خبرهای داغ:
پسندیده گفت: شکارچی مجرم به ۳۰۰ساعت آموزش رایگان به بازدید کنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه محکوم شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۴۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

حسن پسندیده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه شهر محمدیه شهرستان البرز، یک شکارچی متخلف را با توجه به شغل، نداشتن سابقه کیفری و برای آشتی با محیط زیست، علاوه بر مجارات نقدی، به جای ۴ماه حبس به ۳۰۰ساعت آموزش رایگان محکوم کرد.
وی گفت: متهم باید در موزه تنوع زیستی محمدیه به بازدیدکنندگان درباره اهمیت و لزوم تدام چرخه محیط زیست و حیات وحش اطلاعات ارائه کند.
مدیرکل محیط زیست استان افزود: در دادنامه اشاره شده است که متهم قبل از حضور در موزه و انجام کار خدماتی، باید زیر نظر کارشناسان محیط زیست ۴۰ساعت آموزش ببیند و معلومات خود را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد.
پسندیده در ادامه گفت: رای قاضی این شعبه یکی از نمونه‌های شایسته استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که علاوه بر تامین آثار فردی اصلاح فرد مجرم به نوعی آثار فرهنگی و اجتماعی سازنده را نیز تامین می‌کند.
همچنین مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی و منطقه دشتنابی موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف شدند.
کشت پرور افزود: از شکارچی متخلف، لاشه یک غاز خاکستری کشف و پرونده متخلف پس از تکمیل، جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع شد.
1010/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها