محمد فرخی
به مناسبت ایام فاطمیه؛
نمایش تردید به مناسبت ایام فاطمیه از 12 بهمن به مدت 9 روز در کانون شهدای دانش آموزی(فرهنگسرای پاکدشت) به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۹۱۰۶۲۱۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نمایش تردید به مناسبت ایام عزای فاطمیه به همت گروه فرهنگی هنری قاصدک از امروز به مدت 9 روز در پاکدشت به روی صحنه رفت.
بر این اساس بعد از اینکه پیامبر خدا از دنیا رفت، مغازه شیخی که فروشنده ادوات جنگی بود محل عبور و مرور افراد گوناگون برای خرید اسلحه و تیز کردن شمشیر شد، تردید روایت فردی غریبه است که یک بار به مغازه شیخ آمد و در مورد ملاقات شب گذشته شیخ با حضرت علی(ع)، فاطمه(س) و حسنین سؤالی کرد و اما در ادامه ماجرا...
ابوالفضل بهادری کارگردان این اثر در جمع خبرنگاران هدف از ساخت این نمایش 45 دقیقه‌ای را به تصویر کشیدن مظلومیت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج سیره فاطمی عنوان کرد و گفت: ان شاء الله با ظهور منتقم واقعی خون حضرت زهرا(س)، انقلاب اسلامی به انقلاب مهدوی(عج) متصل شود.
وی با بیان اینکه این اثر به تهیهکنندگی و سرپرستی مهرداد گل محمدی به اجرا در آمده است، افزود: حامد روضه خوانی، پدرام علی نقی، پوریا شمسی خرد، مسعود قدمگاهی، محسن آقایی، کمال علی حسینی، سعید فشکی، عرفان فهیمی، علی محمدی، علیرضا تیموری، مهران امانی، حسین علی و بازیگران دیگر در این نمایش نقش‌آفرینی می کنند.
نویسنده نمایش تردید مطرح کرد: در این نمایش رامین صفایی نورپردازی، حسین زارع و میلاد بدری افکت و مسعود قدمگاهی دستیاری کارگردان را بر عهده دارند.
مدیر گروه فرهنگی قاصدک ضمن تشکر از همکاری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون امام حسن مجتبی(ع) و مدیریت کانون دانش آموزی پاکدشت، ابراز داشت: امروز ساخت یک نمایش هنری مستلزم داشتن بودجه اولیه است، اما این اثر را تنها خود عوامل گروه با هزینه شخصی به منصه ظهور رسانده اند، از مسؤولین می‌خواهیم تا حداقل در تبلیغات شهری این گروه را پشتیبانی کنند.
وی حضور پرشور مردم در سالن این نمایش که رایگان هم می باشد را موجب پررنگ تر شدن عزای ایام فاطمیه و آشنایی بیشتر با فرهنگ فاطمی دانست و افزود: تلاش گروه قاصدک در راستای ارزش های والای انقلاب اسلامی و احیای باورهای اعتقادی مردم است.
بهادری بیان کرد: گروه قاصدک در تلاش است تا با اجرای این نمایش بتواند ذره‌ای از مصیبت های وارد بر زندگی ائمه اطهار بعد از رحلت پیامبر(ص) را به تصویر بکشد و جسارات امویان بر اهل بیت پیامبر(ص) را تداعی کند.
وی در پایان اعلام کرد: نمایش تردید به مدت 9روز به طور رایگان به نمایش گذاشته می‌شود و مردم می‌توانند تا بیستم بهمن ماه همه روزه از ساعت 18:30 برای مشاهده این اثر به سالن آمفی تئاتر کانون شهدای دانش آموزی(فرهنگسرای پاکدشت) واقع در بلوار علی ابن ابیطالب این شهر حضور بهم رسانند.
گفتنی گروه قاصدک هرساله در همین ایام، نمایشی را در وصف زندگی بزرگ بانوی اسلام به تصویر می کشد که مورد استقبال خوب شهروندان قرار می گیرد./انتهای پیام

ارسال نظرات