فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از آغاز عملیات اجرایی یکهزار و 300 پروزه عمرانی و محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۵۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی 40 هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با رویکرد آب و اشتغال و شعار " دست در دست هم، پنج در پنج شیطان" آغاز شد.

از این تعداد طرح سهم استان چهارمحال و بختیاری یکهزار و 250 پروژه بود، که با خواست سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به یکهزار و 300 پروژه افزایش یافت.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، در این مراسم که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از معاونین استاندار و جهادگران بسیج سازندگی و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، به تشریح گوشه هایی از عملکرد 40ساله سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام پرداخت.

سردار اکبری، با تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایام فاطمیه و شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از بدو تشکیل در استان چهارمحال و بختیاری نقش ارزشمندی در حوزه های مختلف ایفا کرده و اکنون نیز در هر جایی که نیاز باشد سپاهیان و بسیجیان آماده حضور هستند.

سردار اکبری، مأموریت اصلی سپاه و بسیج را حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دانست و گفت: سپاه و بسیج در گذشته ، حال و آینده در راستای کمک به دولتها و محرومیت زدایی ایفای نقش کرده و کمک به مجموعه هایی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنند را وظیفه خود می داند.

وی، ادامه داد: با تدبیر فرمانده معظم کل قوا قرار بر این شده تا به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، 40 هزار طرح عمرانی زودبازده در کشور اجرایی شود، که سهم استان ما یکهزار و 250 پروژه بوده و با توجه به توان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، عملیات اجرایی یکهزار و 300 پروژه از امروز در استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر یازده هزار طرح در دست اقدام، آغاز می شود.

وی، احداث و تکمیل و بهسازی 603 خانه محروم و نیازمند، احداث 15 کارگاه اشتغال، بهسازی معابر و پل روستایی عشایری به تعداد سه پروژه، احداث 150 نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی، احداث و تکمیل و بهسازی 203مسجد، تکمیل و بهسازی 10گلزار شهدا، احداث و تکمیل و بهسازی 35 مجموعه فرهنگی، آبرسانی روستای به تعداد 15پروژه، تکمیل و بهسازی 170 مدرسه روستایی، لایروبی 6قنات،؛ انتقال آب (احداث کانال، لوله گذاری، سیمانی کردن و ...) به تعداد 30 پروژه، احداث 10 آب بند، بانک بندی 30پروژه، احداث 10 استخر ذخیره آب چندمنظوره، و احداث 9 سالن ورزشی صالحین  را از جمله پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی استان چهارمحال و بختیاری برشمرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچنین گفت: در ایام الله دهه فجر نیز 40 باب مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح و تحویل می گردد و در این ایام 40 گروه جهادی در قالب عرصه های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، اقتصادی و آسیب های اجتماعی به مناطق محروم اعزام می شوند.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: 300 جهیزیه آماده شده که بعد از ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تحویل زوج های جوان نیازمند می شود و 400 بسته مواد غذایی نیز از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 45 پروژه با زیربنای 20هزار و 150 متر مربع نیز در رده های سپاه و بسیج احداث شده که در ایام دهه فجر افتتاح می شود و شامل 5 حوزه مقاومت، 17 پایگاه بسیج، یک ستاد ناحیه و 10 سالن ورزشی فرهنگی صالحین و 2 سالن چندمنظوره 9دی و یک پمپ بنزین می باشد.

وی همچنین با اشاره به تجمیع مجموعه های اقامتی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مشهد مقدس خبر داد که آماده پذیرایی از آحاد بسیجیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری و نیروهای سپاه می باشد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و اقبال عباسی، استاندار نیز به ایراد سخن پرداختند و بر حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین برای عبور از مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور و استان تأکید کردند.

ارسال نظرات