خبرهای داغ:
در گفت و گو سرویس بسیج علمی با جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی مطرح کرد:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت هرجایی که مردم نیاز به یاری دارند سپاه حضور پررنگی دارد.
کد خبر: ۹۱۰۶۴۷۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
حضور پر رنگ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در عرصه خدمت رسانی به مردم 

به گزارش سرویس خبرگزاری بسیج، سرهنگ شجاع در گفتگو با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی در خراسان شمالی درباره فعالیتهای سازندگی سپاه اظهار کرد: از سال ۹۶_۹۷ در حوزه امور اجرایی ورود پیدا کردیم و اثربخشی کار را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و اشتغال، سلامت، تعلیم و تربیت، زیرساخت شاهد بودیم.


 وی با بیان اینکه موضوع اعتمادسازی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از رسالت های سپاه است افزود: ایجاد اعتماد به نظام جمهوری اسلامی از سوی جامعه و اجرای خواست مردم یکی از اقدامات اساسی سپاه است که به الگوهای صحیحی نیاز دارد و مجموعه قرارگاه سپاه جوادالائمه تمام تلاشش به همین سمت بوده است.


شجاع با بیان اینکه در کشور هنوز کارهای ناتمام بسیاری مانده است ادامه داد: سپاه با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در امر مهم سازندگی و زیرساخت ها ورود پیدا کرد. در ابتدا تقدم و تاخرها سنجیده شد.


وی در ادامه گفت: ما باید در کل هزار نقطه را آباد می کردیم که سهم خراسان شمالی ۴ دهستان و ۹۰ روستا بود که این دهستان ها با ظریب محرومیت ۸ برآورد شد ما با مردمی روبرو بودیم که همراه انقلاب بودند و ما باید بحث عدالت گستری و گسترش چتر عدالت را در روستاها توانمند می کردیم.


مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی اضافه کرد: از جمله  خدمات خوبی که در طول این مدت انجام شده جاده سازی و موضوع زیرساخت ها است. انتقال آب شرب، به سوی روستاها از جمله اقدامات این قرارگاه است.


وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: علی رغم تمام تلاش هایی که در روستاها انجام دادیم اما هنوز گفتمان سازی، پایداری، ثبات، معیشت مناسب و اشتغال در روستاها انجام نشده است و کار برای گسترش تولید ادامه دارد.


شجاع با بیان اینکه فضا برای تولید به شدت در روستاها دچار مشکل است ادامه داد: مردم روستا برای معیشت مناسب با مشکل مواجه هستند از این رو مزیت ها از بین رفته و  به دلیل مهاجرت جعمیت روستایی روز به روز کم می شود و جمعیت شهری، حاشیه نشینی افزایش پیدا می کند ومتاسفانه با مشکلات زیادی روبرو هستیم.


شجاع با بیان اینکه خدمت و تلاش 35 دستگاه خدمات رسان در روستاها به حد مطلوب نرسیده است افزود: منظور مقام معظم رهبری از اینکه فرموده اند هزار نقطه را در روستاها آباد کنیم این است که در کنار مردم و در کنار دستگاه ها قرار گیریم که با تلاش شبانه روزه هنوز نتوانسته اند روستاها را به پایداری و تولید برسانند.


وی ادامه داد: تمرکز این قرارگاه بر روی کاهش مهاجرت مردم از روستاها، عدم حضور آنان در حاشیه شهرها و کاهش کارگران فصلی بوده است و افزایش مزیت های حوزه کشاورزی، دامپروری و سایر مزیت های روستایی که امروزه به دلیل مشکلات خشکسالی و کمبود منابع آبی و مدیریت صحیح آن رو به نابودی است به همین دلیل تولید در روستاها رو به کاهش است.


مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه گفت: انقلاب اسلامی را با این مردم شروع کردیم و ادامه راه انقلاب را هم باید با همین مردم به پیش ببریم  چون ما از همین مردم هستیم و کنار این مردم زندگی می کنیم در این برهه خاص، سپاه به این نتیجه رسیده است که خودش را در دل دهستان های محروم و کم برخوردار تعریف کند که در این فضا بتوانیم توانمندی و آورده برای مردم ایجاد کنیم.


شجاع با بیان اینکه سپاه درحوزه تربیت انسان ها به فرهنگ سازی پرداخته است افزود: امروز مسئولیت پذیری، اخلاق مداری، اخلاص و صداقت باید پای کار بیاید در غیر اینصورت آن نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.


وی با بیان اینکه امروز الگوی پیشرفت و آبادانی داریم افزود: اکنون نسیم آبادانی باید در روستاهای ما وزیدن بگیرد. مردم کار انقلابی، کار جهادی، روحیه جهادی و فکر جهادی می خواهند.


به گفته شجاع، روستاها امروزه در حوزه تولید، توزیع و مصرف دچار مشکل هستند که این چرخه ناقص بوده و سپاه در پی کامل کردن آن است.


مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در معرفی نرم افزار قرارگاه گفت: نرم افزاری است که بتواند برای حل مشکلات، فرهنگ سازی و تعلیم و تربیت ورود پیدا کند بطوریکه تعریف جدیدی از زیرساخت ها و نیاز روستاها ارائه داده است.


وی با بیان اینکه در روستاها باید شورای پیشرفت آبادانی ایجاد شود افزود: باید به روستا یک شکل جدیدی بدهیم، روستا اصالت، ریشه و همه هویت ماست، نگاه به روستاها باید تقویت شود، روستا نباید تنها یک تفرجگاه و محل تفریحی باشد.

شجاع ادامه داد: روستا باید مرکز تولید و شکوفایی عرصه های اقتصادی، کشاورزی، دامداری، پرورش کرم ابریشم باشد که بتواند نیاز های جامعه را تامین کند زیرا امنیت مواد غذایی ما دچار مشکل است ما باید این مساله را به روستاها تامین کنیم که در این زمینه مطالعات و بررسی های بسیار خوبی در روستاها انجام داده ایم و سند مطالعاتی و نقشه راه برایش در نظر گرفته ایم.


این مسئول با بیان اینکه حضور روحانیون در روستاها تاثیرات مثبتی دارد گفت: روحانیون با نگاه دینی و انقلابی که به پیشرفت عمیق روستاها دارند می توانند تغییرات اساسی برای گام برداشتن در مسیر رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی روستاها ایجاد کنند. در روستا باید دانش افزایی و مهارت افزایی تقویت شود که این کارها با محوریت امام روستا به راحتی صورت می گیرد.


شجاع در بیان اقدامات سپاه برای ایجاد معیشت مناسب و اشتغال در روستا گفت: اقدامات بزرگی برای پهن تر کردن سفره مردم روستا انجام می دهیم تا ضریب آورده های مردم را از دام سبک 2-3 برابر کنیم و در بحث کشاورزی، باغ داری و استفاده از مراتع و ... نیز همینطور.

 

سرهنگ شجاع با بیان این که شهید حسن باقری نقشه را پهن میکرد میگفت ما باید وجب به وجب مناطق اشغالی توسط دشمن را پاک سازی کنیم افزود:  امروز نیز ما نقشه ای را  پهن کردیم که وجب به وجب محرومیت، کم برخورداری، بحث منویات مقام معظم رهبری از سوی جنگ اقتصادی برویم به سمت پیشرفت و ابادانی امروز ما مسئولیت ها را رو دوش مردم گذاشتیم.


وی در بیان اقدامات زیر ساخت های عمرانی در روستاها تصریح کرد: 85 پروژه عمرانی از جمله احداث خانه عالم، ساخت بند آب، خط انتقال آب، احداث مخزن آب، لوله گذاری آب شرب، ساخت مسجد، شاداب سازی مدارس، در حال ساخت و اتمام شده در روستاها انجام شده که از آن میان 45پروژه افتتاح شده است بقیه در حال اجرا است. 


به گفته شجاع در روستاهای گیفان، حصارچه، راستقان، شیرین سو حدود 5 میلیارد تومان طرح های عمرانی صورت گرفته است.


وی در بیان اقدامات صورت گرفته در موضوع تغذیه رایگان دانش آموزان اضافه کرد: 7500 نفر از دانش آموزان مناطق روستایی با کمک آستان قدس، کمیته امداد، آموزش پرورش در چهار دهستان قرار گاه پیشرفت و سه دهستان در شهرستان شیروان از تغذیه رایگان بهره مند هستند.

ارسال نظرات