خبرهای داغ:
آیت‌الله جنتی در حرم پیر جماران:

معجزه امام این بود که اسلام را دوباره عزیز کرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که معجزه امام این بود که اسلام را دوباره عزیز کرد گفت: وصیت نامه ارزشمند و گرانبهای امام راحل درسی برای دولت، مجلس، نظام آموزشی و فرهنگیان ما است و هیچگاه قدیمی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۶۲۹۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله احمد جنتی ظهر دیروز(12 بهمن 97) در آیین بزرگداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهمن در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما باید پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) را بشناسیم و در کنار آن باید امام خمینی(ره) را خوب بشناسیم، اظهارداشت:  غربی‌هایی که صدها سال سیاست کاری کرده بودند نتوانستند سیاست امام خمینی(ره) را بشناسند. امام با سیاست خود راه نفوذ دشمنان را سد کرد، امام(ره) علاوه بر اینکه اهل نماز شب، مناجات شعبانیه و انجام مستحبات بود، مهارت سیاسی و قدرت مدیریت نیز داشت؛ به همه عزیزانی که صدای مرا می شنوند توصیه می‌کنم آثار امام را بخوانند، 40 حدیث و کتاب های دیگر از جمله وصیت نامه امام را بخوانید.

وی افزود: قدرتی که خدا به شما مردم و به مسلمین داده تا به اسلام و راه امام پایبند باشیم، این قدرت پابرجاست، امروز آمریکای لعنتی هر کاری که می تواند می‌کند تا حکومت اسلامی را نابود کند. در تلاش است تا عقاید جوانان را از دست آنها بگیرد. به هر کشوری که می رسند این پیام را می‌دهند که با ایران کار نکنند. اینها که مست دلارهای نفتی هستند نیز برای شکستن قدرت اسلام به کمک آمریکا آمده‌اند البته تاکنون نتوانسته‌اند کاری کنند از این پس نیز نمی‌توانند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در سال های اول انقلاب که هنوز نظام قدرت نگرفته بود، تجزیه طلب ها در کردستان و دیگر مناطق به را افتاده بودند و منافقین دست به ترور می زدند و بندگان بیگناه خدا را می کشتند، ولی در نهایت کاری از پیش نبردند و اسلام و انقلاب پا برجا ماند. مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می کنند تا این فرهنگ را به مردم و مسئولان القا کنند که قدرت ما تمام شده و اگر آب، نان و صنعت می خواهیم، غربی‌ها هستند که راه صنعت را به ما نشان می دهند، اما خبر ندارند مردم ما حاضرند از جانشان بگذرند، ولی از دینشان نمی‌گذرند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) می‌فرمود؛ اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت کرده که در میدان جنگ می روند و جان فشانی می کنند. مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند؛ ملت ایران همواره در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کردند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسئولان امروز یا بیش از اینکه به فکر مردم باشند به فکر خود هستند یا اینکه عرضه مدیریت و حل مشکلات را ندارند. امروز می بینیم که دنیا طلبی بر خیلی از مسئولان غلبه کرده است. لعنت به این فکرهای غلط که در برخی مسئولان وجود دارد که احساس می‌کنند آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند که می توانند مشکلات ما را حل کنند.

دبیر شورای نگهبان گفت: دولت آمریکا رو به افول است و امروز حتی متحدان او نیز به حرف های او گوش نمی دهند و از او نمی ترسند ما نباید در برابر آمریکا از خود ترس نشان دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «ما می توانیم قدرت آمریکا، اسرائیل و سعودی را بشکنیم، ما می توانیم مملکت را آباد کنیم». در این دوران انقلاب چقدر برای آبادانی این مملکت تلاش شده است. وقتی انقلاب بر پا شد دنیا باور نمی کرد که با این همه دشمنی علیه حکومت اسلامی این همه دستاورد داشته باشیم. در این مدت با همه مشکلات که داشتیم همه جای کشور برق‌کشی شد و هزاران کیلومتر راه سازی شد و آب شرب و تلفن به بسیاری از مناطق کشور رسید. اینها خدماتی است که اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با عدم مدیریت کارآمد، بسیاری از نخبگان و جوانان تحصلیکرده کشور از ایران خارج می شوند، اظهار داشت: باید سیاست کلی ما این باشد که افراد ضعیف و افرادی که سو مدیریت دارند کنار گذاشته شوند به جای آنها جوانان نخبه جایگزین شوند.

آیت الله جنتی افزود: اختلاف بین مسئولان به نفع هیچ کس نیست و از درگیری و با خود در افتادن ها هیچ کس نفعی نخواهد برد. اگر مسئولین با هم درگیر شدند در بین مردم نیز دو دستگی و چند دستگی ایجاد میشود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی گفت: چرا باید فضای مجازی این وضع را داشته باشد. چه کسی باید به وضعیت فضای مجازی رسیدگی کند؟ چرا باید فضای مجازی آنقدر باز باشد که جوانان به راحتی لاابالی‌گری و بی دینی بیاموزند فضای مجازی باید در خدمت نظام و انقلاب قرار گیرد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: سلام بر شهدا، جانبازان و بر همه کسانی که برای اعتلای کلمه حق 8 سال جنگیدند، آبروی دشمن را بردند، بر عزت اسلام افزودند، جان خود را در راه خدا دادند و سلام بر امام (ره) که راه شهادت را باز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهاد یکی از درهای بهشت است که این درب مخصوص اولیای ویژه خداست، تصریح کرد: امام(ره) این درب را باز کرد، این درب از عاشورای حسینی و بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش به طور کلی بسته شده بود. در تمام دوران بنی امیه و بنی عباس دیگر مسئله جهاد و شهادت و ایثارگری در راه خدا مطرح نبود.

آیت الله جنتی ادامه داد: امام(ره) کاری کرد که در تاریخ عالم بی سابقه است. غربی‌ها اسلام را موجب عقب ماندگی می‌دانستند و خود مسلمانان نیز باورشان شده بود که اگر می‌خواهند به دنبال پیشرفت باشند باید به دنبال اروپاییها حرکت کنند و الا اسلام به درد آنها نمی‌خورد و نمی تواند مدیریت کند و اسلام برای 1400 سال پیش بود و در آن دوران قدرتمند بود و امروز نمی‌تواند به درد بخورد و امروز عصر صنعت است، امام امام(ره) دین را صحنه اجتماع کشاند.

وی تاکید کرد: معجزه امام این بود که اسلام را دوباره عزیز کرد و به مسلمانان نشان داد اگر می خواهند دنیای خوب داشته باشند؛ اسلام بهترین راه است و اگر می خواهند وارد بهشت شوند و آخرت خوب داشته باشند اسلام بهترین راه است. رحمت خدا بر شما مردم عزیز که گفتند ما می‌میریم ولی دلت نمی پذیریم؛ «هیهات مناالذله» امام حسین(ع) شعار مردم مظلوم ایران شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام(ره)  به مسلمانان نشان داد که اسلام می تواند مدیریت و حکومت کند. امام بزرگوار ما قدرت نمونه در دنیا بود. امروز 40 سال از پیروزی انقلاب ما می گذرد در این 40 سال تمام دنیا تلاش کردند که حکومت اسلامی را نابود کنند. این حکومت برای قدرتهای دنیا ناشناخته بود آنها معتقد بودند اسلام باید در مساجد محدود باشد.

آیت الله جنتی گفت: همه قدرت های دنیا معتقد بودند که حکومت اسلامی محدود خواهد بود و یکی دو سال می گذرد و نابود می‌شود ولی دیدیم که در این 40 سال آمریکا و تمام قدرت‌ها تلاش کردند تا این حکومت را بشکنند ولی موفق نشدند، این حکومت یک الگو برای دیگر ملت‌های مسلمان است.

وی افزود: قدرت های دنیا 8 سال جنگ را برما تحمیل کردند و در شرایطی که هیچ کس باور نمی کرد که بتوانیم دربرابر قدرت نظامی دشمن تاب بیاوریم، با قدرت در برابر تجاوز خارجی ایستادگی کردیم.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: جنگ 8 ساله بسیجیان و عاشقان شهادت و کسانی که ترسی از مرگ نداشتند تحویل کشور داد، و انسان‌های همچون سلمان و ابوذر و عمار در صدر اسلام ساخت، بدریان و خیبریان را ساخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار