امام جمعه موقت تهران گفت: مردم را یارانه خور بار آوردن هنر نیست بلکه هنر در تولید کار برای مردم است. پیامبر اسلام در 1400 سال پیش حتی به امر اشتغال بانوان درخانه که همراه با حفظ عفت و حیای زن باشد، دراحادیث اشاره کرده‌‌ اند که نشان از اهمیت ایجاد اشتغال بوده است.
کد خبر: ۹۱۰۶۳۳۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

تولید کار، هنر دانشجویان جهادگر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی که به همت دانشجویان گروه جهادی افسران ولایت دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر برگزار شد با اشاره به ارزش جهاد و خدمت به مردم مستضعف، خطاب به دانشجویان جهادگر گفت: خدمت به مردم و نیازمندان توفیقی است که نصیب شما شده است ولی استفاده از این فرصت نیاز به مراقبت نفس دارد. "علیکم انفسکم" شما بارقه خدا و روح خدا در زمین هستید لکن خود را بشناسید که به خداشناسی برسید.

تولید کار، هنر دانشجویان جهادگر است

استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: شما به این مهم رسیده اید که به نیازمندان شهر و استان خود فکر کنید و در صدد رفع مشکلاتشان باشید و این خوب است ولی شما گسترده تر فکر کنید و به فکر زاغه نشینان عالم باشید و به دنبال رفع مشکل همه نیازمندان عالم باشید. دلسوزی شما باید جهانی باشد و به دنبال رفع جنایات مستکبران و ظلم خائنان علیه ملت های مظلوم و آزاده ای همچون بحرین و یمن و ... باشید.

استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: شما جهادگران باید جهانی فکر کنید زیرا در حال عروج به مقام مدیریت جهانی در کنار حضرت بقیه الله (عج) در زمان ظهور هستید و افسران حضرت قطعا کسانی همچون شما هست که به فکر مظلومان و مستضعفان هستید. شما مدیران آینده جهموری اسلامی هستید و رئیس جمهوران آینده باید از بین شما جهادگران باشد.

تولید کار، هنر دانشجویان جهادگر است

موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: سعی کنید خود را گم نکنید و در مقام و شهرت و پول و شهوت غرق نشوید. شما نیاز به خودسازی دارید چون قطعا کسانی در روزهای جوانی به فکر درد مردم و برطرف کردن رنج های فقرا باشند اگر رئیس جمهور هم بشوند شخصی هم چون شهید رجایی می شوند اما کسانی که اردوهای جهادی را درک نکرده باشند در زمان مسئولیتشان هم جز شخصیتی مغرور و خودباخته و مرعوب غرب که درد گرفتاران را نمی فهمند نخواهند شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هنر جهادگران در انجام کارهای سخت است و کارهایی که به چشم نمی آیند یا مورد تفقد مردم قرار نمی گیرند. اما فضای عالی معنوی و ذخیره معنوی را سالم به دیار باقی بردن سخت تر است که شما می توانید این مهم را به سرانجام برسانید.

تولید کار، هنر دانشجویان جهادگر است

وی بیان کرد: کار کردن برای مردم خوب است اما کافی نیست. مردم را یارانه خور بار آوردن هنر نیست بلکه هنر در تولید کار برای مردم است. پیامبر اسلام در 1400 سال پیش حتی به امر اشتغال بانوان درخانه که همراه با حفظ عفت و حیای زن باشد، در احادیث اشاره کرده اند که نشان از مهم بودن ایجاد اشتغال بوده است. حال فمنیسم ها با هدف بردگی زن در فرهنگ شهوانی غرب به این مقوله می پردازند.

مفسر قرآن گفت: ماموریت اصلی شما وصل کردن دل های مردم به خداست و مردم باید بوی خدا را از شما جهادگران استشمام کنند نه از افراد غرب زده رفاه طلب. شما اگر کارتان را خالص به خدا تحویل دادید خداوند خودش عهده دار زندگی شما می شود.

 انتهای خبر/

منبع: پایگاه خبری، اجتماعی و تحلیلی سپاس

ارسال نظرات
پر بیننده ها