همزمان با ایام الله دهه فجر و فرارسیدن 20 بهمن، آئین گرامیداشت روز حفاظت اطلاعات و سالروز عملیات والفجر8 در سپاه ناحیه لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۳۹۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یکی از رزمندگان دفاع مقدس در این مراسم، گفت: دشمنان نظام با تبلیغات گسترده خود و به صورت علنی اعلام کردند که نظام اسلامی ایران چهل سالگی خود را نخواهد دید؛ ولی همگان دیدند که ایران اسلامی با مکتب حسینی خود که شهدای جنگ تحمیلی و شهدای عملیات والفجر 8 پای آن را امضاء نمودند بیمه شده است.

محمد تقی سعیدی با اشاره به وضعیت کشور در اوایل جنگ، افزاد: در اوایل جنگ مدیریت غیر انقلابی تلاش داشت فضای کشور را ناامید کند و وضعیت جنگ را به نفع دشمن بیان نماید، تا به مقاصد شوم خود که انحلال نظام نو پا بود برسند.

سعیدی ادامه داد: بعد از اینکه فرماندهی کل قوا به امام راحل واگذار شد تحول عظیمی در جبهه به وجود آمد و نیروهای بسیجی و سپاهی جوان نبوغ خود را به نمایش گذاشتند و شرایط جنگ عوض شد و دشمن فهمید که با فرزندان روح الله نمی تواند به سادگی مقابله کند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نبوغ رزمندگان دوران دفاع مقدس،  اظهار داشت: یکی از مصادیق نوابغ دوران دفاع مقدس، حسن باقری بود که توانست با طراحی عملیات های زیادی اخلاص یک بچه شیعه را به نمایش بگذارد و وضعیت جنگ تحمیلی را دگرگون کند که طراحی عملیات غرورآفرین والفجر8 از نمونه های آن بود.

سعیدی ادامه داد: عملیات والفجر8 در شرایطی طرح ریزی شد که دشمن اصلا فکر نمی کرد که رزمندگان ایران بتوانند از طریق اروند رود عملیات انجام دهند، ولی رزمندگان دلیر و شجاع انقلاب اسلامی کاری انجام دادند که عملیات والفجر 8 در کتاب های درسی برخی از کشورهای دنیا تدریس شود.

وی، همچنین به نقش ارزشمند حفاظت اطلاعات در موفقیت عملیات بزرگ والفجر8 اشاره کرد و گفت: رعایت دقیق نکات حفاظتی توانست موفقیت این عملیات سرنوشت ساز را رقم بزند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از برخی رزمندگان دفاع مقدس و یادگاران عملیات والفجر8 تجلیل شد.

ارسال نظرات