جمعه چناران در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و کشورهاى غربى تاکنون توفیقى در محکومیت ونزوئلا در مجامع بین ‏المللى نداشته ‏اند و جلسه شوراى امنیت که به بررسى این موضوع پرداخت به صحنه مجادلات لفظى دو طرف تبدیل شد. نکته مهم این است که اگر آمریکا به ‏دنبال سرنگونى دولت ونزوئلا از طریق دخالت نظامى و یا سوریه ‏سازى این کشور باشد، به ‏طور حتم کشورهایى همچون چین و روسیه ‏بی ‏تفاوت نخواهند ماند و شاید این بار آمریکایی‏ها شکستى سهمگین ‏تر در حیاط خلوت خود متحمل شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار