خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۰۶۴۱۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس حاجی نجاری در جوان نوشت:

 

در طلیعه چهلمین فجر انقلاب اسلامی، استقامت مردم ایران در مقابله با جنگ همه‌جانبه دشمن سبب گردیده است که کاخ سفید در روند تقابل با نظام اسلامی پرده‌ها را کنار زده و اهداف واقعی خود را از تشدید تحریم‌ها و فشارها علیه مردم ایران آشکار سازد.

 

پمپئو، وزیر خارجه امریکا در آخرین موضعگیری خود علیه مردم ایران با انتقاد از دولت اوباما که چرا در دوران فتنه ۸۸ همه ظرفیت‌های امریکا را برای حمایت از فتنه‌گران برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به‌کار نگرفته است، تأکید می‌کند که «ما تلاش می‌کنیم تا مردم ایران کنترل پایتخت خود را در دست بگیرند و ایران به کشور نرمال تبدیل شود.» با این اعلام حتی برای کندذهن‌ترین افراد نیز تردیدی باقی نمی‌ماند که هدف امریکا از طرح مذاکره با ایران رسیدن به توافق نیست و بر فرض اینکه ایران برجام‌های موشکی و منطقه‌ای را همچون برجام هسته‌ای پذیرفته و تمامی شروط FATF را هم بپذیرد، در راهبرد امریکا تغییری ایجاد نمی‌کند با این تفاوت که امریکا را دو سه گام در براندازی نظام اسلامی جلو انداخته و مصمم‌تر می‌کند.

 

انتقاد ترامپ و پمپئو از دولت اوباما در عدم بهره‌گیری از تمام ظرفیت امریکا برای حمایت از فتنه ۸۸ درحالی است که در همان زمان خانم کلینتون وزیرخارجه وقت امریکا چندین بار تأکید کرده بود که امریکا در جریان آشوب‌های خیابانی تهران در ماجرای بعد از انتخابات ۸۸ هرکاری از دستش برمی‌آمد برای حمایت از فتنه‌گران انجام داد و حتی کنگره امریکا هم به‌طور مستقیم ۵۵ میلیون دلار برای دامن زدن به آشوب‌ها در آن زمان اختصاص داد و دولت اوباما را موظف کرد که آن را در عرض سه ماه هزینه و نتیجه آن را نیز به کنگره گزارش کند.

 

این موج سنگین عملیات روانی امریکا علیه مردم ایران در حالی است که امریکایی‌ها به رغم تلاش برای بزرگنمایی تهدید ایران، در عین حال به اقتدار و توانمندی ایران اذعان کرده و به عدم توفیق خود در پیشبرد برنامه‌ها علیه ایران تأکید دارند. به گونه‌ای که در گزارش اخیر ۱۶ سازمان اطلاعاتی امریکا در عین اینکه بر پایبندی ایران به برجام تأکید شده، اما به اقتدار نظامی و نفوذ منطقه‌ای ایران اذعان کرده، البته همچون ترامپ افسوس خورده که چرا در ایران ناآرامی نیست و گفته که ما انتظار داریم ناآرامی‌های بیشتری هم در ایران اتفاق بیفتد.

 

انتظار مدیر اطلاعات ملی امریکا مبنی بر ریختن مردم به خیابان‌ها که پیش از این چندین‌بار از سوی سردمداران کاخ سفید مطرح شده است ناشی از یک برنامه چندبعدی است که طراحان سازمان سیا با همکاری دیگر سرویس‌های جاسوسی منطقه‌ای برای برهم زدن شرایط داخلی ایران به اجرا درآورده‌اند که طی آن تلاش دارند با سوءاستفاده ازمشکلات معیشتی مردم که بیش‌از تحریم، ناشی از ناکارآمدی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی کشور است و بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اعتراضات را تبدیل به آشوب نموده و فعال‌سازی گروهک‌های تجزیه‌طلب و برهم زدن امنیت کشور و به خشونت کشاندن اعتراضات عملاً کشور را با بحران داخلی مواجه و به زعم خود اهداف ۴۰ ساله کاخ سفید در براندازی نظام اسلامی را محقق سازند.

 

به بیان دیگر آنچه در تحلیل راهبرد اعلامی و اعمالی کاخ سفید علیه مردم ایران می‌توان گفت: این است که استقامت مردم ایران سبب شده است که دشمن پرده نفاق را کنار زده و این‌گونه اهداف و برنامه‌های خود را با صراحت اعلام تا بتواند عوامل میدانی را به صحنه بکشاند و به همین دلیل هم است که بخشی از تلاش دستگاه‌های جاسوسی و رسانه‌ای خود را نیز معطوف به سازماندهی گروهک‌های ضدانقلاب خارجه‌نشین و ارتباط آن‌ها با عوامل و سرپل‌های داخلی نموده و می‌کوشد تا برای آن‌ها «سر» بسازد تا بتواند در میان آن‌ها انسجام ایجاد کرده و البته حمایت و پشتیبانی دیگر دشمنان نظام اسلامی را برای اقدامات براندازانه خود جلب کند.

 

این عرصه البته فرصتی نیز برای نیروهای مؤمن به انقلاب ایجاد کرده است، زیرا از یک‌سو دشمن را وادار کرده است که از پرده ابهام بیرون آید و به صراحت دم از براندازی نظام بزند و از سوی دیگر ماهیت صف جبهه مقابل را روشن کند، چراکه تمسک این روزهای کاخ سفید به منافقین و سلطنت‌طلبان و ملی‌گراها برای محور شدن در این تقابل با ایران اسلامی نشان دهنده دست خالی دشمنان انقلاب است.

 

توجه به چند نکته در این عرصه ضروری است: ۱- دشمن تلاش دارد تا با شایعه‌سازی و تهمت‌پراکنی و اختلاف‌اندازی در میان مردم و مسئولان ایجاد اختلاف کرده و آنان را نسبت به کارآمدی انقلاب ناامید سازد. هوشیاری نسبت به این صحنه و درک ابعاد آن نقش مهمی در خنثی شدن نقشه‌های دشمن دارد.

 

۲- درک ابعاد اقتدار و توانمندی ایران و تأمل در اینکه ریشه این توطئه‌های دشمن ناشی از شکست‌های مستمر استکبار از انقلاب اسلامی و سرپنجه‌های آن در منطقه است، نقش مهمی در افزایش توان مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه‌گران دارد. روشنگری نسبت به ابعاد این فرآیند به ویژه برای جوانان و نسل جدید در افزایش تاب‌آوری ملی نقش اساسی دارد.

 

۳- حفظ وحدت و انسجام ملی و پرهیز افتادن در دام حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها که این روزها به یکی از راهبردهای اصلی دشمن تبدیل شده و البته نفوذی‌ها در ایجاد آن نقش اساسی دارند، از بایسته‌های نیروهای مؤمن به جبهه انقلاب است.

 

۴- ایجاد این باور در مردم که راه و مسیر آینده تنها با اتکا به توانمندی‌های درونی و قطع امید به بیگانگان است، متأسفانه آنچه در ماه‌های اخیر سبب تشدید مشکلات کشور و مسائل معیشتی مردم شده است، شرطی کردن کشور به برجام و ایجاد امیدواری‌های کاذب در مردم ایران است که نهایتاً به دلیل پوچ بودن و بی‌اعتباری این انتظار، کشور لطمات سنگینی را متحمل شده است و متأسفانه این شرطی‌سازی اکنون در رابطه با طرح اروپایی‌ها در حال شکل‌گیری است، مقام معظم رهبری در دیدار خانواده شهدا در ۲۱ آذر ماه در این زمینه تأکید نمودند که اولاً مسئولین نباید لحظه‌ای از توطئه‌های دشمن غافل شوند و فریب ظاهرسازی‌ها و زبان‌بازی‌های دشمنان را نخورند و مراقب باشند دشمن که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود.

 

۵- شرایط کنونی حضور آگاهانه و فعال‌تر نیروهای مؤمن به انقلاب در صحنه را ایجاب می‌کند، که مظهر آن حضور پرشور و فراگیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که امسال باید متفاوت از سال‌های گذشته باشد. این حضور باطل‌السحر توطئه‌های دشمن خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها