حجت الاسلام کاظم صدیقی با اعلام اینکه علماء وظیفه سنگین مرزبانی از ارزش ها و اصول در کشور و اسلام را بر عهده دارند، تصریح کرد:اگر علما حضور به موقع در صحنه نداشته باشند مردم گمراه می شوند.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۹۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،امام جمعه موقت تهران در همایش روحانیون و مبلغین استان زنجان که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه حرکت به سوی خداوند حرکتی خاموش نیست، گفت: موجودات با ذکر به سوی خدا در حرکت هستند که این خصلت همه موجودات است.

وی با اشاره به اینکه علما به عنوان محورهای جامعه، دارای نقشی پررنگ در جامعه هستند اظهار داشت:علمای دین سفیران خدا و جانشینان پیامبر هستند که وظیفه سنگین مرزبانی از ارزش ها و اصول در کشور و اسلام را بر عهده دارند.

وی بیان کرد:دشمن به صورت ویژه برای روحانیت نقشه کشیده است که باید مراقب باشیم تا توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم و مانع از رسیدن به هدفشان شویم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند جوانان و جامعه را از روحانیت دور کنند ،تصریح کرد:در سال های پیش از انقلاب جایگاه روحانیت به طور کامل شناخته نشده بود و علما و روحانیون در خفا و به طور پنهانی فعالیت و تبلیغ دین می کردند در حالی که هم اکنون فعالیت این قشر به طور کاملا آشکار بوده و در هر  عرصه پیشگام  بوده و نقش پر رنگ دارند و همین امر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

صدیقی با اشاره به اینکه دین اسلام ،دین سیاست است، خاطرنشان کرد:فساد سیاسی و حکومتی منشا تمامی فساد ها در جامعه است و تا زمانی که اصول،اعتقادات و قوانین اسلامی در ادارات و دستگاه های دولتی اصلاح نشود، نمی توان به مشکلات و مسائل در جامعه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در موضوع تولید و تبلیغ علم در قرآن کریم رهنمودهای صریحی دارد، افزود: هر عالمی برای امامت و تبلیغ و پناه بودن مردم شایستگی ندارد و عالمی به درد مردم می‌خورد که اهل ذکر توجه و حضور باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بنای اسلام بر حضور و فعالیت‌های اجتماعی است، افزود:علماء باید به عنوان سربازان امام زمان(عج) بوی حضرت را بدهند و خصلت حضرت را در خود تقویت کند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: علماء باید مراقبت باشند تا به خوبی افراد را از غفلت نجات داده و آنها را بیدار سازند و در جذب افراد به صورت حداکثری فعالیت کنند.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی 40 سال با اقتدار مقابل استکبار ایستادگی کرده است عنوان کرد:کشور در جبهه ها و عرصه های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته است.

امام جمعه موقت تهران افزود:انقلاب برای جهان بشریت یک ارمغان الهی بود ،برای جهان اسلام یک نعمت و برای مملکت ایران نجات،عزت واستقلال بود.

ارسال نظرات