خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد:
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای ۳۰ برنامه فاخر به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۶۲۷۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ضمن تشریح برنامه‌های دهه فجر و اعلام اجرای ۳۰ برنامه شاخص به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همایش بزرگ «چاووش چهل سالگی» 23 بهمن ماه در سالن مجتمع احسان برگزار خواهد شد. این همایش به کنسرت محمدرضا گلریز و تجلیل از پرفسور مرتضی ریاحی، سازنده سرود ملی و تجلیل از پیشکسوتان انقلابی حوزه فرهنگ، هنر و ورزش شیراز اختصاص دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های این دهه ویژه کودکان است، تصریح کرد: مسابقه «چهل ضرب در ده» با محوریت بازی‌های رایانه‌ای، «چله‌نشین شعر» مشاعره چهل کودک و نوجوان و «برداشت چهل» اکران انیمیشن و فیلم‌های کودک برگزیده چهار دهه انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌ها است .

گشتاسبی‌راد از برپایی نمایشگاه «روزشمار انقلاب اسلامی» در فرهنگسراها و غرفه راهپیمایی خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه مطبوعاتی به تیترهای برگزیده جراید ایران در روزهای انقلاب اختصاص دارد .

وی گفت: مسابقه انقلاب اندیشه، جشنواره و نمایشگاه عکس «نگاه»، نمایشگاه «شیرازه انقلاب»، اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه ناشنوایان با عنوان «انقلاب شورانگیز»، اجرای قطعه ماندگار «نام جاوید وطن» توسط گروه یکصد نفری کودکان، اجرای نمایش انقلاب، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه واژه‌های آسمانی و برگزاری فستیوال «قصه‌های ماندگار» از جمله برنامه‌هایی است که به منظور اجرا جشن‌های چهل سالگی انقلاب برای اقشار مختلف جامعه و رده‌های مختلف سنی پیش‌بینی شده است .

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه جوانان زمان انقلاب، امروز در سن سالمندی هستند، اظهار کرد: رونمایی از کارت منزلت سالمندی و توزیع آن بین ۵ هزار نفر از سالمندان بالای 65 سال در شهر شیراز به منظور استفاده رایگان و یا با تخفیف از خدمات فرهنگی و ورزشی شهرداری و میراث فرهنگی و بهزیستی و حمل نقل ریلی از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است .

گشتاسبی‌راد بیان کرد: کارگاه آموزشی با محوریت خانواده ویژه کارکنان شهرداری، مسابقات ملی اتللو طی دو روز، جشنواره عکس ویزور، همایش ایثار و مقاومت و تکریم مادران و همسران شهدا، جشنواره سیمرغ پروانه ویژه کودکان محلات محروم شیراز، دورخوانی کتاب با موضوع انقلاب برخی برنامه‌های اجتماعی است که در دهه فجر در نقاط مختلف شیراز برگزار خواهد شد .

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین برنامه‌های ورزشی این سازمان در دهه فجر را تشریح کرد و گفت: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی 12 بهمن ساعت 7:30 صبح در بلوار چمران و برنامه دو همگانی جایزه بزرگ شهر شیراز نیز 26 بهمن ساعت 9 صبح در کوهسارمهدی (عج) برگزار خواهد شد تا افتتاح و اختتام برنامه های ورزشی دهه فجر باشد .

وی با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان و چهره‌های ماندگار ورزش شیراز نیز 25 بهمن درتالار شهر برگزار می‌شود، عنوان کرد: برخی برنامه‌ها نیز به صورت محله‌ای اجرا خواهد شد که برگزاری بازی‌های بومی محلی در آرامگاه سعدی و فرهنگسرای پرتو از جمله آنها است .

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: ویژه برنامه باززنده‌سازی سرای گمرک شیراز با عنوان «کاروانسرای مهر هنر» در شیراز برگزار می‌شود .

وی با اشاره به اینکه کاروانسرا یا سرای گمرک از بناهای دوره زندیه در شیراز است که قدمتش به ۲۵۰ سال قبل برمی‌گردد و در محله درب شاهزاده در نیمه شمال شرقی بازار وکیل قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برنامه کاروانسرای مهر هنر از 22 تا 26 بهمن ماه در این نقطه از شیراز اجرا خواهد شد .

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اجرای گروه‌های موسیقی، تئاتر، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های ورک شاپ صنایع دستی و غیره را از بخش‌های مختلف این برنامه عنوان کرد و افزود: هدف این است که پیوندی با بازار برقرار و اهمیت مراودات در این حوزه به صورت جدی بررسی و دنبال شود زیرا زمانی که فضای تبادل هنر و بازار به شکل متنوع ایجاد شود زمینه برای حضور گردشگران فراهم می‌شود .

گشتاسبی راد با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال با برنامه سال‌های پیش کاملا متفاوت است، بیان کرد: برگزاری تورهای انقلاب، اکران فیلم‌ها و ترانه و سرودهای زمان انقلاب در محوطه بیرونی ارگ کریم‌خان و حرکت اتوبوس انقلاب در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز و اجرای تئاتر و سرود برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های مرتبط با حوزه گردشگری در چهلمین فجر انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها